La Cambra de Valls acull una jornada per ajudar a les empreses a anticipar-se al nou reglament europeu d’envasos

La sessió, organitzada amb Querqus, ha reunit especialistes en economia circular, gestió ambiental i responsabilitat ampliada del productor per orientar les empreses de l'Alt Camp

jornada valls normes ue envasos

Foto de grup dels ponents i organitzadors de la jornada sobre el nou reglament europeu d'envasos (CAMBRA DE VALLS)

La Cambra de Comerç de Valls ha acollit aquest dimecres 23 de setembre la jornada ‘Com afecta el nou reglament europeu d’envasos i residus d’envasos a les empreses catalanes?’, una sessió tècnica adreçada a les empreses de l’Alt Camp per ajudar-les a entendre i anticipar-se a les noves obligacions derivades del Reglament europeu (UE) 2025/40 d’envasos i residus d’envasos (PPWR), en vigor des de l’11 de febrer de 2025 i d’aplicació directa des del 12 d’agost de 2026.

La trobada, organitzada conjuntament amb Querqus Embalajes Sostenibles, ha reunit una trentena de persones representants d’empreses del territori, interessades a conèixer de primera mà les implicacions pràctiques d’una normativa que afecta tots els materials i tots els sectors, i que introdueix novetats com la reciclabilitat obligatòria per graus, percentatges mínims de contingut reciclat, objectius de reutilització i restriccions sobre sustàncies com el PFAS.

L’acte l’ha obert Carles Solé, secretari general de la Cambra de Comerç de Valls, seguit de la ponència ‘Context del compliment de la RAP i els diferents rols’, a càrrec de Carmen Urbano, directora general de Querqus, amb més de dues dècades d’experiència en internacionalització, innovació i sostenibilitat industrial.

carmen urbano querqus

Carmen Urbano, directora general de Querqus (Cambra de Valls)

Posteriorment, s’ha celebrat una taula rodona moderada per Ana Laín, directora d’economia circular de Querqus, amb la participació de Carmen Urbano, directora general Querqus, Mariano Mestre; CEO de Centre de Gestió Mediambiental; i Raúl García, cofundador y director de innovación y producto de INÈDIT, que han aportat una visió complementària sobre la gestió de residus, la responsabilitat ampliada del productor i l’ ecomodulació de les tarifes SCRAP en funció de la reciclabilitat de l’envàs.

Entre les dades exposades durant la jornada, s’ha destacat que l’impost sobre envasos de plàstic no reutilitzable se situa en 0,45 €/kg de plàstic verge, i que els objectius marcats pel reglament preveuen, per exemple, que el 40% de l’envàs de transport sigui reutilitzable l’any 2030 (70% el 2040).

Amb aquesta jornada, la Cambra de Comerç de Valls reafirma el seu compromís per acompanyar les empreses de l’Alt Camp en els reptes de la digitalització, la sostenibilitat i la competitivitat empresarial, oferint jornades que els permetin adaptar-se amb temps als canvis regulatoris i mantenir la seva capacitat exportadora i d’accés al mercat europeu.

RELACIONAT
Logo Oxary - InfoCamp
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore