El Camp de Tarragona estudiarà la viabilitat d’una futura eina energètica metropolitana

Roc Muñoz: “Aquest és un primer pas per analitzar amb rigor què podem fer com a territori en un àmbit tan estratègic com l’energia"

eina energètica metropolitana

L’Associació per l’Impuls Metropolità del Camp de Tarragona estudiarà la viabilitat d'una futura eina energètica metropolitana (CEDIDA)

L’Associació per l’Impuls Metropolità del Camp de Tarragona ha adjudicat la realització d’un estudi jurídic per analitzar les diferents vies legals que permetin valorar la viabilitat d’una possible eina energètica de caràcter metropolità.

L’encàrrec s’ha adjudicat a l’empresa especialitzada SAMSO EDS, S.L., consultora amb experiència en l’àmbit del dret vinculat a la transició energètica i en l’anàlisi de models públics de gestió.

Aquest estudi, previst en el Pla de Treball de l’Associació i alineat amb l’estratègia de l’àrea metropolitana, té com a objectiu analitzar els diferents escenaris jurídics possibles —com ara la configuració d’un mitjà propi, una empresa pública o altres fórmules de cooperació—, així com avaluar-ne els avantatges, riscos i possibles vies d’implantació.

El president de l’Associació, Roc Muñoz, ha destacat que “aquest és un primer pas per analitzar amb rigor què podem fer com a territori en un àmbit tan estratègic com l’energia. No implica cap decisió prèvia, sinó la voluntat de disposar de tota la informació per valorar si té sentit avançar cap a una eina compartida”. Muñoz ha subratllat que “parlem d’una oportunitat per millorar la sostenibilitat del nostre sistema energètic, però també per tenir més capacitat de control sobre els costos que assumeixen els ajuntaments i, alhora, per disposar d’instruments que ens ajudin a donar resposta a situacions de vulnerabilitat energètica”.

L’estudi inclourà una anàlisi comparada de les diferents alternatives jurídiques i la definició d’un full de ruta que permeti, si escau, avançar en el futur cap a un model compartit de gestió energètica.

Des de l’Associació es remarca que aquesta actuació s’emmarca en una manera de treballar basada en la cooperació entre municipis i en la generació de projectes útils i realistes per al conjunt del territori, amb l’objectiu de reforçar la capacitat d’acció metropolitana en àmbits clau.

RELACIONAT
Logo Oxary - InfoCamp
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore