Valls adjudica a Veolia el nou contracte del servei de sanejament d’aigua amb una inversió de 3 MEUR

El contracte preveu implementar un sistema de control i alerta d'abocaments al polígon

visita depuradora urbana valls

Les millores preveuen l’ampliació en més d’un 50% de la capacitat de tractament de la depuradora urbana (AJ. VALLS)

L’Ajuntament de Valls ha adjudicat a Veolia el nou contracte del servei d’explotació, conservació i manteniment del sistema de sanejament d’aigua municipal. Tindrà una durada fins al març de 2030 amb la possibilitat d’un any de pròrroga. El nou contracte contempla un paquet d’inversions en millores a les depuradores per un import al voltant dels 3 milions d’euros, dels quals la meitat seran finançats per l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA). Les millores preveuen l’ampliació en més d’un 50% de la capacitat de tractament de la depuradora urbana, també es focalitza en una inversió estratègica en millores estructurals i un control rigorós d’abocaments industrials i la protecció de l’entorn.

S’implementarà un avançat sistema de control i alerta d’abocaments al polígon industrial, que inclourà una estació de qualitat i alerta a la depuradora i una xarxa de monitoratge. Aquesta xarxa de monitoratge vindrà equipada amb sondes de qualitat i mostrejadors automàtics als col·lectors per identificar qualsevol anomalia en temps real.

Aquest control permetrà que la depuradora del polígon quedi fora de servei en la seva operativa normal, derivant tota l’aigua residual directament a la depuradora urbana. La depuradora del polígon es reconfigurarà únicament com a infraestructura per a retenir i tractar els abocaments industrials puntuals.

RELACIONAT
Logo Oxary - InfoCamp
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore