El cicle de concerts organitzats per l’Agència Reus Promoció i Reus Cultura en el marc de l’Any Gaudí arriba al seu final amb les actuacions de Los Sara Fontan el 23 d’octubre, a les 20 h, a l’Institut Salvador Vilaseca, i de l’Anna Amigó el 20 de novembre, a les 19.30 h, al Museu de Reus – La Llibertat.
La proposta, que va començar al juliol amb els concerts de Diëresis i Júlia Colom al Barri Gaudí, converteix diversos espais de la ciutat en escenaris on la música, el patrimoni i la creació contemporània dialoguen per apropar el seu llegat a nous públics. La iniciativa també ha comptat amb la col·laboració de la Regidoria de Relacions Ciutadanes a través del Centre Cívic Mestral.
La direcció artística del cicle ha anat a càrrec de l’Associació Anima’t i del Festival Muses, que han dissenyat una proposta musical coherent amb els valors de l’Any Gaudí i amb la singularitat dels espais que acullen els concerts. La selecció combina artistes de trajectòries diverses, però amb un denominador comú: la capacitat d’explorar nous llenguatges creatius a partir de les arrels, la tradició i l’experimentació contemporània. A més, cada concert s’ha concebut específicament per a un espai que explica una part diferent de la relació entre Gaudí i Reus, construint un relat que connecta el seu passat, la seva influència i la preservació del seu llegat.
Los Sara Fontan i Anna Amigó
El 23 d’octubre el duet Los Sara Fontan, format per Sara Fontan i Edi Pou, oferirà una proposta d’alt voltatge creatiu que transita entre la improvisació, l’experimentació i les músiques contemporànies. L’espai, l’Institut Salvador Vilaseca, antigament les Escoles Pies, representa l’etapa formativa de Gaudí. Va ser en aquest edifici on l’arquitecte va cursar els seus estudis secundaris entre els anys 1863 i 1868, abans de traslladar-se a Barcelona per iniciar la seva carrera acadèmica i professional. L’aforament és de 90 persones.
El 20 de novembre tancarà el cicle Anna Amigó, arpista, cantant i compositora espluguina que treballa a partir del cançoner tradicional català per construir una proposta artística que reivindica la memòria, el patrimoni immaterial i les veus de les dones. El concert serà al Museu de Reus – La Llibertat, on actualment es conserva un conjunt excepcional de peces originals d’Antoni Gaudí, entre les quals hi ha dibuixos, un quadern manuscrit, documentació personal, una fotografia i altres documents singulars que van arribar a la ciutat gràcies a la iniciativa de Domènec Sugrañes i Pere Rius. La conservació d’aquest fons va permetre, fins i tot, salvar part d’aquest patrimoni de l’incendi que va destruir el taller de Gaudí l’any 1936. L’aforament en aquest cas és de 60 persones.
Els dos concerts són gratuïts, però cal reservar entrades prèviament a través de ticket.reusturisme.cat.