Valls presenta més de 50 activitats del Centre Cívic i l’Espai Jove per aquest juliol

Les inscripcions s'obriran el dimarts 9 de juny, a les 10 h, i es podran realitzar en línia o presencialment

presentació px estiu centre cívic valls 26

La regidora Natàlia Moncunill, al centre de la imatge, amb tècnics d'Acció Cívica i Joventut, davant de la Biblioteca Carles Cardó (JOSEP CARTANYÀ)

L’Ajuntament de Valls ha presentat les programacions d’estiu del Centre Cívic, amb la 13a edició de l’Estiu Actiu, i de l’Espai Jove, amb l»Estiu Jove’, que tindran lloc del 29 de juny al 17 de juliol. En total, les dues programacions sumen 53 activitats, organitzades per la Regidoria d’Acció Cívica i Joventut, amb una gran diversitat de propostes per a diferents públics.

La regidora d’Acció Cívica i Joventut, Natàlia Moncunill, ha detallat la programació d’aquest any. La regidora ha subratllat que la programació de l’Estiu Actiu «és diversa, oberta i inclusiva per a totes les edats», alhora que ha posat en valor que «són activitats que fomenten l’aprenentatge i la convivència». Moncunill també ha destacat la varietat temàtica de les activitats: «comunitàries, lúdiques, formatives, tecnològiques i culturals,….» en diversos espais de la ciutat.

L’Estiu Actiu

L’Estiu Actiu d’aquest 2026 compta amb més de 30 propostes d’activitats dividides en diferents categories: Minicívic d’Estiu – espectacles i activitats infantils i familiars (7 propostes), càpsules formatives (7 tallers), Descobrim Valls (6 activitats), Viu l’estiu al carrer! (5 activitats), Cuinem! (3 activitats) i Juguem! (3 activitats).

Entre les activitats amb més bona acollida de públic en anys anteriors, hi ha les relacionades amb la descoberta del patrimoni de Valls: La visita nocturna al cementiri, a càrrec d’Àngel Gasol i del Grup del Teatre Principal (GTP) i la ruta pel Call Jueu que ofereix l’Oficina Municipal d’Informació i Turisme. A més, es mantenen propostes com la visita nocturna al Refugi Antiaeri o la visita a l’Ajuntament de Valls, a càrrec de l’OMIT. També es dona continuïtat a la ruta de ‘Les dones a la iconografia religiosa’, a càrrec de les historiadores locals Pilar Vives i Aïda Sánchez o al viatge històric al Santuari del Lledó de la mà de Jordi Tuset.

Una altra de les activitats destacades pel seu èxit d’assistència és el Tast de Vermut organitzat amb el comerç local el Magatzem del Vermut, que enguany arriba a la seva novena edició.

Propostes infantils i familiars

Pel que fa a les propostes infantils i familiars (el Minicívic d’Estiu) en aquesta edició s’amplia el volum d’activitats. L’espectacle infantil d’enguany serà el divendres 3 de juliol al Pati a càrrec dels DJ Refrescos, una proposta esbojarrada i carregada de bon humor. Aquesta activitat se suma a «La festa de l’aigua» i al taller de construcció Kapla per a infants d’entre 3 i 12 anys, juntament amb l’espai nadó i el taller de «moviment i desenvolupament» pels més menuts de la casa, cobrint així totes les franges d’edat d’aquesta etapa de la vida.

Altres activitats que tindran continuïtat en aquesta edició són el torneig Escac i Mat que enguany arriba a la seva dotzena edició, organitzat pel Club Escacs Valls amb la col·laboració del Consell Esportiu de l’Alt Camp. Altres propostes de l’edició d’aquest any són els tallers de cuina, cura personal, olis naturals, cistelleria tradicional, primers auxilis infantils, de defensa personal per a dones, d’espardenyes i un curs intensiu d’hipopressius i de pilates.

Aquest any, també es realitzaran activitats pel col·lectiu de la gent gran: dos tallers per a divertir-se mentre es treballa la memòria i l’activitat Caminem, que ja es realitza al llarg del curs des del Centre Cívic. Una altra de les propostes que es repeteixen enguany és la Nit de Jocs a càrrec l’entitat vallenca La Pera Juganera.

Quarta edició de l’Estiu Actiu Jove

Per altra banda, el servei municipal de Joventut VallsJove organitza la quarta edició de l’Estiu Actiu Jove. Aquest programa ofereix una programació de lleure alternatiu i accessible destinada al públic jove. Les activitats són gratuïtes pels joves de Valls en edats compreses entre els 12 i els 29 anys, tot i que les franges d’edat varien segons l’activitat a realitzar.

L’Estiu Actiu Jove 2026 compta amb diferents propostes d’activitats dividides en diverses categories, segons la seva naturalesa: Art i creativitat (Campus Artístic, Campus Crea i Dissenya i el Campus d’Art Urbà), cuina i gastronomia, música i so (Campusound), noves tecnologies (campus de videojocs) i Cos i Ment, amb activitats en horari de matí i tarda.

Enguany la tercera edició de l’Escalacaixes, popularment conegut com escalabirres, tindrà lloc dins de la programació d’estiu i es realitzarà el dissabte 4 de juliol a l’amfiteatre de Mas Miquel, a partir de les 18.30 h, amb la col·laboració de la sala Red Star.

Inscripcions

La majoria de les activitats requereixen d’inscripció prèvia (per a previsió de places i control d’aforament). El període d’inscripcions s’iniciarà el dimarts 9 de juny a les 10 h i estaran obertes fins a dos dies abans de l’activitat o fins a esgotar places. Les inscripcions es podran realitzar no només de manera presencial, sinó també en línia, a través de la pàgina web del Centre Cívic i de l’Espai Jove.

Les inscripcions presencials de les activitats de l’Estiu Actiu es poden realitzar a les dependències del Centre Cívic (c/ Sant Pere, 2) —de dilluns a divendres, de 10 a 14 hores, i els dimecres també en horari de tarda, de 17 a 19 hores. Pel que fa a les inscripcions presencials a les activitats de l’Estiu Actiu Jove es poden realitzar a l’Espai Jove (pl. de les Escudelles, 5A) de dimarts a dijous de 10 a 13 hores i de 17 a 19 hores.

RELACIONAT
Logo Oxary - InfoCamp
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore