Tarragona activa un dispositiu especial per Tots Sants amb reforços de mobilitat i serveis

La ciutat tindrà 18 parades de castanyes repartides per diferents barris i set parades de flors davant del cementiri, que obrirà de manera ininterrompuda de 9 a 18h fins a l’1 de novembre

ARXIU / INFOCAMP

L'EMT reforçarà la línia L6 amb dos autobusos addicionals el dissabte 31 d’octubre i el diumenge 1 de novembre (ARXIU / INFOCAMP)

L’Ajuntament de Tarragona ha activat un dispositiu especial amb motiu de Tots Sants per facilitar els desplaçaments de la ciutadania i les visites al cementiri municipal. Les mesures inclouen un reforç de la regulació del trànsit, més autobusos en la línia L6, horaris especials d’obertura del recinte i l’autorització de parades de venda de flors i castanyes.

La Guàrdia Urbana regula els accessos al cementiri

La Guàrdia Urbana ha desplegat un dispositiu fins l’1 de novembre per regular els accessos al cementiri i vetllar per la seguretat de les persones visitants. Es mantindran els sentits habituals de circulació, però l’Ajuntament recomana prioritzar els desplaçaments a peu o en transport públic.

Per facilitar la mobilitat a l’entorn del recinte, no es permetrà estacionar als espais més propers al cementiri. L’aparcament situat davant de l’equipament es reservarà per a les parades de venda de flors, les persones amb mobilitat reduïda, els taxis i els vehicles autoritzats, amb l’objectiu de facilitar l’accés, especialment a les persones grans.

L’entrada a aquesta zona es farà per l’accés principal del cementiri, mentre que la sortida s’habilitarà a l’àrea més propera a la cruïlla amb l’avinguda de Rovira i Virgili. Com a alternatives d’estacionament, es podrà utilitzar el pàrquing dissuasiu del Camí del Llorito i les zones d’aparcament regulat de l’entorn.

Horaris especials del cementiri

Des d’aquests dies fins l’1 de novembre, el cementiri obrirà de manera ininterrompuda, de les 9 a les 18h. El 2 de novembre recuperarà l’horari habitual, de les 9 a les 14h.

L’accés principal serà per la porta principal del recinte. La porta del Camí del Llorito també estarà oberta els dies 29, 30 i 31 d’octubre i l’1 de novembre, de 9 a 18 h, i el 2 de novembre, de 9 a 14h. En canvi, la porta lateral de la carretera TP-2031 romandrà tancada.

Reforç del bus urbà per anar al cementiri

L’Empresa Municipal de Transports de Tarragona (EMT) reforçarà la línia L6 amb dos autobusos addicionals el dissabte 31 d’octubre i el diumenge 1 de novembre. El servei ampliat funcionarà de 9 a 14h i de 16 a 18.30h, amb trajectes entre Battestini i la Cooperativa Tàrraco, en tots dos sentits.

L’Ajuntament també recomana utilitzar la línia L21, que té una parada al pàrquing dissuasiu del cementiri.

Set parades de flors i 18 punts de venda de castanyes

Del 26 d’octubre al 2 de novembre, s’instal·laran set parades de venda de flors a l’esplanada situada davant del cementiri. L’horari serà de 9 a 18h.

Pel que fa a les castanyes, del 26 d’octubre a l’1 de novembre hi haurà 18 punts de venda distribuïts per diferents zones de Tarragona, oberts de 10 a 20h. Les parades estaran gestionades per entitats, agrupaments escoltes, associacions veïnals i colles de la ciutat.

Els emplaçaments autoritzats són els següents:

• Carrer de Cristòfor Colom, 1, a la cruïlla amb la Rambla Nova. Associació de Diables Errants de Mar.                                                                                                                                                               • Rambla Nova, 95, a la cruïlla amb el carrer d’Ixart. Associació Colla Diables Foc i Gresca.                 • Avinguda de Prat de la Riba, 20, a la cruïlla amb l’avinguda de Ramón y Cajal. Colla Juvenil de Riu Clar Gripafoc.
• Plaça de Cuba, a Sant Pere i Sant Pau, a l’altura del bloc Argentina. Associació Comparsa Cayo Largo.
• Rambla del president Lluís Companys, a la cruïlla amb la plaça de la Generalitat, davant d’El Corte Inglés. Associació per a Joves La Grapadora.
• Plaça de Verdaguer, a l’altura del número 1. Agrupament Escolta i Guia Xaloc.
• Carrer de la Merceria, 2, a la cruïlla amb la plaça de Santiago Rusiñol. Agrupament Escolta i Guia Fent Camí.
• Via de l’Imperi Romà, 19, al parc de Saavedra. Agrupament Escolta Alverna.
• Carrer de Lleida, 2, al costat de Correus. Agrupament Escolta Gelsto-La Salle de Torreforta.
• Rambla Nova, 86, a la cruïlla amb el carrer de Canyelles. Associació Sociocultural per a la Integració de les Dones Àrabs-Afac Tarraco.
• Plaça Major de Campclar. Associació Lúdic Cultural Teclaponent.
• Plaça dels Sedassos, a l’altura del número 11. Colla Jove dels Xiquets de Tarragona.
• Carrer del Cronista Sessé, a la cruïlla amb el carrer d’Hernández Sanahuja, a la plaça d’Anselm Clavé. Esplai Sant Fructuós.
• Plaça de Catalunya, a Sant Pere i Sant Pau, a l’altura del bloc Sant Andreu. Colla Castellera de Sant Pere i Sant Pau.
• Rambla Nova, 103, a la cruïlla amb el carrer de Rovira i Virgili. AMPA del Col·legi Mare de Déu del Carme.
• Rambla Nova, a la vorera de la cruïlla amb l’avinguda de Ramón y Cajal, a l’altura del número 7. Institut de Batxillerat Vidal i Barraquer.
• Carrer del Riu Fluvià, 10, a la cruïlla amb el carrer de Prades, a Torreforta. Associació de Veïns La Floresta.
• Plaça de la Imperial Tàrraco, davant de la Prefectura Provincial de Trànsit. Associació Socioeducativa Joventut i Vida.

Amb aquest dispositiu, Tarragona vol facilitar les visites al cementiri durant Tots Sants, millorar la mobilitat a l’entorn del recinte i ordenar l’activitat comercial vinculada a la festivitat.

RELACIONAT
Logo Oxary - InfoCamp
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore