La 15a Cursa de la Portella es disputarà a l’Hospitalet de l’Infant el diumenge 10 de maig. La inscripció a la cursa de muntanya ja està oberta a la pàgina web www.serresdelmestral.cat per a aquest esdeveniment esportiu organitzat pel Club Centre Excursionista Serres del Mestral, amb el suport de l’Àrea d’Esports de l’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant.
En aquesta edició, les persones interessades poden escollir entre tres modalitats: la cursa clàssica de 17 km amb un desnivell positiu acumulat de 1.000 m, adreçada a corredors i corredores de com a mínim 14 anys amb experiència; la cursa exprés de 10,5 km i 430 m de desnivell positiu, pensada per a qui es vulgui iniciar en les curses de muntanya; i la caminada de 10 km, oberta a tothom, amb un desnivell positiu de 300 m, que transcorre paral·lel a la costa i travessa l’Espai d’Interès Natural de la Rojala-Platja del Torn. La major part dels circuits passaran per senders, corriols i camins de terra senyalitzats, que permetran als participants gaudir dels paisatges de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, caracteritzats pel contrast entre mar i muntanya, amb l’objectiu de fomentar l’esport i donar a conèixer l’entorn natural del municipi.
“Els recorreguts de les curses i de la caminada seran els mateixos de l’any passat, des d’on els i les participants tindran les millors vistes de mar i muntanya de la Costa Daurada”, ha destacat el president del Club Centre Excursionista Serres del Mestral, Josep Gavira. Com en edicions anteriors, també s’organitzarà la cursa infantil Portella Kids, per a nens i nenes de 3 a 14 anys, amb un recorregut de 900 m i un desnivell positiu de 300 m. Pel que fa als obsequis i trofeus, totes les persones participants rebran una samarreta tècnica i una llonganissa, i en la cursa clàssica i la cursa exprés es premiaran els cinc primers classificats absoluts masculins i femenins, així com el primer classificat local masculí i femení, mentre que la caminada, en ser una activitat no competitiva, no tindrà premis. El punt de sortida i arribada serà la plaça Àster de l’Hospitalet de l’Infant, a partir de les 9.45 h.