La Fira Castells obre amb un gran ambient familiar i fam de Santa Úrsula

El nou emplaçament al Passeig dels Caputxins ha acollit famílies, infants i visitants en una Fira Castells que dedica articles, productes i iniciatives vinculat al món dels castells

fira castells 2026

La Fira Castells obre amb un gran ambient familiar i festiu de Santa Úrsula (ÈRIC ROSIQUE)

La Fira Castells inaugura la seva parada en el seu nou emplaçament: el Passeig dels Caputxins. La Fira, que canvia de nou la seva ubicació, ho ha fet amb motiu de l’aniversari al Monument al Casteller i que connecta directament amb la Biblioteca Popular de Valls, considerada la primera biblioteca de la Mancomunitat de Catalunya. La inauguració s’ha realitzat a les 19h de la tarda, però ja des de les 17h es feia la seva obertura amb la Fira Canalla, amb un gran ambient familiar, festiu i amb molts infants curiosos que remenaven i obrien als ulls al fet casteller. Molts d’ells, provaven d’enfilar-se cap al pom d’adalt sobre l’inflable casteller amb èxit, o d’altres s’induïenamb les ulleres de realitat virtual del Museu Casteller.

Tot plegat, mentre els adults ensenyaven als més petits les diferents mostres i parades que tenia la Fira relacionada amb el món dels castells: des de creativitats 3D amb elements castellers, fins a figures del seguici vallenc o acabant amb les casetes d’informació sobre la història de les dues colles dels Xiquets de Valls.

Seria a les 19h de la tarda que es donaria el tret de sortida a la Fira Castells, a càrrec de la regidora de Cultura de l‘Ajuntament de Valls, Rosa Rovira i el director de la Fira Castells, Santi Terraza, que han posat en valor un cop més l’arribada de la Fira a la ciutat. «La Fira Canalla i la Fira Castells significa la connexió entre la canalla i les famílies, i que tots els visitants, entenguin i sentin, com sentim els castells a Valls», assenyalava Rovira.

Per la seva banda, el director de la Revista Castells i organitzador de la Fira, Santi Terraza, assenyalava la Fira Castells com a aperitiu d’un cap de setmana apassionant, apel·lant a les intencions de les colles per la Diada Castellera de Santa Úrsula. «La Fira Castells porta més de 200 productes castellers, des de marchandatge, creacions artesanes, i que posa de manifest, que els castells tenen una atracció molt forta. Tot això passa en el lloc on es viuen els castells d’una forma insuperable i inmillorable, i que té el colofó amb la Diada de Santa Úrsula.»

Les parades de la Fira Castells i de la Fira Canalla es podran visitar dissabte de 10.30 h a 14 h i de 16 h a 20.30 h i diumenge de 10 h a 14 h i de 16 h a 19 h. 

RELACIONAT
Logo Oxary - InfoCamp
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore