La 45a Gran Festa de la Calçotada arriba a Andorra

La Cambra de Valls reforça a la Fira d’Andorra els vincles comercials, empresarials i turístics amb el Principat

diseño sin título 1

Presentació de la 45a Gran Festa de la Calçotada de Valls a la Fira Multisectorial d'Andorra la Vella (CAMBRA DE VALLS)

La Cambra de Comerç de Valls va participar el cap de setmana passat amb gran èxit a la 47a Fira Multisectorial d’Andorra la Vella, celebrada del 23 al 25 d’octubre. Amb una trajectòria de més de quaranta anys en aquesta cita firal, la Cambra ha compartit per segon any consecutiu estand amb l’Oficina de Turisme de l’Ajuntament de Valls, amb l’objectiu clau de potenciar els llaços comercials i turístics entre ambdós territoris.

D’una banda, la Cambra ha donat a conegut el teixit empresarial de la seva demarcació a través del díptic ‘Cambra Internacional’. Aquesta iniciativa compta amb la presència de 14 empreses interessades a iniciar o consolidar la seva expansió als mercats d’Andorra i França. Els sectors representats abasten des dels vins i caves, la restauració, l’hostaleria i l’alimentació, fins al tèxtil tècnic i decoratiu, l’edificació, la veterinària, el parament de la llar, la perfumeria i la publicitat. El llistat d’empreses integrades en el directori inclou Bodegues Visendra, Cellers Blanch, Vinícola de Nulles, Vins i Caves Portell, Fèlix Hotel – Restaurant Casa Fèlix, Masia Fontscaldes, Golossa Cakery, Agora Fabrics, Manusa Door Systems, Noxifer, Cantabria Labs Stangest, Isogona, que ha exercit com a partner principal, Tarraco Import Export i TGDigital.

Presentació de la 45a Gran Festa de la Calçotada

D’altra banda, seguint la tradició, divendres a la tarda es va presentar oficialment la 45a edició de la Gran Festa de la Calçotada de Valls, que tindrà lloc el diumenge 31 de gener de 2027. L’acte inaugural va comptar amb la participació del president de la Cambra de Comerç de Valls, Josep M. Rovira; el secretari honorari de la Cambra, Rafael Castells, el regidor de Turisme de l’Ajuntament de Valls, Joan Ibarra; el cònsol major d’Andorra la Vella, Sergi González; i el president de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra la Vella, Josep Maria Mas. Durant la visita institucional a l’estand, es va revelar la nova imatge de la Gran Festa, a més de posar en valor la cultura del calçot, el món casteller i l’oferta gastronòmica i cultural de Valls i l’Alt Camp.

calcotada a fira andorra

El president de la Cambra d’Andorra la Vella, Josep Maria Mas, i el president de la Cambra de Valls, Josep M. Rovira, amb un manat de calçots (Cambra de Valls)

Actualment, nombroses empreses de Valls i l’Alt Camp mantenen relacions comercials estables amb Andorra, avalades per un volum d’exportacions molt significatiu que es veu fortament impulsat per més de 50 anys d’agermanament entre Valls i Andorra la Vella. Amb aquesta acció conjunta, la Cambra referma el seu compromís d’ampliar aquest flux econòmic i consolidar la presència de les empreses del territori al mercat andorrà.

Des de la Cambra de Valls es fa un balanç molt positiu de l’estada a la Fira, remarcant el degoteig constant de visitants que s’han apropat a l’estand per interessar-se per l’oferta turística de la ciutat, la Festa de la Calçotada i el potencial de les empreses de la comarca. Segons les primeres estimacions facilitades pel Comú d’Andorra la Vella, la fira ha aplegat prop de 78.000 visitants i 200 expositors.

RELACIONAT
Logo Oxary - InfoCamp
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore