El recompte de sense sostres de Tarragona s’amplia a cotxes, tendes de campanya i edificis abandonats i aparcaments

L'Ajuntament vol obtenir una fotografia més completa i s'adhereix al projecte de recomptes nocturns de Drets Socials

rdp cecilia mangini sense sostre

La consellera de Serveis Socials de l'Ajuntament de Tarragona, Cecilia Mangini, acompanyada de la consellera Sonia Orts, entre d'altres, en roda de premsa (MAR ROVIRA / ACN)

L’Ajuntament de Tarragona ampliarà les categories d’observació en el recompte de les persones sense sostre que fa cada any. Així, voluntaris i efectius revisaran cotxes, caravanes, tendes d’acampada, edificis abandonats i aparcaments, a banda de pentinar les zones ja habituals. Entre les novetats presentades aquest divendres destaca que la ciutat s’adhereix al projecte de recomptes nocturns impulsat pel Ministeri de Drets Socials. El setè recompte es farà el pròxim 27 d’octubre i està impulsat per l’Institut Municipal de Serveis Socials de Tarragona i la Xarxa d’Atenció Integral a les Persones Sense Llar de Tarragona. La consellera de Serveis Socials, Cecilia Mangini, ha fet una crida a la ciutadania per arribar als 100 voluntaris.

El recompte dels sense sostre té com a objectiu principal quantificar el nombre de persones que es troben dormint als carrers de la ciutat. La consellera de Serveis Socials i presidenta de l’Institut Municipal de Serveis Socials de Tarragona (IMSST) ha explicat que enguany s’adhereix al projecte de recomptes nocturns impulsat pel Ministeri de Drets Socials del Govern de l’Estat, tal com han fet altres municipis de Catalunya i d’Espanya. Mangini ha indicat que la voluntat és fer una diagnosi conjunta de la situació de sensellarisme a l’estat espanyol, fent el recompte nocturn en les mateixes dates o en dates pròximes.

A més, aquest any, el dispositiu ampliarà les categories d’observació passant a comptabilitzar les persones que dormen en tendes de campanya, caravanes i cotxes, en edificis ruïnosos i interior d’aparcaments, a banda de les que ho fan al ras. «Amb l’equip del PASS hem observat que cada vegada més hi ha gent que es troba en situacions de sensellarisme que no són les tradicionals, sinó que cada cop tenim més gent que està en situació molt precària o inclús dormint a l’interior de vehicles als pàrquings», ha assenyalat la referent del sensellarisme i membre del Punt d’Atenció a Persones Sense Sostre (PASS) de l’Ajuntament de Tarragona, Marina Alcaina.

Alhora, Alcaina ha subratllat que amb aquesta ampliació dels espais volen tenir una diagnosi «més àmplia i més acurada del fenomen» per a començar a treballar cap a un model que «proporcioni més garanties». Davant d’aquest fet, Mangini ha fet una crida per incrementar el nombre de voluntaris i arribar al centenar. «Aquesta crida de voluntariat és molt important per a seguir treballant com a ciutat en matèria de sensellarisme i reduir les conseqüències pejoratives que aquesta situació genera en les persones que ho pateixen «, ha dit.

Per la seva banda, la consellera de Protecció Civil, Sonia Orts, ha detallat que en el setè dispositiu hi participaran de manera coordinada membres de la Guàrdia Urbana, del Departament de Protecció Civil, de l’Associació de Voluntaris de Protecció Civil de Tarragona i de la Creu Roja, juntament amb la resta d’entitats i persones voluntàries implicades en la iniciativa. Orts ha asseverat que es tracta d’un dispositiu «ampli i transversal» que permetrà cobrir la ciutat de «manera ordenada i coordinada».

Així, els voluntaris s’organitzaran en equips de tres persones per recórrer els carrers de la Part Alta i la Part Baixa. Pel que fa als agents de la Guàrdia Urbana, aquests s’encarregaran de comptabilitzar les persones que es troben pernoctant al ras a la zona de Ponent i les que es troben dormint en cotxes. En el cas dels voluntaris de Protecció Civil pentinaran la zona Nord i els de Creu Roja revisaran l’àrea de Llevant i de les platges. Finalment, Càritas inspeccionarà l’interior de pàrquings de la ciutat.

84 sense sostre

El 2025, es van detectar 84 persones en situació de sense sostre a la ciutat de Tarragona. En el sisè recompte també es van localitzar pernoctant al ras 66 persones pels carrers de la capital tarragonina i 18 que es trobaven pernoctant a l’alberg.

RELACIONAT
Logo Oxary - InfoCamp
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore