El Nàstic de Tarragona ha caigut, una vegada més, per la mínima davant el Cartagena (1-0), en el duel corresponent a la jornada de Primera Federació, en un partit on els grana han tornat a pagar la seva falta d’encert i un plantejament excessivament conservador a la segona meitat. Tot i una bona primera part, els tarragonins han acabat cedint i es compliquen encara més la permanència, caient en zona de descens quan només resten quatre jornades.
Inici ferm
El Nàstic ha sortit ben plantat a la gespa de Cartagonova. Els de Pablo Alfaro han assumit el protagonisme i han generat les primeres arribades amb perill.
La primera gran ocasió ha estat per Marcos Baselga, que ha connectat una rematada després d’una centrada lateral que s’ha escapat per ben poc. Poc després, el mateix Baselga ha tornat a topar amb el porter rival, que ha tret una bona mà per evitar el gol grana.
Els tarragonins continuaven insistint. Pau Martínez ho ha intentat amb un xut des de la frontal que ha marxat desviat, mentre que Dani Rebollo ha hagut d’aparèixer per refusar a córner una arribada local.
El Nàstic ha seguit buscant el gol amb insistència. Montalvo ha provat sort amb una rematada amb cama esquerra que el porter ha tornat a enviar a córner. Just abans del descans, Álex Jiménez ha estat a punt de sorprendre amb una falta lateral que ha sortit fregant la creueta.
El Cartagena empeny i el Nàstic cedeix
Les sensacions del primer temps eren positives, però la segona meitat ha canviat el guió. El Cartagena ha fet un pas endavant, mentre que el Nàstic ha optat per un plantejament més conservador.
Tot i això, els grana han tingut alguna arribada. Rebollo ha estat providencial amb el peu en una acció clara dels locals, mentre que Álex Jiménez ha tornat a generar perill amb una rematada que ha impactat a l’exterior de la xarxa.
El porter grana també ha tornat a intervenir amb una bona resposta per refusar una rematada ajustada al pal, mantenint el Nàstic dins del partit. Juanda ha tingut una bona oportunitat amb una rematada de primeres que ha marxat alta, en una de les darreres opcions dels tarragonins.
Quan semblava que el punt podia ser possible, ha arribat el cop definitiu. De Blasis ha avançat el Cartagena, castigant un Nàstic que havia fet un pas enrere i que ja no ha estat capaç de reaccionar. El menut mitja punta del conjunt local ha rematat, sense cap oposició, a plaer per enfonsar, qui sap si de manera definitiva, el descens.
Una derrota que deixa molt tocats els de Pablo Alfaro, que continuen sense puntuar fora de casa i veuen com el descens és cada vegada més a prop.
Amb només quatre jornades per davant, el Nàstic està obligat a reaccionar si vol mantenir la categoria.
El pròxim compromís serà el pròxim dissabte 2 de maig a les 16.15 h, davant d’un Sevilla Atlètico que ja està descendit.