El COS de Reus incorpora la Sala Santa Llúcia i tornarà a col·laborar amb l’Escola de Teatre i les escoles de dansa

El Festival Internacional de Moviment i Teatre Gestual celebrarà la 29a edició entre el 16 i el 18 d'octubre

ARXIU / INFOCAMP

Imatge d'arxiu d'un espectacle del COS (ARXIU / INFOCAMP)

Reus viurà entre el 16 i el 18 d’octubre la 29a edició del COS, el Festival Internacional de Moviment i Teatre Gestual. Amb la plaça del Mercadal com a escenari central, una de les novetats és que s’incorpora la Sala Santa Llúcia als espais del festival. El COS repetirà la col·laboració amb l’Escola de Teatre i la coordinadora d’escoles de dansa. La programació combina dansa, teatre visual, circ, màgia i clown, amb propostes per a tots els públics. El festival arrenca amb ‘Aleta’, la proposta de Marc Fernández que fusiona dansa contemporània i tradició castellera. El Mercadal també acollirà ‘Ta-k-ta’ de Marroch Cia o ‘Aurèlia et Phill, de Cia. Sobretaula, dues propostes que reflexionen sobre el pas del temps i les relacions humanes.

presentació cos 2026

Presentació del festival COS 2026 (Aj. Reus)

La programació de COS inclou espectacles com ‘Pallassos i poetes’, de Marc Jubete, i ‘ZIP – 15 anys, mil cares, ca paraula’, de Clownic, que es farà al Teatre Bartrina. Aquest últim és l’únic espectacle de pagament, amb entrades a 5 euros. Dissabte es podrà veure teatre sobre rodes a ‘Practicar l’impossible’, mentre que a la Sala Santa Llúcia Gromic portarà ‘La màgia de la senzillesa’.

En l’última jornada de diumenge, destaca ‘The Falling Man’, de Wonderground, un solo de dansa acrobàtica sobre la caiguda, la pèrdua i la memòria, i el festival es clourà al Teatre Bartrina amb ‘Aguanta fins demà’, un projecte protagonitzat per alumnes de les escoles de dansa autoritzades de Reus, sota la direcció de Coline Largeaud.

El COS manté el vessant pedagògic i inclusiu amb iniciatives com ‘Estima’t en moviment’, tallers per a infants i joves on fomentar l’autoestima, la confiança i l’expressió corporal. A ‘Somriu dansant V’, s’adapta la dansa per a l’alumnat de les escoles d’educació especial. Finalment, es faran diversos tallers de formació escènica, com ‘Combat escènic’, ‘Del gest a l’emoció’ i ‘Cos, espai i consciència’.

RELACIONAT
Logo Oxary - InfoCamp
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore