L’Ajuntament de Calafell expropiarà el poblat medieval de Montpaó, per tal de poder-lo presevar i aturar la seva degradació. Com a pas previ declararà els terrenys com a sòl per a equipaments, fet que permetrà acudr a la via expropiatòria. La requalificació està en fase de preparació.
L’alcalde de Calafell, Ramon Ferré, explica que “són tres finques, una part de les quals ja són propietat de l’Ajuntament, per les cessions derivades de la urbanització del barri de Calafell Parc, fa més de 60 anys. L’objectiu, ara, és assolir el 100% de la propietat”.
Ferré avança que el procés no serà ni fàcil ni senzill. “La propietat privada és complexa, ja que hi ha empreses desaparegudes i persones que han mort. En altres casos, segur que hi ha algun hereu. Tampoc està clar que la promotora de la urbanització comprés tot el que havia de cedir. Tirarem endavant un procediment administratiu per determinar-ho i acabar expropiant”, apunta.
El poblat de Montpaó, amb arrels al segle XI i que forma part de Calafell des del XV, consta actualment de sis masies. Quatre, dalt d’un turó, i dues, als seus peus. Cadascuna té una configuració i espais diferents i un estat de degradació tambe diferent.
En aquest sentit, l’alcalde tambe ha admès que “trobar-hi un ús adequat serà complicat”. “Per això”, afegeix, “estem oberts a qualsevol idea i també hem de dir que no es podrà fer cap intervenció immediata”.