Vimbodí i Poblet restaurarà l’estructura de la coberta de l’escola “Les Monges”

AJUNTAMENT DE VIMBODÍ I POBLET

El consistori rebrà una subvenció per a les obres de restauració i consolidació d’immobles de notable valor cultural

L’Ajuntament de Vimbodí i Poblet és beneficiari d’una subvenció per a l’execució d’obres de restauració i consolidació d’immobles de notable valor cultural, atorgada pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Aquesta ajuda es destinarà a la restauració del Col·legi del Sagrat Cor, conegut com a “Les Monges”, una donació de la família Gil Moreno de Mora.

Aquesta subvenció triennal ascendeix a 182.608,29 € per a la “consolidació i restauració de l’immoble”, una intervenció urgent per reforçar l’estructura de la coberta, que es troba en perill. Aquesta fase s’emmarca dins un Pla Director que té com a objectiu la rehabilitació de tot el conjunt d’edificis, patis i jardins de l’antic col·legi.

La concessió s’ha fet en base a l’estudi i l’avantprojecte redactats per Magda Saura Carulla i l’equip interdisciplinari GIRAS de la Universitat Politècnica de Catalunya. Paral·lelament, l’Ajuntament continua cercant altres fonts de finançament per preservar aquest important patrimoni arquitectònic i donar-li nous usos culturals i socials en benefici del municipi.

 

 

 

RELACIONAT
Logo Oxary - InfoCamp
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore