Uns dies després de conèixer que el barri tarragoní de Sant Salvador es quedarà per segona vegada fora del Pla de Barris de la Generalitat, l'AV Sant Salvador i Sant Ramon ha expressat avui la seva indignació davant dels mitjans: "Aquestes notícies tornen a posar el barri de Sant Salvador a la cua", ha manifestat Manel Castaño, vicepresident de l'entitat veïnal. L'associació veïnal no descarta convocar mobilitzacions si l'Ajuntament no respòn a les demandes del barri.
Castaño ha recordat que en la primera convocatòria de la Llei de Barris -en època de l'alcalde Nadal-, el barri del nord ja va quedar fora. Segons Castaño, en la següent convocatòria del Pla de Barris "Sant Salvador era el barri candidat que l'Ajuntament proposava i, de cop i volta, es ens hem trobat amb la Part Baixa, -no hi tenim res en contra dels veïns de la Part Baixa i tant de bo es poguessin fer tots els barris de la ciutat-. Però el que no pot ser és que l'Ajuntament plantegi Sant Salvador per tirar endavant totes les polítiques socials i urbanístiques al barri més necessitat, segons una diagnosi feta pel propi Institut Municipal de Serveis Socials, i estem a la cua". El vicepresident de l'entitat veïnal ha advertit que "el barri està en lluita i els veïns estan enfadats no, emprenyats, perquè no pot ser que ens trobem en la mateixa situació". I afegeix: "Sant Salvador és un barri oblidat i, davant d'això, lluitarem".
L'associació veïnal demana a l'Ajuntament de Tarragona "que sigui valent i que tingui el que ha de tenir perquè Sant Salvador necessita urgentment una revisió de totes les polítiques que s'han fet, tant des del punt de vista urbanístic com de totes les qüestions socio-comunitàries".
Moció sobre Interblocs
La primera acció que farà l'AV Sant Salvador i Sant Ramon serà la presentació d'una moció en el pròxim ple demanant una sèrie de mesures per a la zona d'Interblocs: "La zona Interblocs ha estat abandonada i continua estant abandonada i necessita una actuació urgent perquè és la zona més degradada". Manel Castaño també ha emplaçat al govern municipal a elaborar un pla estratègic integral i pressupostat per projectes i fases i a "mediar" davant de la Generalitat per aconseguir els recursos necessaris.
De moment, segons l'entitat veínal, l'Ajuntament de Tarragona els ha comunicat la voluntat de dur a terme bona part de les actuacions previstes al Pla de Barris amb recursos propis. Un extrem que Castaño creu que s'hauria de produir en una reunió on es concretin les accions i les inversions.