Torna el TurisMarket, el gran punt de trobada del sector turístic i de l’hostaleria

El saló celebrarà la seva tercera edició els dies 2 i 3 de març a firaReus Events, amb més de 120 expositors confirmats

FEHT

Imatge d'una edici´o anterior del saló TurisMarket (ARXIU / INFOCAMP)

La Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT), entitat que representa el 90 % de les places d’allotjament de la demarcació, i firaReus Events han presentat avui la la tercera edició de TurisMarket, el saló professional de referència del sector turístic i de l’hostaleria de la demarcació de Tarragona, que tindrà lloc els dies 2 i 3 de març a firaReus Events.

Després de l’èxit de les dues primeres edicions, TurisMarket fa un nou salt qualitatiu i quantitatiu, amb la participació de més de 120 empreses expositores, fet que consolida el saló com un espai clau de trobada, negoci i coneixement per a professionals, empresaris i estudiants del sector. La FEHT preveu que durant els dos dies del saló, milers de professionals del turisme visitin TurisMarket.

El saló tornarà a reunir empreses vinculades a àmbits com l’alimentació, l’equipament i la maquinària, el disseny i interiorisme, els serveis, les solucions tecnològiques i les TIC aplicades al turisme. TurisMarket ocuparà més de 6.000 m² d’espai expositiu i comptarà amb demostracions de producte, activitats professionals i un ampli programa de ponències i continguts especialitzats sota el paraigua de TurisMarket TALKS&COOK, amb xerrades, showcookings, tastos i tallers programats pels propis expositors.

Presentació de la 3a edició de TurisMarket (Cedida)

Més expositors i més visitants

La presidenta de la FEHT, Berta Cabré, ha posat en valor que el fet de superar els 120 expositors (100 el 2025) “demostra la fortalesa del sector i l’interès creixent per formar part d’un saló que aporta valor, coneixement i oportunitats de negoci”. Cabré també pronostica que enguany es preveu l’assistència de prop de 7.000 visitants i s’espera superar la xifra de visitants de les dues anteriors edicions (5.000, el 2024 i 6.000, el 2025).

Més enllà de les xifres, la presidenta de la FEHT ha destacat que una de les claus de l’èxit de TurisMarket és “la gran varietat d’expositors que cobreixen totes les necessitats del sector turístic i que poden trobar-ho en un espai únic”, al mateix temps que s’estableixen sinergies entre els propis  professionals.

Cabré afegeix que “TurisMarket és també una eina clau per connectar el present i el futur del sector, motiu pel qual tornem a traslladar a firaReus Events les classes dels diferents graus de la Facultat de Turisme i Geografia de la URV”. En aquest sentit, el vicedegà de la facultat, Jesús Angla, ha destacat, d’una banda, la importància que té traslladar les classes al TurisMarket i, de l’altra, l’accés que tenen els estudiants a la fira d’ocupació.

La presidenta de la FEHT conclou agraint “la implicació de totes les empreses participants, les institucions, les administracions públiques i els centres formatius que fan possible que TurisMarket continuï creixent i consolidant-se”.

Una fira que “gairebé s’ha quedat petita”

Per la seva banda, Josep Baiges, regidor de Promoció Econòmica, Innovació i Coneixement de l’Ajuntament de Reus i conseller delegat de REDESSA, destaca que “des de firaReus Events i REDESSA, es treballa amb la visió de potenciar sectors estratègics pel desenvolupament econòmic de la ciutat i del territori. TurisMarket compleix clarament amb aquest requisit i s’ha convertit en una fira de referència, -que gairebé s’ha quedat petita- pels professionals del turisme de la demarcació“. Baiges també ha posat en valor que “comptar amb estudiants universitaris, reforça un altre dels àmbits de REDESSA, que és fomentar la captació i capacitació de talent i per aconseguir-ho, el primer pas és que aquests estudiants coneguin la realitat econòmica i empresarial del seu entorn”.

La 8a Jornada Treballa al Turisme oferirà 2.100 vacants

En el marc de TurisMarket, el dimarts 3 de març se celebrarà a firaReus Events la vuitena edició de la Jornada Treballa al Turisme, la jornada d’ocupació de referència del sector, coorganitzada per la FEHT i la Cambra de Comerç de Reus. Aquesta iniciativa connecta persones que volen treballar al sector turístic amb empreses del territori, facilitant el contacte directe i les oportunitats laborals.

En les darreres edicions, la Jornada Treballa al Turisme ha comptat amb la participació de més de 1.500 persones i desenes d’empreses d’hotels, càmpings, apartaments turístics, agències de viatges receptives i PortAventura World. El president de la Cambra de Reus, Mario Basora, ha destacat les xifres rècord que s’han registrat aquest passat 2025 en l’àmbit turístic, amb 96,8 milions de turistes a Espanya i 20,1 milions a Catalunya, la xifra més alta de la seva història. “Amb aquestes dades a la mà i la desestacionalització de la temporada que s’està aconseguint al nostre territori, podem assegurar que cada cop es necessiten més professionals per a treballar en aquest sector. La Jornada Treballa al Turisme té per objectiu connectar aquests professionals amb les empreses demandants de personal per tal d’oferir la millor experiència als visitants”, apunta.

Basora també ha posat en valor el fet que “quan encara queda un mes per celebrar aquesta jornada, ja tenim confirmada la participació d’una trentena d’empreses que representen a més de 65 hotels, càmpings, apartaments, agències…, que oferiran prop de 2.100 vacants”.

TurisMarket és un saló organitzat per la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona i compta amb el suport de firaReus Events, Miró Vermouth, Europastry, Diputació de Tarragona, Port de Tarragona, Cambra de Comerç de Reus, Reus Promoció, Universitat Rovira i Virgili, Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils i la Cambra de Comerç de Tarragona.

La visita a TurisMarket és gratuïta i les entrades es poden aconseguir a través del web oficial www.turismarket.com

RELACIONAT
Logo Oxary - InfoCamp
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore