Reus impulsa el cicle ‘Gaudí Inspira a l’Empresa’

La proposta vol convertir el llegat i la manera de fer de Gaudí en una eina d’inspiració aplicada als reptes actuals de les empreses, la innovació i la generació de talent.

cicle gaudí inspira empresa

Presentació del cicle 'Gaudí Inspira a l’Empresa' al claustre de l'Institut Salvador Vilaseca (JOSEP CARTANYÀ)

La Regidoria de Promoció Econòmica, Innovació i Coneixement de l’Ajuntament de Reus impulsa el cicle ‘Gaudí Inspira a l’Empresa’, una proposta inclosa en la programació de l’Any Gaudí 2026 que vol convertir el llegat i la manera de fer d’Antoni Gaudí en una eina d’inspiració aplicada als reptes actuals de les empreses, la innovació i la generació de talent.

Amb el lema “L’ordre invisible, l’empremta visible”, el cicle s’ha presentat aquest dijous al claustre de l’Institut Salvador Vilaseca -les antigues Escoles Pies on va estudiar Gaudí-. El regidor de Promoció Econòmica, Innovació i Coneixement, Josep Baiges, ha explicat que el programa parteix d’una idea central: darrere de qualsevol resultat sòlid hi ha un ordre invisible fet de mètode, rigor, coneixement i decisions ben pensades. Uns valors que Gaudí va aplicar de manera magistral i que avui continuen sent plenament vigents en àmbits com la creativitat, la productivitat, el benestar laboral, la sostenibilitat o la capacitat de materialitzar projectes.

El cicle combina sessions inspiracionals, tallers aplicats, espais de debat, exposicions i activitats vinculades a la transferència de coneixement, amb l’objectiu de crear connexions, activar sectors i reforçar el posicionament de Reus com a ciutat de referència en innovació i talent.

El regidor Josep Baiges ha destacat que “Gaudí no és només obra; és mètode. I aquest mètode continua sent útil avui per innovar, crear i construir amb criteri”. El regidor afegeix que “des de Reus volem aprofitar l’Any Gaudí per activar aliances, generar oportunitats i oferir continguts útils i aplicables per a les empreses i els professionals del territori”.

A la presentació del cicle hi ha assistit l’arquitecta Roser Ollé, que el proper mes de juny impartirà el taller ‘Neuroarquitectura al servei de l’empresa’ a la Fundació Reddis. L’arquitecte, especialista en salut i harmonització d’espais, ha explicat que «les característiques dels espais ens influeixen i ens afecten». Tant és així que «transformant l’espai exterior també podem transformar la nostra experiència», ha subratllat. Roser Ollé també ha avançat que en el taller s’analitzaran les estratègies que va utilitzar Antoni Gaudí en el seu treball -com ara la connexió amb la natura- i com aquestes poden ser emprades avui dia perquè tinguin un impacte positiu per aplicar a les nostres empreses en àmbits com l’ambient laboral.

Al seu torn, el representant de l’start-up Scandrow, Albert Samper, ha explicat que, el mes d’octubre, faran un taller d’innovació i transferència de coneixement adreçat a persones invidents de l’ONCE. Aquestes sessions s’utilitzaran les reproduccions de les xemeneies del Parc Güell realitzades a escala i en 3D per Scandraw perquè «es pugui tocar l’arquitectura de Gaudí amb les mans de persones que no la poden veure».

El cicle s’ha construït en col·laboració amb entitats i col·laboradors com el Gremi de la Construcció del Baix Camp, el Gremi de Fusters, el Gremi d’Electricistes, la Fundació Reddis, el COATT, PIMEC, la Fundació ONCE, El Círcol, l’Escola d’Arquitectura de la URV, Amics de Gaudí i el Centre de Lectura, entre d’altres.

RELACIONAT
Logo Oxary - InfoCamp
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore