Publicitat

Comunicat de la Plataforma Conservem l'Estació de Cambrils

Opinió Plataforma Conservem Estació de Cambrils
Dimarts, 26 abril 2022 06:51

Mostrem el nostre més absolut rebuig i indignació a aquest despropòsit descomunal, que resulta un atemptat al patrimoni històric de Cambrils i una manca de respecte al nostre passat col·lectiu.

Amb les reunions que vam tenir amb l’anterior equip de govern ERC. Junts, NMC vam aconseguir cert consens per tal de debatre quin podia ser el futur de l’edifici i els vam plantejar projectes alternatius realitzats per professionals de l’urbanisme. Amb l’actual equip de govern sorgit de la moció, vam tenir una reunió amb l’alcalde Oliver Klein el passat 1 de febrer que ens va anunciar que ens tornaria a convocar cosa que no ha passat. Acompanyant aquella reunió vam fer la petició formal dels informes tècnics municipals que justifiquessin no fer cap projecte alternatiu. La resposta la vam tenir aquest 20 d’abril, el dia abans que comencés l’enderroc. L’Ajuntament no detalla CAP estudi i només s’esmenten “informes tècnics, tant urbanístics com jurídics”, sense especificar-ne cap argument. Recordem que el Síndic de Greuges i la Delegada de Cultura encara esperen resposta de l’Ajuntament requerida fa mesos.

L’Ajuntament ha actuat d’amagat i saltant-se criteris legals com començar l’enderroc el dia abans del que hi ha anunciat als cartells, el 22 d’abril. Les mesures de seguretat són mínimes, no s’ha tancat tot l’entorn de l’edifici, el pas de vianants continua obert i s’ha començat un enderroc sense desallotjar l’habitatge ocupat per dues persones des de fa anys, amb els riscos que això comporta. Amb presses i de sotamà, per evitar qualsevol possible reacció ciutadana. El govern del sr. Klein demostren tenir por.

S’ha fet de manera tant amagada, que fins i tot el primer dia de l’enderroc al matí, la regidora de barri Ingrid Rubio (PSC-PSOE), va comunicar a membres de l’AV Barri l’Estació, que no sabia res de l’enderroc. A més la citada regidora en una anterior reunió amb l’AV el passat mes 31 de març, es va posicionar a favor de conservar una part de l’edifici proposta que traslladaria a l’equip de govern. Ens sembla absolutament lamentable aquesta desconsideració per no informar al veïnat i el cinisme de la regidora.

Posem en qüestió les paraules que va publicar el regidor d’urbanisme Daza, segons les quals volien conservar algun element de l’edifici. La manca de cura i formes destructives de l’enderroc ho faran absolutament impossible. Un detall més d’aquesta supèrbia de l’Ajuntament amb que tracta a la ciutadania quan simplement demana que se’ns escolti.

Tornem a denunciar que tots els cambrilencs ens hàgim de fer càrrec de l’enderroc d’un edifici propietat d’ADIF. Serem l’únic cas de l’Estat Espanyol que pagarem aquestes despeses?

I finalment insistim amb el frau democràtic que suposa que el partit de l’alcalde NMC, defensés en campanya electoral conservar l’edifici, i acabi la legislatura enderrocant una Estació de 1865 catalogada per Patrimoni de la Generalitat.
Per tot això, denunciem els mètodes dictatorials del govern Klein, recordem que el seu partit va quedar en cinquè lloc a les darreres eleccions.

Són uns dies molt tristos pel patrimoni cambrilenc i per la gent que creiem en uns principis i uns valors democràtics com ho és la defensa del patrimoni col·lectiu. El passat ens interpel·la i l’actual equip de govern (NMC,PSC,Cs,PP i no adscrits) és culpable d’una pèrdua irreparable i injustificable.

Plataforma Conservem Estació de Cambrils

Anuncia't a infocamp.cat, dona suport al periodisme rigorós de proximitat.

Publicitat

No s'ha pogut desar la teva subscripció. Siusplau torna-ho a provar.
La teva subscripció ha estat correcta.

Butlletí de titulars diari

Subscriu-te per rebre cada matí els titulars d'InfoCamp al teu correu: