Les ‘Nits de Clàssics’ de Valls s’obren a nous espais

CEDIDA

‘La passió segons Frida’, amb l’Ensemble Vila-seca, la mezzosoprano Guillermina Gallardo i el tenor Roger Padullés obrirà la temporada, el dijous 2 d’octubre

Els Amics de la Música de Valls | Joventuts Musicals de l’Alt Camp posen en marxa aquesta setmana la temporada de concerts 2025-2026. Una programació que crida a la descoberta de sonoritats del romanticisme alemany, música antiga i pinzellades del món contemporani. Una temporada que reforça la voluntat de reconvertir edificis i espais oberts de la ciutat en escenaris per a concerts de cambra. Els concerts que se celebraran al centre cívic Ca Xapes seran gratuïts. Totes les propostes, a excepció del Cant de la Sibil·la, es duran a terme a les 20 h.

El tret de sortida del primer trimestre de la temporada de les Nits de Clàssics arriba aquest dijous amb ‘La passió segons Frida’. Un espectacle escenificat del dramaturg Rafael Fabregat sobre la relació de Frida Kahlo i Diego Rivera. Una proposta que porta a escena a l’Ensemble Vila-seca amb la mezzosoprano mexicana Guillermina Gallardo i el tenor vallenc Roger Padullés. L’espectacle busca apropar el públic a la vivència emocional i particular de la pintora. D’una banda, l’obra de Kahlo era un reflex del dolor físic que va partir gairebé durant tota la seva vida i, de l’altre, mostrava l’amor desesperat que sentia cap a Rivera, a qui també admirava com a artista. Una proposta que gira al voltant d’aquestes vivències i que servirà per interpretar obres de Richard Wagner, però també diverses ranxeres.

El segon concert del mes d’octubre serà el dia 23 i comptarà amb un duet de luxe que se centrarà en l’obra de Franz Schubert. D’una banda, comptarà amb el violinista Abel Tomàs, i, d’altra banda, la jove pianista Emma Stratton.

Ca Xapes com a escenari musical

Una de les novetats de la temporada arribarà el 22 de novembre quan s’estrenarà Ca Xapes com a sala de concerts. D’aquesta manera, els Amics de la Música de Valls volen mantenir un dels objectius del cicle de convertir diversos espais de la ciutat en nous escenaris per a concerts de cambra i fer que arribin a tothom. ‘Art zu lieben: l’art d’estimar’ portarà a escena diverses obres del romanticisme alemany i del segle XX català que giren al voltant de l’amor. Un concert que també reforçarà l’aposta pel talent jove. La mezzosoprano, Jana Corominas, i la pianista Llum Colomer són les intèrprets seleccionades en el marc del projecte ‘Lied the future’.

El 27 de novembre es podrà viatjar a l’univers de l’alemany Richard Wagner, compositor destacat del Romanticisme, amb ‘Catalunya Wagneriana’, al Teatre Principal. Un concert de l’Orquestra Camerata XXI que proposa un viatge sonor per la Catalunya del segle XIX i principis del XX. L’espectacle oferirà obres de tres compositors catalans que van mirar cap a Europa sense deixar de beure de la tradició pròpia: Enric Morera, Felip Pedrell i Juli Garreta. Es completarà amb una de les obres més íntimes de Wagner: ‘l’Idil·li de Siegfried’.

I el mes de desembre, la música antiga serà la protagonista. El dia 20 l’espai de Ca Xapes acollirà ‘Viola de mar’, un concert format per obres de finals del Renaixement i principis del Barroc, per a viola de mà i percussió. . Els encarregats d’interpretar obres de diversos països europeus seran en Carles Blanch, a la viola de mà, i en Marc Clos, a la percussió.

I el primer trimestre de concerts es tancarà amb l’habitual Cant de la Sibil·la, la nit del 24 de desembre, abans de la Missa del Gall, a l’església de Sant Joan. Es tracta d’una cerimònia litúrgica que es remunta a l’època medieval i d’origen pagà. Una proposta de la Xarxa de Cultura de Valls, coorganitzada pels Amics de la Música de Valls, que tindrà lloc a les 23.30 h.

Concerts de gran format

En el segon semestre, les Nits de Clàssics tornaran a apostar pel talent local i per obrir els grans projectes als cantaires vallencs. El 18 de març, el Centre Cultural Municipal, viurà ‘Mar de Mars’. Un muntatge format per orquestra, un conjunt de solistes i el Cor Canta, amb més de 100 cantaires a l’escenari. Així mateix, també es durà a terme el concert participatiu ‘Cantem!’ de la mà de l’Orquestra Camerata XXI amb un compositor contemporani, el 27 de maig.

Preus i abonaments

El preu de l’entrada és de 15 euros per cada concert. Els socis dels Amics de la Música de Valls tenen l’entrada gratuïta. La novetat d’aquesta temporada és que tots els menors de 14 anys que formin part d’una entitat musical de Valls també tenen l’entrada gratuïta amb un acompanyant. Les entrades es poden adquirir anticipadament o el dia de l’actuació a les taquilles dels diversos espais.

RELACIONAT
Logo Oxary - InfoCamp
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore