Les Jornades de la Dona i la Igualtat arriben a la Pobla de Mafumet amb una quinzena d’actes

Es realitzaran del 2 al 19 de març, són gratuïtes i obertes a la participació masculina, a excepció del Sopar de dones

sopar dones pobla

Imatge del sopar de la dona de la Pobla de Mafumet (AJ. POBLA DE MAFUMET)

Comença el compte enrere per a les Jornades de la Dona i la Igualtat de la Pobla de Mafumet, una iniciativa cultural i festiva que, any rere any, posa de manifest la figura de la dona i la importància de la igualtat en la societat.

En aquest sentit, l’Ajuntament de la Pobla de Mafumet, amb la col·laboració de diverses entitats del municipi, ha preparat una programació que tindrà lloc del 2 al 19 de març i que comptarà amb un total de 15 propostes esportives, culturals, formatives i socials que comparteixen un mateix objectiu: reivindicar la igualtat entre dones i homes i generar espais de trobada, reflexió i empoderament col·lectiu.

L’activitat que donarà inici a les jornades serà una Masterclass de Fitboxing, que tindrà lloc el pròxim dilluns, 2 de març a les 19 h al Complex Esportiu Municipal de la Pobla.

L’endemà, 3 de març, començarà un curs d’assessorament en moda i imatge personal, una proposta per conèixer les tendències actuals i adaptar-les a les necessitats de cada persona. El curs tindrà continuïtat els dies 10 i 17 de març.

A mitjans de setmana, el 4 de març s’inaugurarà l’exposició ‘Artesania pobletana’ (18 h, sala Tarsici Baget), amb peces creades per les integrants de l’Associació de Dones Mare de Déu del Lledó. La jornada continuarà amb una Masterclass de Flamenc (19.30 h, edifici Incasòl), organitzada per l’Associació Familiar +30.

El dijous 5 de març, tindrà lloc la xerrada-taller ‘La IA com a aliada invisible: menys càrrega mental, més temps per a tu’ (19 h, Casal Cultural), amb Laura Sophía Hernández Arias. Una sessió que aproparà l’eina ChatGPT, d’una manera accessible, humana i no tècnica, mostrant la seva utilitat en la vida quotidiana per reduir la càrrega mental, guanyar temps i estimular la creativitat.

La Biblioteca Municipal oferirà una edició especial de ‘l’Hora del Conte’ el divendres 6 de març a les 17.30 h, sota el títol ‘Contes a l’inrevés’, dirigida per Laura Mandarina, amb històries que conviden a trencar estereotips de gènere des de la infància.

El cap de setmana, l’activitat no s’aturarà. Dissabte 7 de març s’ha programat un taller de pintura amb berenar, de la mà d’Art in Vibes. I, coincidint amb el Dia Internacional de la Dona, el diumenge 8 de març se celebrarà la 3a edició de la Caminada lila ‘Caminem juntes cap al futur’, amb sortida a les 10 h des del Parc de les Pobles.

La setmana següent arrencarà novament amb esport: el dilluns 9 de març, a les 19 h, el Complex Esportiu Municipal acollirà una Masterclass d’Aquaerobic.

El dimecres 11 de març (19 h, sala Tarsici Baget) tindrà lloc la conferència ‘La publicitat impossible avui dia’, amb Xavi Franco, llicenciat en Ciències de la Informació i publicitari, que oferirà una mirada retrospectiva a la publicitat del segle XX que avui seria impensable o contraproduent.

L’endemà, 12 de març (18.30 h, sala Tarsici Baget), la periodista i escriptora Esther Vivas parlarà d’‘Eines per gaudir de la maternitat des del feminisme’, a partir del seu llibre ‘Mama desobedient. Una mirada feminista a la maternitat’, reflexionant sobre què significa ser mare avui i les desigualtats que travessen l’experiència materna.

Dissabte 14 de març, de 9.30 h a 13.30 h a les Escoles Velles, es durà a terme un taller d’astrologia i moviment vital, amb una part teòrica sobre la carta natal i una part pràctica vinculada al moviment i els xacres. Aquella mateixa nit, el Pavelló pobletà acollirà el 16è Sopar de dones, amb animació musical i photocall, considerat el moment àlgid de les Jornades de la Dona i la Igualtat.

Ja a la recta final, el Club Triatló Pobla organitzarà el diumenge 15 de març (9.30 h, Parc de les Pobles) una sortida en BTT de 30 km. Les jornades es tancaran el dijous 19 de març a les 20.30 h al Pavelló, amb una Masterclass de Zumba, organitzada per l’Associació Familiar +30.

A banda del Sopar de dones, totes les activitats són gratuïtes i obertes a dones i homes, amb l’objectiu d’implicar tota la ciutadania en la construcció d’una societat més igualitària, justa i inclusiva.

La programació completa de les Jornades de la Dona i la Igualtat 2026 a la Pobla de Mafumet i el procediment d’inscripció a les activitats està disponible aquí.

 

RELACIONAT
Logo Oxary - InfoCamp
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore