S’han repartit 1.900 kg de caramels i el tram de la Via Roma fins al Teatre Auditori s’ha concebut com una zona inclusiva sense soroll
Salou ha viscut aquest vespre una de les nits més esperades i emocionants de l’any, sobretot pels més menuts. Malgrat les baixes temperatures, els carrers del municipi s’han omplert d’infants i famílies que no han volgut perdre’s l’arribada de Ses Majestats els Reis d’Orient.
Puntuals a la seva cita amb la màgia, Melcior, Gaspar i Baltasar han arribat per mar al Club Nàutic de Salou, acompanyats de tota la seva comitiva. i acompanyats per focs artificials. L’arribada, solemne i molt celebrada, ha convertit la zona del Club Nàutic en l’escenari inicial d’una vetllada única, marcada per l’emoció, els somriures i les mirades d’admiració dels més petits.
Un cop a terra, els Reixos han iniciat el recorregut fins a l’escenari instal·lat al costat de la font dels Cargols. Durant el trajecte, els Ses Majestats s’han deixat fotografiar, han rebut mostres d’afecte i han saludat els infants, preguntant-los si s’havien portat bé al llarg de l’any. Els nens i nenes els observaven amb ulls esbatanats, entre la sorpresa, la incredulitat i una felicitat difícil de dissimular.
Lliurament de la clau
Ja a l’escenari on es gaudia de l’espectacle de Paqui Ubeda, abans de l’inici de la cavalcada, Ses Majestats han saludat les autoritats i han rebut la benvinguda institucional de l’alcalde de Salou, Pere Granados. En el seu parlament, l’alcalde ha destacat que, en aquesta nit màgica i gèlida, Salou també és casa dels Reis d’Orient, perquè totes les llars els esperen amb il·lusió. Ha posat en valor el somriure dels infants com el millor regal possible i ha demanat, en nom de tota la ciutat, pau i salut per a tothom.
L’alcalde ha remarcat també el compromís de Salou amb els missatges d’esperança, solidaritat i acollida que sempre acompanyen la visita dels Reixos, recordant especialment els infants i famílies que pateixen les conseqüències de la guerra, la injustícia i l’odi arreu del món.
Com marca la tradició, l’alcalde ha lliurat a Ses Majestats la Clau Màgica de la Ciutat, perquè puguin entrar a totes les llars de Salou i fer realitat els somnis dels més petits.
Tot seguit, el rei Melcior ha pres la paraula per adreçar-se directament als nens i nenes de Salou amb un missatge proper i emotiu. Ha felicitat els infants pel seu bon comportament, els ha recordat la importància d’ajudar, compartir i cuidar allò que és de tots, i els ha convidat a no oblidar mai els nens que viuen en contextos de guerra. També els ha recomanat anar a dormir aviat, perquè —ha dit— la màgia funciona molt millor mentre dormen.
Zona inclusiva
Un cop finalitzats els parlaments i les salutacions institucionals, ha començat la cavalcada, que ha estat divertida, dinàmica i molt participativa, amb un recorregut àgil i un show final especialment pensat per al públic familiar, que ha rebut molt bones crítiques i una excel·lent acollida per part del públic.
L’espectacle ha combinat música, animació i moments plens de complicitat amb els infants, reforçant el caràcter màgic de la vetllada. Durant el recorregut, Ses Majestats han repartit caramels sense gluten, garantint la inclusió de tots els nens i nenes. També s’ha repartit carbó. La cavalcada acabava amb la presència de cavalls.
El tram de la Via Roma fins al TAS s’ha concebut com una zona inclusiva sense soroll, pensada especialment per facilitar la participació i el benestar de les persones amb necessitats especials, garantint un entorn més accessible, respectuós i amable per a tothom.
Dormir d’hora
Ara toca anar a dormir i deixar que els Reixos facin la seva feina, portant alegria, il·lusió i esperança a totes les cases. Una de les nits més llargues i màgiques de l’any, que quedarà gravada en la memòria dels infants i les famílies del municipi.
I recordeu: portar-se bé sempre ajuda… per evitar el carbó.