Comença a grinyolar que fins i tot un musical es vengui amb els “beneficis” de la intel·ligència artificial
“Comptes de cristalls de colors a canvi de l’or dels indígenes”, enlluernar-se amb la intel·ligència artificial i incorporar-la per a donar treball a un enginyer tecnològic, deixant a centenars de persones qualificades sense feina. Arts i oficis… en diuen, quina putada la del progrés IA en tots els aspectes de la vida dels professionals de sempre.
Com en aquesta carrera desproporcionada i insospitada, ningú vol ser l’últim ximple, hi haurà milers de ximples presumint d’haver estat els primers a fer-ne ús, i destruir tot el que significa això: l’art i l’ofici de les persones.
Compta amb quants milers de famílies i el seu futur, esteu jugant a l’hora de fer espectacles amb la IA. La indústria de Pixar, Disney i companyia ha traspassat les pantalles i les ments infantils o nostàlgiques de la infància, per fer-nos creure que hi ha més fabulós entreteniment i ara amenaça el teatre que en principi no porta el cognom de cinema, per molt mal ús que es faci de l’efecte de vídeo.
Deixin alguna cosa per als artistes i artesans perquè si s’apaga la central i se’n va la llum, amb una simple cambra negra (cortines i fons) i quatre candeleres es fa teatre i del bo. Pot ser perquè és cosa del talent de les persones.