La dansa tornarà a ocupar el Parc del Pinaret de Cambrils en el seu dia internacional

La 22a mostra se celebrarà el 29 d'abril amb la participació del Centre Artístic Cambrils, l'Estudi Giselle, l'Escola Crea't i el Grup Zaida

dia dansa cambrils 2025

La dansa tornarà a ocupar el Parc del Pinaret de Cambrils en el seu dia internacional (AJ. CAMBRILS)

Cambrils celebrarà el Dia Internacional de la Dansa al Parc del Pinaret el 29 d’abril. La 22a edició d’aquesta mostra està organitzada pel Departament de Cultura de l’Ajuntament de Cambrils, juntament amb el Centre Artístic Cambrils, l’Estudi Giselle, l’Escola Crea’t i, com a novetat, el Grup Zaida de dansa del ventre de l’Associació Dones Amunt.

L’activitat començarà amb la lectura del manifest del Dia de la Dansa de l’Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya, que aquest any ha signat el ballarí i coreògraf Jordi Cortés. Seguidament, l’alumnat de cada centre o formació interpretarà dues coreografies. Per acabar, es farà l’actuació conjunta final en la qual, com ja és tradició, hi podran participar familiars, amistats i tothom que vulgui.

L’objectiu del festival és atraure públics nous que habitualment no assisteixen a espectacles de dansa i posar en valor el llenguatge del cos, del ritme i del moviment, com una manera d’expressar-se que arriba a persones de totes les edats. D’aquesta manera, Cambrils se suma a la lluita del sector per augmentar la presència de la dansa a les programacions estables d’arts escèniques. Cal tenir en compte que actualment la dansa només suposa el 4% de les contractacions de les sales d’exhibicions catalanes.

“Cambrils en dansa”

D’altra banda, el dia 10 de maig se celebrarà la tercera edició de la mostra professional de dansa contemporània “Cambrils en dansa”, que va néixer el 2024 amb la voluntat de convertir-se en una cita anual per donar suport a les companyies i apropar aquest art al públic en general i als joves en particular. El festival es portarà a terme a la plaça del Pòsit i consistirà en l’actuació de quatre companyies que s’anunciaran properament.

El Dia Internacional de la Dansa és el dia 29 d’abril des de fa més de 40 anys, a proposta del Comitè Internacional de Dansa de la UNESCO, que va escollir aquesta data per commemorar el naixement del creador del ballet modern Jean-Georges Noverre (França, 1727 – 1810).

RELACIONAT
Logo Oxary - InfoCamp
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore