El 5 de juny, Tarragona acollirà la XXXII edició dels Premis Ones Mediterrània, un reconeixement destacat a la tasca de persones i entitats compromeses amb la defensa del medi ambient, els drets humans, la justícia social, el canvi climàtic i la cultura. Organitzada per Mare Terra Fundació Mediterrània, aquesta gala se celebrarà a les 19:00 h al Tinglado 1 del Port de Tarragona, i es consolida com una cita de prestigi nacional i internacional on es donaran trobada activistes, representants polítics i socials, col·laboradors, voluntariat i amics de la Fundació.

El president de Mare Terra Fundació Mediterrània, Ángel Juárez, ha presentat els premis (Cedida)
Els Premis Ones Mediterrània compleixen 32 anys generant consciència social i mediambiental, promovent el compromís amb la igualtat, la solidaritat, el planeta i els drets humans. Més de tres dècades reconeixent trajectòries i projectes que impulsen accions positives des de l’activisme, la ciència, la cultura i les arts, tot reivindicant un món més just i sostenible.
La gala comptarà amb actuacions artístiques i sorpreses, entre les quals la participació de Stromboli Jazz Band, a més del suport del Nàstic Genuine, que com cada any se suma a aquest esdeveniment solidari. Com és tradició, les persones assistents rebran un obsequi per part de la Fundació Mare Terra, que enguany serà un còmic sobre la trajectòria de la fundació.
La gala dels Premis Ones comptarà amb la col·laboració d’entitats com el Comitè Espanyol de la UICN, l’EFE Verde, el Ràdio 3, l’Ajuntament de Tarragona i el Port de Tarragona.
Amb aquesta nova edició dels Premis Ones, “Tarragona reafirma el seu compromís amb la defensa del medi ambient, els drets humans, la cultura i la solidaritat, consolidant-se com a referent en la lluita per un món més sostenible, just i equitatiu”, assenyala Mare Terra Fundació Mediterrània.
Els guardonats i guardonades d’aquesta edició
Afra Blanco, Premi Ones Difusió i Sensibilització, per la seva ferma defensa dels drets laborals, la igualtat i la justícia social, així com per la seva tasca divulgativa i comunicadora des d’una perspectiva social i sindical.
Mercè Rovira, Premi Ones Foca Mediterrània, per la seva trajectòria a les arts escèniques i el seu compromís amb la cultura i la llengua catalana.
Arturo Larena, Premi Ones EFE Verde Canvi Climàtic, per la seva tasca pionera al periodisme ambiental.
CEIDA, Premi Ones CE UICN, pel seu treball en educació, divulgació ambiental i investigació, esdevenint un centre de referència a Galícia.
Irma Basarte, Premi Ones Bosque Habitat, per la seva defensa del patrimoni natural i cultural i la seva tasca divulgativa a Radio 3.
Manuel Gerena, Premi Ones RIET, per la seva trajectòria com a poeta i cantaor compromès amb la justícia social i la cultura popular.
Alberto Salas, Premi Ones Mediterráneo Atlántico, per més de cinc dècades dedicades a la conservació ambiental, la governança i la defensa dels drets dels pobles indígenes.
Ramón Franquesa, Premi Ones Compromís Social, per la defensa del sistema públic de pensions i els drets socials des de l’àmbit acadèmic i activista.
Pouneh Attari-Nejad, Premi Ones Economia Circular, per la seva tasca internacional en la defensa dels drets humans, l’apoderament de les dones i la cultura.
2G Chemical Plastic Recycling, Premi Ones Mare Terra, per la seva contribució al desenvolupament de tecnologies de reciclatge químic de segona generació i el seu paper en l’avenç cap a una economia circular del plàstic.