Les flames han arribat a Xerta, on ha cremat una benzinera, s’ha fet evacuacions a Aldover i s’ha demanat ajuda a l’UME
L’incendi de Paüls (Baix Ebre) ha empitjorat pel vent i els Bombers ja treballen en una àrea de 1.200 hectàrees. A més, el cos es prepara per si les flames salten el riu Ebre, una hipòtesi que no descarten. 86 dotacions terrestres i 280 efectius treballen sobre el terreny i s’ha demanat l’ajuda de la Unitat Militar d’Emergències (UME) de l’exèrcit espanyol. Les flames han obligat a evacuar una urbanització d’Alfara de Carles i també edificacions pròximes a la localitat d’Aldover. A més s’han difós vídeos a les xarxes socials del foc a l’entrada de Xerta, on ha cremat una gasolinera a la carretera C-12. Els Bombers continuen intentant aturar el foc al flanc esquerra, a la carretera entre Paüls i Xerta, i al cap, a la C-12.
El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha indicat a través de la xarxa social X que davant l’empitjorament del comportament de l’incendi Protecció Civil ha sol·licitat la col·laboració de l’UME a petició de Bombers.
“El meu agraïment a tots els cossos i serveis d’emergències per la vostra incansable tasca. Màxima precaució”, ha reblat Illa.