El professorat de l’Institut Jaume I de Salou “diu prou”. Amb aquest lema, els docents del centre han redactat un manifest en què anuncien que se sumen a la vaga d’aquest dimecres 11 de febrer “perquè les negociacions amb el Departament d’Educació i Formació Professional estan encallades i, a dia d’avui, no hi ha cap proposta que doni resposta al malestar estructural que arrossega el sistema educatiu públic”. El professorat que convoca la vaga afirma que “fa massa temps que sostenim el sistema educatiu amb esforç i compromís, mentre empitjoren les nostres condicions laborals i es degrada la qualitat educativa”.
En el manifest defensen l’educació pública “perquè creiem en una escola inclusiva, equitativa i de qualitat”, però alerten que “això només és possible amb professionals reconeguts, escoltats i amb condicions dignes”.
Motius de la vaga
Per tor plegat, el professorat en vaga del Jaume I sortirà al carrer l’11-F per les raons següents: recuperar el poder adquisitiu perdut, baixar ràtios i ampliar plantilles, alleugerir la sobrecàrrega laboral, garantir democràcia als centres i estabilitat de plantilles, currículums negociats i consensuats i dignificar el personal d’atenció educativa i el personal laboral.
El professorat també vol deixar clar que aquesta vaga “no és un caprici: és una resposta col·lectiva a anys de retallades, improvisacions i manca de diàleg”. Per tot plegat es mobilitzaran “perquè estimem la nostra feina i perquè defensem una educació pública forta, justa i de qualitat”.
I el manifest conclou: “Per nosaltres. Per l’alumnat. Per l’escola pública”