El Port de Tarragona rep l’escala inaugural del Snow Flower, el nou referent en el transport sostenible de fruita

En aquesta primera escala, s'han descarregat més de sis mil tones de kiwis

cool carriers port kiwie

L'Snow Flower ha descarregat 6.085.269 quilos de kiwi al Port de Tarragona (PORT TARRAGONA)

El Port de Tarragona ha acollit, durant aquesta setmana, al Moll de Reus, l’escala del vaixell Snow Flower, el primer de la nova i avançada flota de classe Snow de la companyia Cool Carriers. Aquesta escala és especialment significativa, ja que es tracta del primer viatge del vaixell després del seu lliurament i marca l’inici de la temporada d’importació de kiwi al port tarragoní.

En total, l’Snow Flower ha descarregat 6.085.269 quilos de kiwi, importat per la companyia Zespri, i que ha estat operat per l’empresa Fruport, amb la coordinació de l’agent consignatari Arola. El gruix del carregament ha viatjat a les bodegues del vaixell, amb 3.161.480 kg distribuïts en 3.028 palets, mentre que els 2.923.789 kg restants han arribat en 2.740 palets estibats en 137 contenidors refrigerats sobre coberta.

Pel que fa a la cronologia del viatge, el vaixell va iniciar la seva travessia a Tauranga (Nova Zelanda) el passat 27 de març, creuant el Canal de Panamà l’11 d’abril, fins a la seva atracada als molls tarragonins que es va produir el 25 d’abril. Després d’una intensa operativa de tres dies, el vaixell ha sortit del Port de Tarragona durant la matinada del 28 d’abril.

Tarragona, porta d’entrada del kiwi a la Península

El Port de Tarragona és una de les principals portes d’entrada del kiwi que es consumeix a la península Ibèrica, fet que consolida aquest enclavament com un node estratègic imprescindible per a l’abastiment d’aquest producte al mercat estatal i al sud d’Europa.

Els vaixells procedents de Tauranga (Nova Zelanda) realitzen un viatge de trenta dies fins als molls tarragonins. La importació d’aquest producte manté una tendència clarament creixent: durant la campanya del 2025 s’han assolit les 60.000 tones de kiwi neozelandès, consolidant un increment sostingut any rere any. D’aquest volum, un 20% arriba en contenidor refrigerat, mentre que el 80% restant es transporta en bodega convencional, una distribució logística que optimitza la cadena de fred i respon a les exigències dels operadors i del mercat.

Per garantir la regularitat d’aquests tràfics hortofructícoles, el Port manté serveis marítims regulars amb Nova Zelanda, Costa Rica, Colòmbia i la República Dominicana. Aquesta diversificació s’emmarca en una aposta estratègica del Port de Tarragona pel sector de la fruita fresca, que es reflecteix en les xifres globals de les seves instal·lacions especialitzades.

Creixement sostingut del tràfic de fruita fresca

El conjunt del tràfic hortofructícola del Port segueix una trajectòria a l’alça, amb la terminal Fruport com a eix operatiu principal. Durant el 2025, les seves instal·lacions han gestionat més de 187.000 tones de fruita fresca, confirmant una tendència de creixement consolidada. D’aquest volum, el pes principal recau en el tràfic de plàtans (bananes), que supera les 100.000 tones anuals, seguit de prop pel kiwi i altres fruites tropicals.

RELACIONAT
Logo Oxary - InfoCamp
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore