L’Ajuntament del nostre poble ha posat en marxa un nou pla de reparació i manteniment de voreres i espais per a vianants que abasta tot el nucli urbà, a excepció de la zona de gran indústria. Els treballs ja estan en marxa, amb un pressupost de licitació de 95.000 euros (IVA inclòs) i un termini d’execució de sis mesos.
Aquest projecte dona resposta a les necessitats detectades en múltiples punts del municipi, i té com a finalitat garantir una circulació més segura, accessible i confortable per a totes les persones. “Es tracta d’una actuació molt necessària, que incideix directament en el dia a dia de la ciutadania i en la millora dels espais que utilitzem de manera quotidiana”, destaca l’alcalde, Eloi Calbet.
Així, s’han previst fins a 135 intervencions, que inclouen la reparació de voreres existents, l’execució de trams nous de vorera, la reparació de desperfectes provocats per arrels i adequació d’escocells, la formació de nous guals de vianants i actuacions puntuals de millora en punts deteriorats o amb risc.
En aquest sentit, l’Ajuntament ha habilitat un nou canal de comunicació ciutadana per a reportar incidències, desperfectes o anomalies detectades específicament en voreres i paviments. Aquesta eina permetrà agilitzar la detecció de punts malmesos i prioritzar les actuacions de manteniment i reparació arreu del municipi.
“Amb aquest pla fem un pas endavant per eliminar irregularitats, suprimir punts de perill i millorar l’accessibilitat, especialment per a persones amb mobilitat reduïda, gent gran o famílies amb cotxets”, assenyala el regidor de Via Pública, Josep Maria Español. Així, les obres permetran renovar paviments i elements malmesos, alhora que contribuiran a incrementar la qualitat de l’espai públic i a fomentar una mobilitat més amable i segura dins del municipi.
Tot plegat, continua la línia d’intervenció iniciada l’any 2020, quan es van millorar 200 metres quadrats de voreres amb una inversió de 75.000 euros, i que va seguir la primavera del 2024, amb una actuació de 95.000 euros més.