El Centre d’Art i Cultura de Valls acollirà el dijous 24 de setembre la classe magistral «Filaments i textures», conduïda per l’escultor i ceramista Alberto Bustos, una de les figures destacades de la ceràmica contemporània actual.
L’activitat forma part de la col·laboració institucional entre la Diputació de Tarragona i l’Ajuntament de Montblanc per a l’organització del Festival Internacional de Ceràmica de Montblanc, Terrània. La sessió es farà de 9 a 15 h a les instal·lacions del CAC.
Bustos, nascut a Valladolid l’any 1972 i resident al Baix Penedès, és un ceramista de prestigi internacional amb una àmplia trajectòria docent. Ha impartit classes magistrals arreu del món i durant el curs 2026-2027 té previstes formacions a diversos països, entre els quals l’Índia, el Regne Unit, França, Itàlia, Grècia i Mèxic.
Durant la classe, els participants podran conèixer de prop les tècniques i processos creatius de l’artista, com ara el modelatge del gres directament amb les mans, sense maquinària ni eines, o la creació de textures pètries amb galetes impregnades de pigments i esmalt. Els processos s’abordaran tant des de la vessant escultòrica com en aplicacions utilitàries i funcionals.
La proposta vol ser també un espai de trobada i intercanvi entre creadors, artistes i persones interessades en la ceràmica contemporània.
Una novetat en les 22 edicions de Terrània
Aquesta serà la primera vegada en les 22 edicions de Terrània que el programa incorpora una classe magistral d’aquestes característiques. La sessió es trasllada a Valls perquè el Centre d’Art i Cultura disposa d’unes instal·lacions especialment adequades per a aquesta activitat.
La col·laboració amb la Diputació continuarà l’endemà, divendres 25 de setembre, amb la taula rodona «Influències culturals i trajectòries en la ceràmica contemporània», que tindrà lloc al Museu Comarcal de la Conca de Barberà.