Dos grans concerts simfònics protagonitzen les Nits de Clàssics de Valls

AMV

El segon semestre comença aquest dijous amb una proposta de jazz

La programació de gener a juny de les Nits de Clàssics de Valls combina concerts de petit format amb dos grans concerts simfònics. D’aquesta manera, els Amics de la Música de Valls i les Joventuts Musicals de l’Alt Camp busquen apropar la música a tots els públics i impulsar-ne la pràctica cultural. Una programació que viatjarà a cavall de la música clàssica, el romanticisme i el món contemporani.

Les Nits de Clàssics enceten la programació del segon semestre a ritme de jazz. Tea for three’ parteix d’un repertori basat en el jazz més tradicional per reinventar-lo a través d’una mirada jove i enèrgica. Una proposta de Bandera & Motis feat. Fumero que combina jazz, bossa nova i cançons populars catalanes adaptades a l’estil swing. Una formació integrada per la cantant Belén Bandera, la guitarrista Carla Motis i Horacio Fumero, al contrabaix. El concert serà aquest dijous 29 de gener, a les 20 h al Teatre Principal.

El 19 de febrer serà el torn d’Helix Trio amb ‘Mites en dansa’. Un programa basat en danses de tot el món que combina tres veus destacades de la música de cambra: Antonín Dvořák, Domenico Turi i Maurice Ravel. Un trio format per la pianista Paula Belzunegui, el violinista Jaume Angelès i el violoncel·lista Guillermo Ortega. El concert serà a les 20 h al Teatre Principal.

El mes de març arribarà amb tres concerts a la programació. El diumenge 8 de març, a les 18 h, el Teatre Principal acollirà ‘Antologia de dones compositores’. S’hi podran escoltar peces d’autores com la nord-americana Amy Beach, la francesa Lili Boulanger o la menorquina Margarida Orfila. Un espectacle que comptarà amb el tenor Roger Padullés, la violinista Judith Bofarull, Marta Mulero, al violoncel i Medir Bonachí al piano.

Concerts de gran format

El 18 de març a les 20 h, el Centre Cultural Municipal, viurà ‘Mar de Mars’. Una creació coral simfònica dedicada al Mediterrani que reunirà l’Orquestra Terrassa, el Cor Canta —amb més de 100 cantaires a l’escenari—, un conjunt de solistes i l’actriu Àngels Gonyalons com a narradora. Un espectacle que explorarà les diverses cares del mar i de com l’ésser humà l’utilitza al llarg de la seva vida. Entre els solistes hi ha la soprano Irene Mas, el tenor Roger Padullés i el baix, Germán de la Riba. Aquest concert simfònic, que reunirà 150 músics damunt de l’escenari, es podrà escoltar a Valls, però també a Girona i a l’Auditori de Barcelona.

El 27 de març, a les 20 h, l’Església de Sant Joan acollirà el tradicional concert del Pregó de Setmana Santa, coorganitzat amb l’Agrupació de Confraries i Germandats de Setmana Santa de Valls. En aquesta ocasió, es portarà a escena l’’Stabat Mater’, de Giovanni Battista Pergolesi.

L’església de Sant Francesc, escenari musical

A partir de l’abril, l’Església de Sant Francesc torna a formar part de les Nits de Clàssics. El 26 d’abril, a les 18 h, hi farà parada una de les millors violinistes barroques d’Espanya, Adriana Alcaide, i la clavecinista Ana Marija Kranz. Oferiran un concert basat en sonates per a violí i clavicèmbal de Johann Sebastian Bach.

L’abril es tancarà amb el duet de pianistes Brugalla-Stambolov. El dia 30, el Teatre Principal brillarà amb dos pianos en escena amb un concert a quatre mans. Emili Brugalla i Vesko Stambolov interpretaran diverses obres de piano pensades per a ballet.

La programació del mes de maig comença amb un aniversari. Enguany, se celebren els 40 anys de les Joventuts Musicals de Catalunya. El 12 de maig a les 19 h, celebraran un ‘concert sorpresa’, simultani per tot Catalunya amb músics vinculats a l’entitat.

Un altre dels concerts d’aquesta temporada que fa referència al mar serà el del dissabte 16 de maig, amb el pianista Albert Guinovart i el Cor Femení de Cambra Scherzo

Homenatge a Antoni Gaudí

El 27 de maig es viurà el concert participatiu ‘Cantem’, ja habitual dins del cicle. ‘Sons de la terra. Homenatge a Antoni Gaudí’ retrà homenatge al reconegut arquitecte amb motiu de la celebració del centenari de la seva mort. Un programa que unirà patrimoni i creació contemporània amb Daniel Blanch al piano, la mezzosoprano Marta Valero, el baríton Lluís Calvet, el Cor Ciutat de Tarragona, un cor participatiu i l’Orquestra Simfònica Camerata XXI, sota la direcció de Daniel Montané. El concert aplegarà l’obra de compositors contemporanis a Gaudí com l’’Interludi de Lionor’ o ‘La filla del marxant’ d’Eduard Toldrà, el ‘Tríptic de la pell de brau’ de Ricard Lamote de Grignon per a piano i orquestra o ‘La serra’ de Manuel Oltra. Així mateix, també s’estrenarà una obra d’encàrrec de Joan Magrané dedicada a Antoni Gaudí. Un concert que es durà a terme a Valls, Reus i també al Palau de la Música Catalana. Una nova oportunitat per promoure el moviment coral al Camp de Tarragona i enfortir la xarxa de cors i cantaires.

Les Nits de Clàssics 2025-2026 tancaran la temporada el 14 de juny, al Convent de les Arts d’Alcover, amb ‘Nit de lírica’.

Preus i abonaments

El preu de l’entrada és de 15 euros per cada concert. Els socis dels Amics de la Música de Valls tenen l’entrada gratuïta. La novetat d’aquesta temporada és que tots els menors de 14 anys que formin part d’una entitat musical de Valls també tenen l’entrada gratuïta amb un acompanyant.

Les entrades es poden adquirir anticipadament a codetickets.com o el dia de l’actuació, a les taquilles dels diversos espais.

RELACIONAT
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore