L'Ajuntament de Valls es presentarà a la nova convocatòria del Pla de Barris de la Generalitat amb un paquet de projectes per millorar i revitalitzar el Centre Històric. Després de la negativa rebuda l'any passat per participar en la prova pilot, ara el consistori vallenc demanarà el màxim finançament possible, que en el cas de Valls és de 25 milions d'euros.
En declaracions a InfoCamp, l'alcaldessa de Valls, Dolors Farré, ha confirmat que "tenim molt avançats els projectes que presentarem". Però, abans de concretar-los, l'alcaldessa ha anunciat que pròximament mantindran reunions amb entitats, partits polítics i representants veïnals per presentar-los els projectes i escoltar les seves opinions: "Volem escoltar l'opinió de tothom perquè penso que són projectes que hem de decidir entre tots" ha expressat Farré.
Tot i que no s'ha concretat quins projectes s'hi acabaran presentant, l'alcaldessa ha avançat que els projectes estan relacionats amb diversos àmbits com habitatge, urbanisme, patrimoni, via pública, cohesió social, acció comunitària, comerç o sostenibilitat.
De moment, l'Ajuntament de Valls segueix el seu full de ruta al Centre Històric, que enguany està marcat principalment per la primera fase de les obres de recuperació de la muralla medieval de Sant Francesc i la rehabilitació de Cal Padró, per convertir-lo en la nova seu de l'Escola Municipal de Música Robert Gerhard.
