Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, aceptes l'ús que en fem.

Publicitat

InfoCamp | Arxiu de notícies del Tarragonès
Turisme

Els promotors del Saloufest recorden que s'ocuparan vuit hotels gràcies a l'event

El primer grup de 4.600 joves britànics participants en la quinzena edició del Saloufest va arribar aquest diumenge 29 de març a Salou, on s'hi estaran fins dijous d'abril. En total, seran 9.500 els universitaris que gaudiran aquest mes d'una estada boja que combina platja i activitats esportives de dia amb disbauxa i alcohol de nit. L'agència promotora, però, reivindica el paper en la desestacionalització del turisme del Saloufest, que té un impacte d'uns 5 milions d'euros.

Sol Active Tours i Love Tour ofereixen als estudiants una estada de quatre dies a Salou. Els primes dos dies, dilluns i dimarts, practiquen alguna de les 25 disciplines esportives en 22 instal·lacions de Salou o de poblacions veïnes com Reus, Tarragona, Cambrils o Riudoms. Els esports amb més demanda segueixen sent el Lacrosse i el cheerleading. L'endemà dimecres, dia d'activitat lliure, els joves tindran l'oportunitat de visitar PortAventura i Barcelona, o fer shopping a Reus o a Tarragona.

A les nits, els joves surten disfressats per anar de festa per la zona d'oci de Salou, on l'alcohol i el sexe són l'objectiu de la seva vida nocturna.
Per tot això i l'estada en hotels o aparthotels amb det a mitja pensió, els joves paguen sobre uns 360 euros de mitjana.

Ocupació hotelera fora de Setmana Santa

Un any més, els hotelers i comerços veuen amb bons ulls l'arribada dels joves britànics en dates que no coincideixen amb els dies festius de Setmana Santa. La gerent de l'agència receptora Sol Active Tours, Doreen Straatman, valora positivament aquests 15 anys de Saloufest ja que ''contribueixen a la desestacionalització de la temporada turística'' i destaca, com exemple, que ''enguany s'ocuparan vuit hotels que en temporada baixa probablement estarien buits''.

Malgrat que els veïns són els més crítics amb aquesta festa, el Saloufest suposa un impacte econòmic de més de 5 milions d'euros cada any a Salou. Un motiu que anima als hotelers i comerciants a obrir abans i a encetar la temporada aquests dies, més enllà dels dies forts de la Setmana Santa.

Els universitaris arriben repartits en tres tandes. El primer grup de 4.600 joves va arribar diumenge, el segon ho farà l'endemà del Dilluns de Pasqua i s'estarà a Salou fins a l'11 d'abril, mentre que el tercer grup s'incorporarà del 14 al 18 del mateix mes.

Campanya pel civisme

L'Ajuntament de Salou ha incrementat en les darreres tres edicions la vigilància pel compliment de les normes de civisme que impedeixen, entre altres, beure al carrer o que obliguen a respectar unes normes de vestimenta. La Patrulla Jove, formada per joves salouencs, reparteix entre els estudiants britànics un tríptic editat en anglès i francès on se'ls recorda que han de respectar les normes i el descans dels veïns.

Sobre aquesta qüestió, la gerent de Sol Active Tours explica que els organitzadors també insisteixen als joves sobre la importància de respectar la convivència i asseguren que ''el que fem al Saloufest és el mateix que les agències fan durant la resta de l'any quan arriben grups de joves''.

Medi Ambient

Enguany s'han plantat 1.000 arbres i arbustos diversos en un tram de més de 400 metres de la llera esquerra del riu

Per quart any consecutiu, l'Associació Aurora i la Fundació Repsol, amb el suport de l'Ajuntament de Tarragona, ha organitzat aquest dissabte al matí una plantada popular amb la participació d'unes 700 persones, la majoria famílies amb canalla, i uns 30 voluntaris d'Aurora afectats per alguna malaltia mental. La plantada té el doble objectiu de millorar l'estat ecològic del riu Francolí i d'integrar persones amb risc d'exclusió social. L'organització considera que el canvi de data, del 21 al 28 de març, ha afavorit la participació.

La plantada d'aquest any s'ha fet en un tram de 420 metres de llarg que hi ha entre el pont de Santa Tecla i el pont de l'autovia A-7. Una zona molt propera a la ciutat i molt freqüentada per persones que busquen passejar o fer esport. Els centenars de participants han plantat 1.000 arbres i arbustos de nou espècies diferents en una superfície de 2,4 hectàrees.

El director del Complex Repsol a Tarragona, Josep Francesc Font, i el director de l'Associació Aurora, Jaume Santos, han explicat que els objectius de la plantada són, per un costat, integrar socialment i laboralment a col·lectius de persones en risc d'exclusió social que pateixen alguna malaltia mental i, per l'altre, millorar l'estat ecològic i regenerar el Riu Francolí al seu pas per la ciutat. Font també ha afegit com a tercer propòsit de Repsol ''contribuir a les iniciatives socials i culturals que es fan al nostre territori''.

Per la seva banda, el subdirector de Programes Institucionals de la Fundación Repsol, William Gartland, s'ha mostrat satisfet per l'alta participació en la plantada i ha destacat ''la importància primordial que té per a la fundació activitats com a aquesta ja que integra col·lectius amb malaltia mental i involucra a la societat per afrontar reptes com aquest''.

Qui també ha assistit a l'acte i ha plantat un arbust ha estat l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, que ha assenyalat que les plantades que es fan cada any a la llera esquerra del riu ''contribueixen a la regeneració ecològica de la zona'' i ha pronosticat que ''en un futur ens estem plantejant algun tipus d'iniciatives semblants per actuar a la part dreta de la llera del Francolí que poden generar zones verdes a l'àrea dels ''. Ballesteros també ha anunciat que l'Ajuntament atorgarà properament el Diploma al Mèrit Cívic a l'Associació Aurora.

Una iniciativa d'Aurora i Fundación Repsol

L'Associació Aurora és una entitat sense ànim de lucre, que té com a finalitat la integració social i laboral de persones afectades de malaltia mental, així com el recolzament i l'atenció dels seus familiars. Entre les diferents activitats que desenvolupa Aurora destaca l'execució de projectes de recuperació d'espais fluvials.

La Fundación Repsol actua de manera integral en aquelles àrees en les que pot realitzar una major aportació, amb l'objectiu de contribuir al benestar de la societat, millorar la qualitat de vida de les persones i assolir un major desenvolupament social, educatiu, ambiental i cultural. Fundación Repsol és 'Energia Social', impulsant l'energia de les persones per a aconseguir un futur més sostenible.

Empreses

Durant l'acte celebrat al Centre de Convencions de PortAventura s'han lliurat una dotzena de guardons i diversos reconeixements

El Centre de Convencions de PortAventura ha estat l'escenari escollit per la Confederació Empresarial de la Província de Tarragona (CEPTA) i l'Ajuntament de Salou per acollir la 15a edició de la Nit Empresarial, la reunió de l'empresariat tarragoní. En aquesta ocasió, s'ha premiat a Repsol amb el Guardó d'Honor de La Nit junt amb la resta de reconeixements: els Guardons CEPTA, els Reconeixements a la Fidelitat, els Reconeixements de les associacions a empreses rellevants dels respectius sectors i els Reconeixements de l'Ajuntament de Salou. L'acte ha comptat amb la presència del president de Foment del Treball Nacional, Joaquim Gay de Montellà, i el president de Repsol, Antoni Brufau. Finalment, el president de la Generalitat, Artur Mas, a causa de l'accident d'avió, s'ha excusat d'aquest i d'altres acte públics.

L'acte ha comptat amb diverses personalitats rellevants a l'acte que han presidit el màxims responsable de CEPTA, Joan Antoni Belmonte i l'alcalde de Salou, Pere Granados. El bloc acadèmic de l'acte -que enguany ha acollit diverses intervencions sota el títol de 'Temps de lideratge'- ha comptat amb les intervencions de l'economista Emili Duró i la taula rodona ha comptat amb la participació del director General d'Operacions i Finances de PortAventura, Fernando Aldecoa i la presidenta de l'Associació de Càmpings de la Costa Daurada, Berta Cabré. La taula rodona ha estat moderada per la periodista Núria Solé, que ha conduït l'acte.

A causa de l'accident d'avió succeït als Alps francesos, el president de la Generalitat, Artur Mas, s'ha excusat dels diversos actes públics amb els quals estava compromès, inclosa la Nit Empresarial que avui havia de presidir. D'altra banda, la presidenta de la presidenta FEPIME Catalunya, Ma. Helena de Felipe, tampoc ha pogut assistir a la Nit Empresarial d'enguany a causa del traspàs de la seva mare.

Repsol, Guardó d'Honor 2015

La companyia Repsol ha rebut el principal reconeixement de la Nit Empresarial. Es tracta d'una companyia integrada de petroli i gas present en més de 30 països, i que dóna feina a més de 24.000 persones. És la primera companyia de refinació i màrqueting a Espanya amb una producció de 346.000 barrils equivalents de petroli al dia i un sistema de refinació capaç de processar 998.000 barrils de petroli al dia. Compta amb uns excel·lents actius de downstream que estan entre els més eficients d'Europa.

La fortalesa dels negocis i de la situació financera del grup va permetre realitzar al desembre de 2014 una oferta de compra per la petroliera canadenca Talisman Energy per un valor de 6.640 milions d'euros. L'adquisició d'Talisman Energy transformarà a REPSOL en un dels principals grups energètics del món, amb més presència a països d'alta estabilitat geopolítica (OCDE), i reforçarà la seva activitat d'exploració i producció d'hidrocarburs, motor de creixement de la companyia.

Els Guardons CEPTA

En aquesta quinzena edició, els Guardons CEPTA han premiat les següents empreses: Vinícola de Nulles (Guardó a la promoció de l'activitat empresarial); La Ruta del Cister (Guardó a l'economia col·laborativa); Fundació Privada Ginac (Guardó a l'economia social); Clece SA (Guardó a la responsabilitat social); SCA (Guardó a la creació d'ocupació); JF Polo Mobles Disseny SL (Guardó a l'empresa familiar); Chess Live (Guardó a l'emprenedoria); Agrícola i Caixa Agrària i SC de Cambrils (Guardó a la innovació i les noves tecnologies); Grup Solarca (Guardó a la internacionalització); Asfaltos Españoles (Guardó a la millor trajectòria empresarial) i BASF (Guardó a l'empresa destacada).

Premis i reconeixements

Pel que fa als Reconeixements de les associacions empresarials, s'ha reconegut Finques Brisasol per part del Col·legi d'Agents de la Propietat Immobiliària; Forn Artesà i Pastisseria Carlos Ripollès, de la ma de l'Associació d'Empresaris de les Comarques de l'Ebre; Aguas Industriales de Tarragona SA (AITASA) de l'Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT); Andamios Máxima Seguridad Plácido SL, atorgat pel Gremi de Construcció del Tarragonès; Pluvinet Sastre, per part Botiguers de Tarragona i Impremta Comercial Ofset Jose María Santiago de la ma de l'Associació d'Arts Gràfiques de Tarragona.

Les empreses que han obtingut els Reconeixements de l'Ajuntament de Salou han estat Campings Resort Sangulí Salou, LeSommelier, Brisasol-Rentalmarc.Com i Fernan's.

Finalment, els Premis a la Fidelitat han reconegut la Distribuïdora Tarraconense de Publicacions, Emilio Miró Salvat SA, Industrial Sedó SL, Nordvert SL i Recubrimientos Pintura Bautista SL.

Espectacles

El Festival de Dixieland arriba a la recta final amb els vermuts de les colles, la música al carrer o concerts destacats com O Sister! i la Fundación Tony Manero

Al llarg del cap de setmana arriba el gruix d'actes del Festival Internacional de Dixieland de Tarragona als prinicpals escenaris d'aquest esdeveniment, com són el Dixie al carrer, els Dixie&vermut, els Vespres Dixie o el Dixie en família. En aquests dos darrers dies de festival passen a l'acció els agents actius de la ciutat que el fan possible com són els músics, les associacions, els locals i entitats que donen suport una vegada més a un esdeveniment que ja forma part de l'agenda dels ciutadans.

Seguint aquest exemple són d'especial interès els vermuts de les colles, com el de dissabte a la de la plaça del Fòrum. Serà itinerant fins a davant del local de la Colla Xiquets de Tarragona, a partir de les 11.30h, amb la Stromboli Jazz Band o el de diumenge, a les 13:00 h, que es farà davant la Colla Jove dels Xiquets de Tarragona amb l'actuació de Tres Quarts de Swing.

Dissabte al migdia, l'agenda del Dixie també seguirà, entre molts d'altres actes, amb un curs intensiu de quatre hores sobre Lindy hop Swing Fast a la Sala Zero, a partir de les 14:45 h. Ja per la tarda, a partir de les 18:00 h, la música baixarà a la Capsa de Música amb el concert de Xavier Pié Trio o el Sabina Witt Trio a partir de les 20:00 h al Teatre Magatzem, un repertori dels grans del jazz a partir d'una veu, un piano i un contrabaix que no ens deixaran indiferents. Un altra opció és gaudir d'un bon trompetista al Bebop, a partir de les 20.30 h, per escoltar Raynald Colom Quartet.

La nit de dissabte compta amb tres concerts destacats com són O sister! Spooky sessions al Teatre Metropol; Biel Ballester Trio al Cafè Metropol o la Fundación Tony Manero a la Sala Zero. Completaran la programació molts d'altres petits concerts en diferents locals, bars i restaurants de la ciutat.

De diumenge cal destacar el Pícnic Dixie al Parc de l'Amfiteatre, que clourà el festival amb l'actuació de Pixi Dixi i el Gran Morrison.

Empreses

Firmes com Freixenet, Gallina Blanca, BASF o IKEA pertanyen a l'associació d'empreses amb transport privat de mercaderies

L'associació espanyola d'empreses amb transport privat de mercaderies i grans usuaris del servei públic (Transprime) va celebrar dijous al Port de Tarragona l'assemblea general. El president del Port de Tarragona, Josep Andreu, va destacar que el port es troba entre els cinc més importants de l'Estat en volum de mercaderies. Per la seva banda, els associats a Transprime van visitar les instal·lacions portuàries i es va interessar per infraestructures com la terminal intermodal i la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL).

El president del Port, Josep Andreu, va donar la benvinguda als assistents a les instal·lacions de l'edifici de l'APT i en el marc d'aquesta trobada va presentar les línies estratègiques de creixement de la infraestructura portuària tarragonina basades en impulsar la projecció internacional, la diversificació dels tràfics, l'aposta per infraestructures estratègiques, la sostenibilitat i l'aposta ferma per convertir en port de destí de creuers.

D'altra banda, Andreu va presentar als assistents els avantatges i serveis que ofereix l'Agrupació per a la Promoció del Port de Tarragona (APPORTT), constituïda fa més de 20 anys amb l'objectiu de canalitzar totes les inquietuds existents, tant de les de caràcter públic com privat al voltant de la projecció i la promoció del Port de Tarragona.

Visita a la terminal DP World Tarragona

Els associats de Transpime van visitar les instal·lacions portuàries, i es van interessar per l'àrea de serveis logístics del Port de Tarragona, i en concret, per infraestructures com la terminal intermodal i la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL), que tindrà accés des de la terminal ferroviària intermodal i la terminal de contenidors de DP World Tarragona. Els membres de Transprime van visitar in situ la terminal de contenidors acompanyats pels seus dirigents, que van exposar als empresaris la potencialitat d'aquesta terminal d'alta eficiència, amb descongestionades connexions amb el hinterland i la capacitat d'oferir als clients uns serveis estàndards de qualitat molt alts i pels que DP World és considerat com a referència mundial.

Els dirigents de DP World Tarragona van mostrar el seu interès en poder establir relacions de col·laboració amb les empreses associades de Transprime.

Tanmateix, els membres de Transprime, experts en l'àmbit de la logística, van mostrar el seu interès en les operatives que s'estava duent a terme en aquell moment per la terminal de contenidors amb el ZIM Constanza, que realitza la connexió directa entre Tarragona i els Estats Units, i el Buxfavourite, cobrint el servei West Africa.

Les empreses associades a Transprime que han assistit a l'assemblea general celebrada al Port de Tarragona són: Promsa, Adam Foods, Capsa Food, Freixenet, Celsa, Gallina Blanca, Torres, Damm, BASF, Affinity Petcare, Aguas Font Vella Lanjarón, SCA, Bacardi, IKEA y Torraspapel.

Transprime

Entre els objectius que marquen l'activitat de l'associació, es troba el de donar servei a les empreses associades, defensar els seus interessos en l'àmbit de les activitats logístiques, representar als carregadors davant les administracions públiques, subministrar informació als associats sobre el marc legal del sector de la logística, i ser punt de trobada dels representants de les empreses.

Espectacles

El cantant sevillà avançarà el primer single del nou disc en el concert d'aquest divendres 27 de març a la sala TSpace del Casino

Manu Tenorio arriba al Casino Tarragona amb més força que mai, en aquesta ocasió per presentar el seu single " Se me eriza la piel" del seu setè àlbum. Es tracta del primer single d'un elaborat àlbum, molt personal, que suposa el setè disc d'estudi de l'artista i que sortirà a la venda el proper 19 de maig. L'artista el presentarà en el concert programat pel dia 27 de març, a les 23.00 h.

La sala TSpace del Casino Tarragona és un espai multifuncional amb una capacitat de més de 150 persones, on es poden realitzar trobades, festes privades, espectacles i diverses activitats.

Turisme

La ruta inclourà monuments de la part baixa de Tàrraco com la Necròpolis, el Teatre Romà i la Font dels Lleons

La Conselleria de Patrimoni de l'Ajuntament de Tarragona i el Museu d'Història de la ciutat han presentat aquest dijous 26 de març la nova ruta arqueològica 'Tarraco, ciutat portuària romana'. Aquesta ruta, que s'estrenarà a principis de l'any vinent, pretén incentivar la presència de visitants a la Part Baixa de la ciutat.

La nova ruta difondrà aquells monuments i restes arqueològiques que no són tan coneguts de la Tàrraco Romana. L'itinerari començarà al Fòrum de la Colònia i inclourà el Teatre Romà, les termes públiques de Sant Miquel, la Font dels Lleons, que està ubicada en una propietat privada, les restes del Parc Central i la Necròpolis Paleocristiana, entre altres.

La tinent d'alcalde de Patrimoni de Tarragona, Carme Crespo, ha destacat que el principal objectiu de la ruta és ''que els visitants s'estiguin més dies a Tarragona i que coneguin la part sud de la ciutat''. Crespo considera que la ruta pot ser una bona eina ''per dinamitzar el comerç de proximitat i la restauració del barri marítim del Serrallo i la resta de la zona''.

És per aquest motiu que s'ha cregut la necessitat de revaloritzar aquest conjunt de la Tàrraco i que ara s'ha fet, en un primer terme, l'estudi històric i disseny de la ruta per part dels tècnics del Museu d'Història. Més endavant s'encarregarà la senyalització oportuna de cadascun dels punts a visitar. La idea final és que s'incorpori com una ruta guiada més, de les que es gestionen a nivell turístic des del Patronat Municipal de Turisme.

Fires i Congressos

La II edició de la jornada, celebrada al Palau de Congressos de Tarragona, ha comptat amb la participació de 24 entitats

El Palau de Congressos de Tarragona ha acollit aquest dimecres 25 de març el Dia de l'Emprenedoria al Sud de Catalunya, amb la participació de 325 persones que han assistit a diferents tallers i conferències. La jornada té com a objectiu abordar aspectes rellevants i d'interès per a emprenedors, empresaris o persones properes al món de l'empresa. Dintre de les activitats que s'hi realitzen, destaquen els tallers sobre inbound màrqueting, eines 2.0 gratuïtes per a emprenedors i la d'inversors en la recerca de projectes.

El tinent d'alcalde de Treball i Activació Econòmica, Xavier Tarrés; el rector de la URV, Josep Anton Ferré; el director de la càtedra d'Emprenedoria de la URV, Pere Segarra, i el director del programa Catalunya Empren, Pere Condom, han estat els encarregats d'inaugurar la jornada.

A la tarda, ha tingut lloc la xerrada 'We are Knitters', un model de negoci basat en la venda de kits per teixir, i la conferència de cloenda de la jornada a càrrec de Cecilia Tham, representant de MOB Barcelona.

Comerç

La superfície, transformada en una botiga 'amb tu', prioritza les seccions de productes frescos, locals i biològics

L'hipermercat Eroski, situat al Parc Central de Tarragona, ha reobert les portes transformat al model de botigues 'amb tu' que la cooperativa ha implantat en l'últim any en diversos supermercats. El nou model potencia les seccions de productes frescos, especialment carn, embotits, peix i l'espai-sushi, dóna molt de protagonisme als productes locals i regionals i amplia les seccions de celler, dietètica-ecològics, perfumeria i parafarmàcia. Fins ara, Eroski només havia obert aquest model franquiciat de botiga de proximitat en superfícies petites i Tarragona serà el primer hipermercat franquiciat d'Eroski.

Les obres de remodelació, que van començar el novembre, s'han centrat especialment en l'àrea d'aliments frescos fins a convertir-los en l'epicentre de la botiga. La inversió en la transformació de l'hipermercat ha suposat una inversió d'1,5 milions d'euros. La botiga tindrà una superfície de venda de 3.200 metres quadrats i hi treballaran una seixantena de persones. Tot i la reducció de la superfície, l'hipermercat mantindrà una oferta de més de 15.000 productes, que s'ha ampliat amb la disponibilitat d'un catàleg electrònic amb més de 10.000 productes més.

Productes frescos, locals i econòmics

Durant la presentació, el director de franquícies del Grup Eroski, Enrique Martínez, ha dit que un dels canvis que notarà més el client a l'entrar a l'Eroski serà la secció de productes frescos. Martínez ha destacat ''la nostra aposta pels productes catalans, especialment les fruites, verdures i hortalisses de temporada''. Com a exemple, ha citat ''el el peix que es pesqui pel matí, es podrà trobar a l'Eroski la mateixa tarda com a producte fresc procedent de la llotja''.

Per la seva banda, l'empresari tarragoní i nou gerent, Manel Montes, ha destacat que ''Tarragona és un territori molt ric amb productes propis, que van des del peix, l'arròs, el vi i el cava, l'oli, l'avellana, la fruita i les hortalisses''.

Enrique Martínez ha resumit la política de les botigues 'amb tu' d'Eroski en tres paràmetres: productes frescos, locals i que suposin un estalvi per les butxaques dels ciutadans. Una altra de les novetats serà la potenciació de la secció de productes de dietètica, ecològics i d'alimentació saludable, que responen a un increment de la demanda per part de la població.

Atenció personalitzada en carnisseria i 'espai-sushi'

Entre les novetats de l'àrea de frescos destaca la incorporació de venda assistida en la secció de carnisseria i un espai exclusiu dedicat al sushi. Manel Montes ha explicat que ''una de les prioritats del model 'amb tu' és oferir als consumidors un tracte més personalitzat i una atenció més professional''.

Aquesta atenció personalitzada al cient també té la seva expressió en una millor adequació de les ofertes i promocions a cada consumidor per mitjà de la targeta Eroski Club, llançada recentment i que a Tarragona disposa de més de 5.000 titulars.

La inauguració oficial de l'hipermercat renovat ha tingut lloc aquest dimecres 25 de març,a les 19:00 h, i ha comptat amb la presència de l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros,i de la resta d'autoritats, clients, proveïdors de Tarragona i amics. L'alcalde tenia previst clausurar l'acte, però finalment ha declinat fer-ho arran del dia de dol declarat per la Generalitat i l'Estat per l'accident aeri produït ahir. El nou hipermercat obre dijous les portes per a tots els clients.

Empreses

Masa, Eserman i Siemsa han estat les empreses premiades per una millor gestió en matèria de seguretat laboral

Com cada any, Repsol ha celebrat la Reunió General de Coordinació d'Activitats Empresarials. L'acte serveix com a reconeixement en matèria de seguretat a les empreses que més han destacat durant el 2014. La reunió ha comptat amb la presència d'unes 200 persones pertanyents a un centenar d'empreses col·laboradores de Repsol. Les empreses col·laboradores premiades han estat Siemsa, Eserman i Masa.

La companyia ha valorat la implicació, la proactivitat i el compromís de les empreses en la realització d'activitats preventives dins del Complex Industrial de Repsol a Tarragona.

A la trobada hi van assistir també els gerents de les Mútues, dels Serveis de Vigilància de la Salut de SPA (Serveis de Prevenció Aliens) i els gerents, caps d'obra i tècnics de prevenció de les empreses que treballen al Complex Industrial de Repsol a Tarragona.

Les empreses col·laboradores reconegudes en l'edició d'enguany per una millor gestió en matèria de seguretat laboral han estat Siemsa, Eserman i Masa.
Durant l'acte, Repsol ha agraït el treball i l'esforç de superació tant dels guanyadors com de totes les persones i empreses que treballen al Complex Industrial i que contribueixen a millorar l'àmbit de la seguretat al dia a dia de l'empresa.

Espectacles

El grup, que actuarà aquest divendres 27 de març, ha exhaurit gairebé totes les entrades

Turisme

Les famílies disposaran d'una polsera que els permetrà obtenir descomptes en allotjaments, restaurants i comerços

Amb motiu de les vacances de Setmana Santa, la quarta edició de la campanya de promoció turística 'Tarragona Family Week' començarà aquest divendres 27 de març i finalitzarà el dijous 2 d'abril. 'Tarragona Family Week' ofereix la possibilitat de conèixer Tarragona en família i gaudir d'ofertes especials en allotjaments, restaurants i comerços, així com entrades gratuïtes als monuments, tallers divulgatius i activitats lúdiques i culturals.

Mitjançant una prèvia reserva a l'hotel o càmping que la família esculli, l'allotjament li facilita un tríptic informatiu i una polsera amb la qual pot accedir gratuïtament a tots els monuments i museus de titularitat municipal així com participar d'activitats encaminades a descobrir la ciutat de manera lúdica i amena. També es faran descomptes en restaurants, comerços i d'altres activitats.

La consellera de Comerç i Turisme, Patricia Anton, ha afirmat que "el que pretén aquesta campanya és posar en valor tot el que la ciutat de Tarragona té per oferir a través d'un producte competitiu". Anton ha explicat que la campanya es du a terme "en aquells dies previs a la Setmana Santa, que no són pròpiament festius però que els nens tenen festa a l'escola".

Els càmpings i els hotels de la ciutat ofereixen habitacions per 50 euros a les famílies que vulguin acostar-se. El que es pretén amb aquesta campanya és que en dos o tres dies que s'estiguin els visitants, "coneguin el màxim Tarragona, fent un tast de la ciutat per tal de donar-la a conèixer i que tinguin ganes de repetir", ha afegit Anton, tot destacant que la campanya és una aposta pel turisme de qualitat. La regidora també preveu que aquesta campanya contribueixi a augmentar les places hoteleres aquestes vacances tot i que les previsions turístiques de cara a Setmana Santa ja són bastant positives.

Per la seva banda, la directora de l'Hotel SB Ciutat de Tarragona i representant als allotjaments de la ciutat, Sandra Salas, ha afirmat que el que pretén la campanya és "que la gent conegui la nostra ciutat a preus molt competitius, 50 euros amb esmorzar en el cas dels hotels de tres estrelles i sense esmorzar en el cas dels de quatre". Salas també ha destacat que pot ser un incentiu per a les famílies amb fills que no han d'anar a l'escola aquests dies.

Economia i negocis

El clúster ChemMed Tarragona es reuneix amb Feique i Invest in Spain per atraure inversions al sector

El Clúster Químic del Mediterrani ha rebut aquest dimarts 24 de març a Tarragona una delegació de Feique (Federació Empresarial Química Espanyola) i una d'Invest in Spain, l'organisme estatal que vetlla per l'atracció d'inversió estrangera a l'Estat espanyol. Les tres parts de la reunió s'han trobat per tal de crear sinergies en la política d'atracció d'inversions, motiu fundacional del clúster químic tarragoní.

En primera instància, el director general de Feique, Juan Antonio Labat, ha fet una radiografia del sector químic a nivell espanyol, on ha destacat el creixement en les dades la generació de llocs de treball durant el 2014, la consolidació com el segon sector que més aporta al PIB del país o el sector que més ha crescut durant el període de crisi.

Un cop acabada aquesta visió general del sector petroquímic a l'estat, la directora general de ChemMed, Teresa Pallarès, ha presentat, com ja va fer a Colònia la setmana passada, els potencials dels quals gaudeix Tarragona com a pol químic de referència al sud d'Europa. Pallarès ha posat èmfasis sobre l'oferta d'infraestructures i serveis mancomunats.

Finalment, el director executiu d'Invest in Spain, José Carlos Cabrera, ha presentat el seu projecte d'atracció d'inversions, quina és la seva missió i quin és el seu pla d'acció.

Les tres institucions han acordat buscar línies de col·laboració per tal de posicionar Tarragona com un espai idoni per a la inversió química internacional, treball que es materialitzarà amb accions de futur amb empreses i mercats que ja estan treballant, fins ara, per separat.

Espectacles

El concert tindrà lloc aquest dimecres 25 de març, a les 21:00 h, al Teatre Tarragona

La 21ena edició del Festival Internacional Dixieland de Tarragona s'inaugura avui amb un plat fort, l'actuació al Teatre Tarragona de la famosa Glenn Miller Orchestra, una de les millors bandes nord-americanes que rendeixen tribut al cèlebre músic d'Iowa.

El seu repertori inclou més de 200 temes, amb clàssics com 'In the mood', 'American Patrol', 'Chattanooga Choo Choo' i 'Moonlight Serenade', una de les cançons insígnia dels Estats Units. L'orquestra anirà acompanyada per The Irresistibles Andrews Sisters i el ballet The Jiving Lindy Hoppers, que faran moure Tarragona a ritme de swing.

Una altra cita obligada pels amants del jazz tindrà lloc el proper dissabte 28 de març, a les 21.30 h, al Teatre Tarragona, on l'O Sister! Spooky Sessions oferirà un gran concert. Aquest conjunt ret homenatge a la música popular nord-americana dels anys 20 i 30, les dècades daurades del dixie i del swing. El concert será gratuït, tot i que cal recollir les invitacions a les guixetes del Teatre.

El programa complert del Festival Internacional Dixieland de Tarragona es pot consultar a aquest enllaç.

Pàgina 917 de 949

Publicitat

icona missatge de correu electrònic

Butlletí de titulars

Subscriu-te per rebre cada matí els titulars d'InfoCamp al teu correu:

Privacitat:
  •  
Consentiment per al tractament de dades personals:

Iniciatives de comunicació del Camp de Tarragona S.L., és el Responsable del Tractament de les dades personals de l'Usuari i l'informa que aquestes dades seran tractades de conformitat amb el que disposa el Reglament (UE) 2016/679 de 27 d'abril de 2016 (GDPR), per la qual cosa li facilita la següent informació del tractament:

Finalitat del tractament: Subscripció al butlletí informatiu.

Criteris de conservació de les dades: Es conservaran mentre hi hagi un interès mutu per mantenir la subscripció al bloc.

Comunicació de les dades: No es comunicaran les dades a tercers, excepte per obligació legal.

Drets que assisteixen a l'usuari: dret a retirar el consentiment en qualsevol moment. Dret d'accés, rectificació, portabilitat i supressió de les seves dades i de la limitació o oposició al seu tractament. Dret a presentar una reclamació davant l'Autoritat de Control (www.aepd.es) si considera que el tractament no s'ajusta a la normativa vigent.

Dades de contacte per exercir els seus drets: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..