Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, aceptes l'ús que en fem.

Publicitat

Calamar
Arxiu de notícies del Tarragonès
Societat

L'objectiu del Programa d'Estudiants de DOW Tarragona és enfortir la relació amb l'àmbit educatiu i universitari

El passat 15 de juliol va tenir lloc l'acte de benvinguda del Programa d'Estudiants de Dow Chemical Ibèrica, a través del qual, la companyia ofereix places en pràctiques. Gràcies al programa, els alumnes poden posar en pràctica els coneixements i competències adquirits durant els estudis, alhora que aprenen noves habilitats i es familiaritzen amb l'entorn empresarial. També permet a la companyia identificar talents potencials que puguin acabar formant part de l'organització.

Al llarg de l'any 2014, realitzaran les seves pràctiques a Dow un total de 26 estudiants d'universitats tan diverses com: Karlsruher Institute of Technology (Alemanya), Strasbourg University (França), Imperial College (UK), Universidad de Zaragoza, Universidad de Alicante, Universitat Politècnica de Catalunya, Universidad Complutense de Madrid, Universitat de Barcelona i la Universitat Rovira i Virgili del Camp de Tarragona.

D'altra banda, 42 estudiants procedents de Cicles Formatius de Grau Superior impartits a l'Institut Comte de Rius i Institut Pere Martell, faran pràctiques en els departaments d'operació, manteniment i Laboratoris de Control de Qualitat i Investigació de Dow Tarragona.

Les pràctiques beneficien a l'empresa i als estudiants

Durant el torn de paraules de l'acte de benvinguda del Programa d'Estudiants, el director de Recursos Humans de Dow Ibèrica, Xavier Tibau, va afirmar: "A Dow creiem que la ciència no és res sense l'altra part de la fórmula que dóna sentit a l'equació, l'element humà. Per això volem ensenyar-vos com treballem a Dow perquè vosaltres pugueu desenvolupar i executar els avenços del futur".

Per la seva banda, el director del Complex Industrial de Tarragona, Kepa Díaz, va expressar la seva "satisfacció amb un programa que, any rere any, ens permet descobrir nous talents, al mateix temps que ofereix la possibilitat als propis estudiants de participar amb els seus projectes i idees, en una empresa multinacional com és Dow", va dir.

L'acte va finalitzar amb una mostra d'altres activitats que l'empresa porta a terme, com ara la celebració de la Festa per a Tothom, que busca promoure la inclusió de persones amb discapacitats en la celebració de la Festa Major de Santa Tecla.

 

Festa Major

El cartell és obra del dissenyador Jordi Caralt, guanyador del concurs d'imatge gràfica de les festes de Santa Tecla 2014

El cartell té com a motiu principal el Lleó, figura del bestiari i del seguici popular, que és senyal de distinció de la ciutat de Tarragona, juntament amb l'Àliga. Segons el seu autor, Jordi Caralt, el cartell vol representar Tarragona mitjançant un dels seus símbols més identificable: la bandera. En concret, els quatre variats ondats de gules en pal propis de l'escut de Tarragona i que representen la senyoria reial de la ciutat durant l'Edat Mitjana. És per això, que al disseny, la corona del Lleó s'ha transformat en la bandera de la ciutat.

Per reforçar aspectes com la història de la ciutat, la importància de les Festes de Santa Tecla i fer brillar el Lleó, aquesta figura del bestiari s'ha ubicat sobre d'un pedestal. Segons Caralt, aquest és el lloc que mereixen aquestes festes reconegudes pel Govern de Catalunya com a festa patrimonial d'interès nacional.

Per altra banda, l'estil de la figura del Lleó, protagonista del cartell, és la síntesi gràfica (simplificació de formes, colors i composició simètrica). Aquesta elecció permet fer una il•lustració més genèrica i oberta a tots els públics d'edats diverses que fan possible aquestes festes.

Per finalitzar, els colors del cartell representen la calidesa de les festes, l'agradable temperatura mediterrània de la ciutat, etc.. Aquests parteixen dels colors originals de la figura del Lleó acompanyats d'un camp de colors de fons, un color beix o safari, que reforcen aquesta calidesa intrínseca en un cartell emblema de festes i alegries.

El marxandatge de les festes

Com ja és tradicional, un any més s'ha editat tot el marxandatge de Santa Tecla : samarreta, bossa, xapa i mocador. Cada element del marxandatge està editat per una entitat vinculada a la festa major de la ciutat. Així, el Ball de Diables de Tarragona editarà més de 6.000 exemplars de la samarreta de les festes, a un preu de 10 euros.

Llexapa

Per la seva banda, la Cola de Diables Voramar del Serrallo i la Víbria de Tarragona s'han encarregat de les 1.500 bosses que es posaran a la venda per un preu de 6 euros. Un altre element, la xapa, està vinculat a l'Agrupació cultural i esportiva de CCOO de l'Ajuntament de Tarragona i es podrà trobar per un euro. Finalment, la Moixiganga ha editat el mocador de Santa Tecla, que es podrà aconseguir per 5 euros.

Tots el marxandatge es podrà adquirir al Patronat Municipal de Turisme de Tarragona i a l'Estant de les Festes, al Teatre Tarragona, a partir de l'11 de setembre. La resta de punts de venda els donaran a conèixer les pròpies entitats.

 

Empreses

El clúster quimic del Mediterrani es dóna a conèixer davant institucions i empreses de Cartagena d'Índies (Colòmbia)

El proper dilluns, 21 de juliol, una delegació formada per institucions públiques i empreses privades de Colòmbia visitarà Tarragona per conèixer el projecte de ChemMed, el Clúster Químic del Mediterrani. El seu principal interès és saber com són les relacions establertes amb les empreses de serveis que hi treballen, l'AEST (Associació d'Empreses de Serveis de Tarragona).

La delegació colombiana estarà formada per representants de l'empresa Ecopetrol, d'una consultora especialitzada en el sector i de la Cambra de Comerç de Cartagena d'Índies, encapçalada pel seu president executiu. Amb la presència confirmada dels representants de la Cambra de Comerç de Cartagena d'Índies, ChemMed ha volgut convidar a l'acte els presidents de les quatre cambres de comerç adherides a ChemMed Tarragona : la Cambra de Comerç de Tarragona, Reus, Valls i Tortosa.

De la mateixa manera, els actes comptaran amb la participació en tot moment dels representants de l'AEST i la presència del seu president. Dilluns, a les dotze del migdia, a la sala d'actes del Port de Tarragona, els presidents de l'Associació d'Empreses Químiques de Tarragona i del Port de Tarragona, Jesús Loma-Ossorio i Josep Andreu, presentaran el projecte del Clúster en un acte previ a la visita que es farà a les instal•lacions químiques i portuàries amb la delegació colombiana.

 

Gastronomia

L'oli altafullenc es podrà trobar en formats originals com les llaunes d'un quart de litre o els tetra briks

La Regidoria de Comerç de l'Ajuntament d'Altafulla i l'empresa Olis La Coma han presentat aquest dimarts, 15 de juliol, l'oli d'oliva extra verge 'Altafulla', a la Sala de Plens de l'Ajuntament. Es tracta d'un conveni que pretén donar a conèixer aquest producte i potenciar la imatge d'Altafulla a través d'aquest oli de primera qualitat. Així s'hi ha referit tant la copropietària d'Olis La Coma, Paula Fernández, com el regidor de Comerç d'Altafulla, Pere Gomés, que s'ha mostrat molt il•lusionat amb la iniciativa.

L'oli altafullenc es podrà adquirir a la Fira d'Artesans de mitjans d'agost, per un preu que encara s'ha d'establir. Podrà trobar-se en diversos formats, entre els quals destaquen els envasats en llauna d'un quart de litre o els petits tetra briks. Els promotors estan convençuts que la iniciativa podrà ampliar-se a la resta de comerços locals, de forma exclusiva, ja que és una idea que no s'ha dut a terme a cap altra localitat. En total, se n'han produït 250 unitats.

Olis La Coma fa una dècada que es dedica a produir aquest oli, però és la primera vegada que l'envasen i venen directament. Per això, aquest és un conveni innovador, exclusiu i autòcton, ''fet a mida'' per a la localitat del Baix Gaià, tal i com ha remarcat el regidor de Comerç de l'Ajuntament d'Altafulla, Pere Gomés.

Els ciutadans tindran una bona oportunitat per degustar aquest producte local a la popular Fira d'Artesans d'Altafulla, amb la finalitat de donar a conèixer un projecte de la terra adaptat amb la marca i el logotip del municipi.

 

Societat

El nou rector de la URV, Josep Anton Ferré, fa la seva primera visita oficial al Port

El president del Port de Tarragona, Josep Andreu, va rebre dijous, 10 de juliol, al rector de la URV, Josep Anton Ferré; i el vicerector de Transferència i Innovació de la URV, Miquel Àngel Bové. Durant la primera visita al Port del nou rector de la Universitat Rovira i Virgili (URV), s'ha visualitzat la voluntat de consolidar l'aliança entre la URV i el Port de Tarragona.

El president del Port, Josep Andreu, ha presentat els eixos estratègics de creixement del Port de Tarragona com són la projecció internacional, la diversificació dels tràfics, l'aposta per les infraestructures, la sostenibilitat i l'aposta per convertir Tarragona en port de destí de creuers.

Per la seva banda, el rector de la URV ha mostrat molt d'interès en la línia de treball de projecció internacional, i ha manifestat que aquest també és un eix clau per a la universitat. Tant Andreu com Ferré han manifestat la voluntat de crear sinergies en l'aposta per la internacionalització per tal de crear noves oportunitats al territori.

Projectes conjunts

També s'han presentat els diferents projectes per donar impuls econòmic al territori que fan palesa que la infraestructura portuària està al costat de la seva universitat. Això es tradueix en una aposta per la formació i la investigació com a eixos fonamentals per al desenvolupament sostenible.

En el marc d'aquesta aliança, el Port de Tarragona dóna suport a diferents activitats universitàries. A la vegada, la URV fa recerca d'interès per al Port i la ciutat, i són molts els estudis i projectes que el Port ha dut a terme amb la col·laboració de la URV. A més, ambdós organismes col·laboren mitjançant convenis específics de formació, recerca, desenvolupament tecnològic, intercanvi d'experts i en la utilització i la comercialització a tercers de tecnologia desenvolupada conjuntament amb la URV.

 

Medi Ambient

Artur Mas presideix l'acte commemoratiu dels 25 anys de distribució d'aigua des de la planta de l'Ampolla

El president de la Generalitat, Artur Mas, i el president del Consorci d'Aigües de Tarragona (CAT), Antoni Huber, han presidit aquest dijous, 10 de juliol, l'acte institucional per als consorciats (63 ajuntaments i 29 indústries) dels 25 anys de distribució d'aigua, des de la planta de l'ETAP de l'Ampolla (Baix Ebre), que va entrar en servei el 31 de juliol de 1989. 

CATllibre

Durant la celebració, s'ha presentat el llibre històric sobre els primers 25 anys d'aigua que explora els diversos angles que envolten aquest projecte, conegut com a"minitransvasament" partint del CAT, l'organisme constituït el 1985 per executar la Llei 18/81 que permetria fer realitat l'arribada de l'aigua des de les Terres de l'Ebre a Tarragona.

Per al Consorci, l'obra es pot considerar ''la més important del segle XX quant a infraestructures, i per primer cop, no es detreu aigua directament del riu''. En el llibre també s'aborda el territori, amb els condicionants de la natura (el riu, el Delta,   l'orografia, la vegetació,...), el context històric, la societat i l'economia, amb una doble realitat: les Terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona. El volum també explica  l'evolució del CAT, amb la incorporació dels consorciats i l'increment produït de cabals. A la vegada,aclareix com els projecte ha regenerat els aqüífers alhora que  ha permès el creixement industrial i urbanístic dels consorciats.

Projectes de futur

El CAT arriba als 25 anys amb una situació d'estabilitat, tanmateix econòmica tot i la conjuntura de crisi. En l'assemblea d'octubre de 2013 es va establir el preu de l'aigua per a 2014 amb un increment del 0,98%. En el capítol d'inversions, es seguiran tres eixos bàsics: el manteniment de les instal•lacions, amb un Pla Renove fins a 2017; el traçat alternatiu a la canonada pel túnel del Coll de Balaguer, que és d'un Km, i combatre la carbonatació de les canonades instal•lades a les galeries, un projecte plurianual.

Un altre projecte estrella del CAT serà la instal•lació d'un programa informàtic per a l'eficiència energètica i l'estalvi. Aquesta inversió complementa l'automatització del control central i suposa dotar la gestió integral del Consorci d'un sistema intel•ligent que permet un control operacional més eficient i gestionar l'increment dels equips a controlar, ja que es passa dels 12.000 senyals el 2007 als 26.000 el 2014.

Aquesta innovació comportarà una disminució dels costos energètics, en constant increment, alhora que millorar la qualitat de l'aigua i la garantia de subministrament. La inversió, d'un milió d'euros, es complementa en la integració de mitjans tecnològics i comunicacions d'última generació amb el desplegament d'una xarxa redundant a 3 nivells (ràdio IP, microones i Wimax) que permet la monitorització a distància de tot el sistema i la gestió global dels bombaments d'acord amb la tarifa elèctrica horària més competitiva.

placaCAT

El CAT obté nous reconeixements

En l'àmbit de la Responsabilitat Social, el CAT ha estat identificat com a model d'excel•lència en seguretat. El CAT també participa en dos programes europeus de recerca LIFE, un a través del municipi consorciat de Calafell sobre ecoeficiència en el cicle urbà de l'aigua, i un altre sobre l'impacte del canvi climàtic al Delta de l'Ebre. Com a repte immediat en la commemoració dels 25 anys, el CAT es planteja obtenir la certificació ISO 22.000, d'innocuïtat alimentària, que és d'interès per considerar l'aigua com a aliment.

 

Empreses

La II Jornada 'Getting Contacts Export & Logistics' Tarragona´Lleida va acollir un centenar de professionals

El Refugi 1 del Moll de Costa va ser l'escenari ahir dimecres de la segona jornada de networking d'alt rendiment, organitzada pel Port de Tarragona i les cambres de comerç de Reus, Tarragona, Lleida, Valls i Tortosa. L'objectiu de la iniciativa és impulsar la internacionalització de les empreses i generar nous projectes export en l'àrea d'influència del Port de Tarragona.

Gairebé un centenar de professionals i empresaris del sector de l'alimentació, indústria, química, agricultura, ramaderia, tecnologia i logística, així com professionals de la banca i operadors portuaris es van reunir per ampliar la xarxa de contactes i dinamitzar les relacions comercials per al seu procés d'externalització.

Sota el títol 'Eines i casos d'èxit en exportació', experts de les cambres de comerç van iniciar la primera taula rodona de la jornada. Posteriorment, el cap de redacció de la revista Comerç Exterior i professor de l'Escola Superior de Comerç Internacional (ESCI) de la Universitat Pompeu Fabra, Pelayo Corella, va oferir una ponència sobre els mercats internacionals i el repte de la negociació intercultural. A continuació, es van fer les reunions de networking.

Una jornada profitosa pels empresaris

El sector empresarial present va valorar positivament com el format d'aquesta jornada fa que, en un minut i mig, els empresaris puguin discernir quins seran els punts positius de cada reunió, mantenint un contacte directe i proper. El treball d'una sessió equival a 15 reunions, estalvia costos de desplaçament a mercats de destí i permet informació actualitzada de mercats i productes.

La jornada respon a una nova línia de treball en l'àmbit comercial del Port, que es basa en donar suport a les empreses del seu hinterland (àrea d'influència) i impulsar la seva expansió cap al mercat internacional. Aquesta línia de treball s'ha endegat amb les cambres de comerç de Tarragona, Reus, Valls, Tortosa i Lleida.

 

Empreses

La regió on se situen els complexos de Tarragona és la segona àrea de Dow en vendes

Dow considera la Península Ibèrica com una àrea de creixement en activitats punteres d'Investigació i Desenvolupament (I+D+i). Els complexos tarragonins són fonamentals per l'empresa a causa de l'innovador procés d'octè i pel subministrament de matèries primes que realitzen per la fabricació del cracker i que s'utilitzen posteriorment a la cadena de valors.

A l'any 2013, les vendes netes de l'empresa química va arribar a 57.080 milions de dòlars, un millora de gairebé l'1% respecte l'any anterior. La superació dels objectius que s'havia marcat la companyia per 2013, encara amb les difícils condicions de mercat, ha demostrat la capacitat de Dow per gestionar tots els aspectes del seu negoci, generant sòlits resultats. La regió d'Europa, Orient Mitja i Àsia, on se situen els dos complexos industrials de Tarragona, és la segona àrea en vendes, amb 18.244 milions de dòlars anuals.

A la Península Ibèrica, amb complexos a Navarra, Ribaforada, Estarreja, Madrid i Tarragona, l'empresa va centrar el seu treball a la millora de competitivitat dels seus centres de producció amb projectes d'eficiència energètica i d'especialització en la fabricació de productes de valor afegit. Això va permetre que el Complex Industrial de Tarragona comencés a produir Elastòmers de Poliolefines AFFINITY™ GA per a adhesius termofusibles. Es tracta del primer cop Dow que produeix a Europa aquesta nova família de productes.

Dowchemical

Excel·lència en salut, seguretat i medi ambient

Dow té per objectiu mantenir els més alts nivells d'excel•lència en seguretat en tots els seus processos i operacions diàries. Les inspeccions dels protocols de seguretat són valoracions tant de la mateixa empresa com d'auditories externes que permeten a la companyia ajustar-se a la legislació vigent.

Respecte el medi ambient, Dow ha rebut diversos guardons internacionals d'entitats publiques i privades pel seu treball amb la sostenibilitat. Entre els quals, destaca el guardó U.S. Presidental Green Chemistry Challenge Award que rep per novena vegada per part de l'Agència de Protecció Medioambiental (EPA).

Solutionism, la filosofia optimista

La nova filosofia que mou la trajectòria de The Dow Chemical Company a nivell global s'anomena Solutionism™. És la creença que sosté que la ciència i l'element humà, junts, poden resoldre qualsevol problema. Aquesta filosofia vincula la ciència i la innovació, per convertir a Dow en un proveïdor de solucions que aporta noves i diferents formes de solucionar els problemes més urgents de la societat.

 

Empreses

L'operació representa un pas endavant en l'exportació de betum de qualitat

El Port de Tarragona ha carregat aquest cap de setmana 36.000 tones de betum al pantalà d'Asfaltos Españoles SA (ASESA) amb destinació als ports nordamericans de Baltimore i Portland. Coincidint amb aquesta operació, el president del Port, Josep Andreu, va rebre dissabte la visita de l'ambaixadora de Nicaragua a Espanya, Verónica Rojas, i del cònsol general de Nicaragua,Orlando Duarte, que van conèixer personalment les infraestructures portuàries i els projectes de futur del Port.

El buc tanc Asphalt Eagle ha atracat al pantalà d'ASESA del port, on ha carregat 36.000 tones de betum de qualitat Superpave TM PG. Aquesta exportació és una nova fita en la qualitat del betum de pavimentació de la refineria d'ASESA. La incorporació de la qualitat Superpave TM PG és important ja que és un tipus extingit al mercat nord-americà i aporta una projecció mundial dels betums d'ASESA. Cal recordar que el betum es mescla amb arena i grava i s'utilitza per al paviment de camins o el revestiment impermeable de murs i teulades, entre altres usos.

Nicaragua s'interessa pel model tarragoní

Els vincles amb el continent americà també s'han reforçat aquest cap de setmana gràcies a la visita de l'ambaixadora de Nicaragua, Verónica Rojas. Josep Andreu ha presentat a les autoritats nicaragüenques les línies estratègiques de creixement de la infraestructura tarragonina com són la projecció internacional, la diversificació de tràfics, la demanda d'infraestructures externes (A-27 o Corredor del Mediterrani), l'aposta per la sostenibilitat i el projecte de creuers per convertir Tarragona en un referent mediterrani.

ambaixadora Nicaragua 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Per la seva banda, l'ambaixadora de Nicaragua a Espanya i el cònsol de Nicaragua han explicat al president del Port el model econòmic de desenvolupament d'aquest país. També han destacat com la inversió en projectes i infraestructures estratègics contribueixen al creixement de Nicaragua.

 

Empreses

La companyia assegura que la subrogació no afectarà als treballadors

La integració de BASF Poliuretanos Iberia a BASF Española té com a objectiu reduir l'estructura empresarial del Grup BASF a l'Estat espanyol. La fusió, formalitzada aquest dimarts 1 de juliol, es fa en termes de successió universal. Això vol dir la subrogació de BASF Española, amb seu a Tarragona, en tots els drets i obligacions de BASF Poliuretanos de Rubí (Vallès Occidental).

El màxim responsable de les activitats de BASF al sud d'Europa, Erwin Rauhe, ha afirmat que la fusió busca ''simplificar les estructures i, a la vegada, reforçar-les''. Segons el directiu, el fet de pertànyer tots a la mateixa companyia '' ens permet oferir als nostres clients solucions completes amb un únic interlocutor i augmentant la confiança''. Segons la companyia, la integració no afecta als 68 treballadors, ja que el canvi de titularitat no comporta cap variació contractual.

BASF Poliuretanos és una de les principals empreses internacionals en la producció de poliuretans. Amb productes tecnològicament avançats, la planta compta amb 10.000 metres quadrats d'instal•lacions al Polígon Industrial Can Jardí de Rubí (Vallès Occidental). En aquestes instal•lacions hi ha ubicades les plantes de producció de sistemes de poliuretà, els laboratoris de control de qualitat i de desenvolupament, els magatzems i les oficines generals.

 

Espectacles

L'espectacle 'Kooza' es podrà veure de l'11 de juliol al 30 d'agost

La companyia canadenca Cirque du Soleil ha hissat aquest dimarts, 1 de juliol, la carpa gegant que acollirà aquest estiu l'espectacle 'Kooza', a l'exterior de Port Aventura. Unes seixanta persones han participat en la hissada de la carpa que té més de 20 metres d'alçada, un diàmetre superior als 50 metres, subjectada per quatre màstils de 24 metres i que pot acollir a 2.500 persones.

L'espectacle 'Kooza', format per 50 actors i 80 professionals, es podrà veure aquest estiu a Port Aventura, de l'11 de juliol al 30 d'agost. El director general de Port Aventura Fernando Aldecoa, ha anunciat que, si es confirma l'èxit de 'Kooza', ''Cirque du Soleil situarà cada estiu Port Aventura com a seu estable a Europa, i això ens pot posicionar com primer resort europeu''.

carpainteriorCirqueduSoleil

Per la seva banda, la mànager de la companyia canadenca, Heather Reilly, ha explicat que 'Kooza' narra la història d'un solitari innocent que cerca el seu lloc al món. ''Un fil conductor que dóna pas a escenaris increïbles, plens de força i amb l'humor bufonesc del circ tradicional''. Reilly també ha destacat que és el primer cop que representen els seus espectacles en un resort vacacional.

Amb 'Kooza', Cirque du Soleil recupera els orígens del circ amb un espectacle familiar ple d'acrobàcies, pallassos meravellosos i fantasia.

 

Cultura

L'obra de l'artista barcelonina s'ha exhibit recentment a Madrid, París i Nova Iork

L'artista contemporània Esperanza Pérez Calvo (Barcelona, 1954) aprofitarà la seva estada a Salou per exposar la seva obra més recent a 'Evolution Art', que es podrà visitar, fins a l'11 de juliol, al Club Nàutic de Salou. Les pintures de l'artista exposades s'han exhibit recentment en galeries i fires d'art de referència de Nova Iork, Madrid, Berlin, París i Brussel•les, entre altres.

La mostra reuneix un recull de les millors pintures que composen la seva obra recent. En elles, l'artista es reafirma el seu particular expressionisme emocional, ple de color, força i humanisme. Esperanza Pérez Calvo, aconsegueix així, un llenguatge pictòric propi i intens, en el que ''les manifestacions humanes prenen forma i es concreten en un missatge universal".

Una artista internacional

L'artista barcelonina ha exposat en diverses ciutats del món a través de la 'Galeria Gaudí', com Madrid (2014), New Art de París (2013) o l'Affordable Art Fair de Nova Iork (2012). Però també ha tingut ocasió de mostrar la seva obra a la Fira d'Art Contemporani d'Irun (2013), a l'Art Fair de Brussel•les (2013), a la Galeria Ocampo de Malmö, a Suècia (2012) o a les fires d'art contemporani Arti de La Haya i Utrech, a Holanda (2011), entre altres països.

Durant la seva llarga trajectòria, Esperanza Pérez Calvo ha treballat com a artista visual, de pintura, performista i poetesa.

 

Societat

L'AEQT ha impulsat a Tarragona aquesta formació que combina coneixement i món laboral al mateix temps

El Teatre Auditori de Sant Cugat del Vallès va ser l'escenari dijous, 26 de juny, de l'acte de graduació de la primera promoció d'alumnes de la Formació Professional Dual. Durant l'acte, encapçalat pel president de la Generalitat, Artur Mas, es va reconèixer les empreses i entitats que han impulsat la Formació Professional Dual. Entre aquestes distincions, cal destacar el reconeixement a l'Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT) i les empreses que la conformen per la seva tasca d'impuls de la FP Dual.

Pel que fa a l'AEQT, a partir d'un conveni marc que manté amb el Departament d'Ensenyament de la Generalitat, ha treballat durant tot aquest curs per a impulsar aquest tipus de formació, que permet als alumnes combinar l'accés al coneixement i al món laboral al mateix temps. El reconeixement a l'Associació el va recollir el president de la Comissió Sociolaboral, Joaquin Adell.

D'altra banda, les empreses que integren l'AEQT van ser protagonistes en aquest acte, ja que van ser distingides pel seu paper d'impulsores de la FP Dual. Aquesta distinció la van rebre ASESA, BASF, Bayer, Clariant, Dow, Repsol, Sekisui i Transformadora Etileno.

El president de la Generalitat, Artur Mas, va destacar que els alumnes graduats ''són els primers testimonis que donen fe d'aquest pas endavant que està donant el país, no només pel que fa a la formació professional clàssica, sinó en la dual, com fan els països més avançats i competitius d'Europa''.

 

Espectacles

El programa de recreació històrica, que se celebrarà del 12 de juliol al 6 de setembre, passa de 19 a 40 activitats

El dissabte 12 de juliol arrencarà la tercera edició de 'Tarragona, Història Viva', un nou viatge a través del túnel del temps, que fins al 6 de setembre ens posarà en la pell dels habitants de Tàrraco de fa més de 2000 anys. De la mà de la reconstrucció històrica, cada cap de setmana hi haurà una proposta diferent en els diversos monuments i espais de la ciutat romana que es conserven: l'amfiteatre, el circ, les muralles, el Pretori, el Fòrum de la Colònia...

Aquells que s'apuntin a les activitats podran descobrir com i per què es va construir l'aqüeducte romà; quin paper va jugar el Fòrum provincial en el marc de l'imperi romà; com s'organitzaven i es vivien uns jocs al circ romà o com era la nit abans d'una lluita de gladiadors a l'amfiteatre. A les muralles, s'explicarà els usos que van tenir els murs, més enllà del purament defensiu.

L'Any August i la Guerra del Francès, principals novetats

Per primera vegada, al marge d'explicar la Tàrraco romana, es recrearà la defensa de Tarragona l'any 1811 amb motiu de la Guerra del Francès. Diversos personatges ens explicaran la vida a la ciutat abans de l'arribada de les tropes napoleòniques i també durant el setge.

D'altra banda, i seguint el fil del bimil•lenari d'August, del 15 al 24 d'agost, hi haurà un seguit d'activitats relacionades amb la figura del gran emperador. Així, els que es van perdre la visita d'August de Prima Porta durant el festival 'Tarraco Viva', ara tindran una nova oportunitat d'apuntar-se a les visites comentades a l'escultura policromada. Donat l'èxit dels monòlegs –durant el festival romà– d'alguns personatges històrics coetanis d'August, també es repetiran les narracions de Mecenes, Octàvia, Marc Antoni, Lívia, Horaci i Júlia.

Una altra activitat complementària és el Gastromusicae, sopars amenitzats amb música medieval a càrrec d'Emilio Villalba, un prestigiós músic i luthier especialitzat en època medieval, que es faran a l'Antic Ajuntament, a 25 euros.

Finalment, l'edició d'enguany arriba amb un seguit d'activitats dirigides al públic familiar. A l'Antic Ajuntament, per exemple, es recrearà la cuina de CaiusApici, i a la Part Alta es farà un itinerari per a descobrir, com si fos un joc, com era la gent que va viure a Tàrraco fa 2000 anys.

La venda d'entrades es podrà fer a través de la web www.tarragonaturisme.cat o de les oficines municipals de Turisme (carrer Major, 39; Rambla Nova cantonada amb carrer Unió; i Camp de Mart), o als llocs de les activitats una hora abans que comencin, si les entrades no estan exhaurides.

 

Pàgina 856 de 858

Publicitat

icona missatge de correu electrònic

Butlletí de titulars

Subscriu-te per rebre cada matí els titulars d'InfoCamp al teu correu:

Privacitat:
  •  
Consentiment per al tractament de dades personals:

Iniciatives de comunicació del Camp de Tarragona S.L., és el Responsable del Tractament de les dades personals de l'Usuari i l'informa que aquestes dades seran tractades de conformitat amb el que disposa el Reglament (UE) 2016/679 de 27 d'abril de 2016 (GDPR), per la qual cosa li facilita la següent informació del tractament:

Finalitat del tractament: Subscripció al butlletí informatiu.

Criteris de conservació de les dades: Es conservaran mentre hi hagi un interès mutu per mantenir la subscripció al bloc.

Comunicació de les dades: No es comunicaran les dades a tercers, excepte per obligació legal.

Drets que assisteixen a l'usuari: dret a retirar el consentiment en qualsevol moment. Dret d'accés, rectificació, portabilitat i supressió de les seves dades i de la limitació o oposició al seu tractament. Dret a presentar una reclamació davant l'Autoritat de Control (www.aepd.es) si considera que el tractament no s'ajusta a la normativa vigent.

Dades de contacte per exercir els seus drets: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..