L’Ajuntament de Calafell farà tres inversions, incloses en el pressupost municipal d’enguany, encaminades a revitalitzar la marca de turisme familiar. Amb un import total de 849.183,81 euros, es destinaran a sengles nous equipaments pensats per a infants i les seves famíies.
La idea és crear un seguit de noves experiències que interessin els residents i puguin atreure visitants. A més, els tres equipaments estaran situats a les entrades de la nova zona comercial a l’aire lliure que es crearà a l’illa de vianants del nucli de la Platja, un projecte que ha rebut fons Next Generation.
Museu i escola de circ
L’Ajuntament ha aconseguit un acord amb el Circ Raluy Legacy per crear un museu i una escola del circ al municipi. El Parc de la Sínia acollirà una exposició a l’aire lliure de material històric d’aquest circ. Els característics vehicles d’aquest circ podran usar-se per a fer-hi activitats culturals o donar algun servei informatiu.
A més, al Mercat Vell s’hi instal·larà una escola en les diferents disciplines artístiques del món del circ: serà tant un centre de formació per a les persones que s’hi vulguin dedicar com de perfeccionament per als professionals del sector. La inversió és de 300.000 euros.
Segons explica l’alcalde, Ramon Ferré, “amb aquest acord Calafell serà la base del Circ Raluy Legacy i, gràcies a la seva expertesa i els seus contactes internacionals, esdevindrem una referència d’aquesta activitat, una mena de capital del circ”.
Un parc de jocs infantils
Al Mercat Vell també s’hi instal·larà un parc de jocs infantils. Serà un gran centre d’entreteniment i diversió per als més petits. Un equipament d’acollida per als infants, mentre els seus pares puguin visitar l’illa de vianants i la seva oferta comercial. “Obrirà tot l’any, com a porta d’entrada a la zona comercial, que amb aquesta i altres iniciatives volem dinamitzar”, diu Ferré. La inversió és de 513.183,81 euros.
El club infantil, a Cal Casas
L’aposta pel turisme familiar es complementarà amb la remodelació de Cal Casas, al Passeig Marítim, per a acollir el Club Infantil, abans situat en uns mòduls provisionals de fusta, damunt la sorra de la platja. Cal Casas pertany a l’Ajuntament, que en va adquirir la titularitat per preservar-la de l’enderroc per la seva privilegiada ubicació. Finalment, se li ha trobat un ús turístic. Se n’aprofitarà tant l’edificació com el jardí annex. En l’adaptació d’aquest espai s’hi invertiran 36.000 euros.