El mosquiter de doble ratlla (Phylloscopus inornatus) mesura vora 10 cm, amb una envergadura d’ales de fins a 20 cm.
És un ocell petit, de color verdós o groguenc, amb el ventre més clar. És ben similar a la resta de mosquiters, però ens ajudarà a identificar-lo la línia groga per sobre de l’ull, molt marcada i llarga, i també les dues barres grogues a l’ala, que no trobem presents a cap dels mosquiters habituals a la zona.
Mosquiter de doble ratlla a prop del Francolí (E.P.)
A Catalunya és un ocell que es veu de manera molt puntual, principalment durant la migració de tardor, entre els mesos d’octubre i novembre.
Al Camp de Tarragona hi ha diverses cites cada any, en llocs com poden ser el Parc del Francolí, (Tarragona), el Parc Sant Jordi (Reus), la Torre d’en Dolça (Vila-seca), l’Espluga de Francolí, o altres parcs urbans o indrets amb presència d’arbres.
Aquí podem observar la doble ratlla que té a les ales (E.P)
A Catalunya només s’hi atura durant la seva migració, en nombres molt baixos. Cria a Sibèria i algunes zones de Rússia, Mongòlia i nord de Xina, que migren a l’hivern cap al sud del continent asiàtic. Cada any, però, alguns exemplars de la seva àrea de cria més occidental van a hivernar cap a Gran Bretanya, i d’aquests ocells alguns ens acaben passant pel nostre país, normalment a la tardor.
És un ocell discret, difícil d’observar (E.P.)
A Catalunya s’atura en zones arbrades de diferents tipus, fins i tot a parcs i jardins. Realment s’observa més sovint a les zones on hi ha molts ocellaires i ornitòlegs atents, com per exemple l’àrea metropolitana de Barcelona. Al Camp de Tarragona tenim menys ulls mirant i, per tant, és més complicat que es detectin els pocs exemplars que deuen aturar-se aquí.
La seva alimentació és similar a la de la resta de mosquiters: menja petits invertebrats.