La Cambra de Comerç de Reus participarà per primera vegada a la fira internacional Vinexpo Paris 2025 acompanyada de 12 cellers del territori. Després de fer un viatge de prospecció a la fira aquest any 2024 en què també van participar alguns cellers, des de la corporació es va estimar oportú oferir al sector vitivinícola de casa nostra la possibilitat de participar en una fira que resulta clau en el calendari internacional del sector vitivinícola i una cita imprescindible per als professionals del vi i els destil·lats.
Així, entre el 10 i 12 de febrer de 2025 la Cambra i 12 cellers del territori tindran un estand conjunt de 84 m² dissenyat per destacar la identitat, la qualitat i la diversitat dels seus vins.
El president de la Cambra de Reus, Mario Basora, ha destacat avui en roda de premsa que “ser presents en una fira d’aquesta magnitud és un pas estratègic que reforçarà la nostra reputació internacional i generarà noves oportunitats econòmiques per a les nostres empreses”.
Més que una fira
La directora del Departament Internacional de la Cambra, Elena Andreu, ha remarcat que “Vinexpo Paris no és només una fira, és el principal punt de trobada al continent europeu per a compradors, distribuïdors, importadors i professionals del sector”. Des de la seva creació, s’ha consolidat com un motor d’oportunitats per a les empreses que volen expandir la seva presència en mercats internacionals. A l’edició de 2025, s’espera l’assistència de més de 40.000 visitants professionals, la participació d’aproximadament 4.000 expositors de tot el món i 137 països representats.
Elena Andreu ha explicat que el mercat europeu és el principal consumidor i productor de vi del món. I dins d’aquest context, Vinexpo Paris és una plataforma estratègica que concentra no només negocis, sinó també innovació, tendències de mercat i coneixement. La representant del Departament Internacional també ha posat l'accent en els esdeveniments paral·lels a la fira, que inclouen tastos magistrals, tallers sobre sostenibilitat i conferències que aborden els grans reptes i oportunitats del sector, com ara la digitalització, l’adaptació al canvi climàtic i les noves demandes dels consumidors.
La participació a Vinexpo Paris 2025 representa una oportunitat única per als cellers, que podran presentar els seus productes davant compradors internacionals de primer nivell, incloent-hi distribuïdors europeus, asiàtics i americans; ampliar o consolidar la seva xarxa comercial o ,accedir a nous mercats; mostrar el seu compromís amb la sostenibilitat, la innovació i la tradició; i participar en activitats exclusives, com reunions B2B i tastos personalitzats, que permetran fer valdre la singularitat dels nostres vins.
"El 2025, portarem a París no només vins, sinó també la història, la tradició i la innovació que fan del nostre territori un lloc únic", ha conclòs Andreu.
El propietari del Celler Ronadelles de Cornudella de Montsant, Jaume Giral, que també ha participat a la roda de premsa, ha destacat “l’oportunitat que et dona la fira de poder fer reunions amb distribuïdors de diferents àrees geogràfiques en un mateix espai i en pocs dies”. En aquest sentit, Giral també ha recordat que Vinexpo permet concertar reunions amb professionals de forma prèvia un o dos mesos abans a través del matchmaking del web de la fira, gràcies a la qual "ens estalviem alguns viatges comercials per anar a veure distribuïodors d'arreu del món". “Vinexpo es una gran eina de promoció internacional i pensem que hi hem de ser presents. Esperem que l’any que ve hi tornem a anar, encara amb més cellers”, ha afegit.
Cellers presents a Vinexpo Paris 2025: Bodegas Mas Alta; Celler Casa Mariol; Celler Cooperativa de Gandesa; Celler Covides; Celler Josep Foraster; Celler Ronadelles; Celler Terra del Priorat; Celler Torre de Veguer; Celler Vinitum; Cooperativa Agrícola de Falset-Marçà i La Vinícola del Priorat; i La Vinícola de Sarral. També hi participarà l'agència Reus Promoció.