Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, aceptes l'ús que en fem.

Publicitat

Exhibició del Reus Deportiu contra el Porto

Els roig-i-negres fan un partit molt complet i vencen per 5 a 2 abans de rebre el Barça

Marc Julià en una jugada d'atac del Reus Deportiu Marc Julià en una jugada d'atac del Reus Deportiu REUS DEPORTIU
Esports Jordi Benavent / Reus Digital
Divendres, 10 Gener 2025 09:59

El Reus Deportiu Virginias ha començat el 2025 de la millor forma possible. La contundent victòria reusenca a Riazor contra el Liceo va servir per confirmar la condició de cap de sèrie a la pròxima edició de la Copa del Rei d’hoquei patins. També, per pujar fins al segon lloc de l’OK Lliga, una posició que l’equip reusenc haurà de defensar aquest diumenge, al Palau d’esports contra el FC Barcelona.

Abans, els roig-i-negres han afrontat aquest dijous un altre exigent examen. La visita del FC Porto al Palau d’Esports ha servit per tancar la primera volta de la fase de grups de la Champions League i per demostrar que aquest equip pot aspirar a tot després de guanyar per 5 a 2, en una exhibició d’hoquei ofensiu.

Els roig-i-negres, amb un joc descarat, han sortit a la pista sense complexos davant el líder de la lliga portuguesa. Amb xuts des de la mitja distància, han posat a prova el porter Xavier Malian, que ha hagut de multiplicar-se per evitar el primer gol dels reusencs. Per la seva banda, l’equip entrenat per l’exroig-i-negre Ricardo Ares també ha portat el perill a la porteria de Càndid Ballart, sense especular amb el seu joc.

El Reus Deportiu s’ha mostrat molt concentrat en la defensa. Quan ja s’havien jugat els primers 7 minuts de partit, una ràpida combinació entre Joan Salvat i Maxi Oruste. l’ha rematada l’argentí fent passar la bola per sota del cos de Malian. El gol ha fet esclatar una “Bombonera” entregada amb el conjunt reusenc (1-0).

El gol també ha encès els ànims sobre la pista i les topades entre jugadors han fet acte de presència a la pista, amb un criteri arbitral permissiu amb el contacte. Quan faltaven 10 minuts per al descans, Maxi Oruste ha pogut fer el segon gol local. L’argentí ha estavellat una bola al travesser després d’una jugada personal. Un minut més tard ha estat Martí Casas qui s’ha topat amb els pals de la porteria portuguesa. Mentrestant, la pressió del Porto començava a tenir els seus fruits i els visitants han arribat amb perill als dominis de Càndid Ballart. El porter, però, ha permès mantenir l’avantatge dels roig-i-negres en el marcador i s’ha pogut arribar al final dels primers 25 minuts amb l’1 a 0 favorable als reusencs.

Només començar el segon temps, Martí Casas ha fet el segon gol local després de rebre la bola en una combinació entre Joan Salvat i Marc Julià. El gol ha donat una mica més de tranquil·litat al joc del Reus Deportiu. Al minut 30, de nou Martí Casas, amb una genialitat ha posat un il·lusionant 3 a 0 en el marcador. L’avantatge ha deixat molt tocat al Porto, que ha començat a pressionar per tota la pista perseguint la bola que controlava el conjunt local.

Al minut 34, una passada des de darrere de la porteria de Martí Casas l’ha recollit Guillem Jansà que, amb la serenitat d’un veterà, ha posat la bola a l’escaire de la porteria portuguesa i ha fet el 4 a 0.

Els roig-i-negres no han volgut que la festa s’acabés aquí. Fins i tot Marc Julià s’ha tret la màscara de protecció que ha dut durant el partit. Més tard, una combinació al primer toc entre Diego Rojas, Martí Casas i Maxi Oruste ha fet embogir els seguidors reusencs amb el 5 a 0. El partit era una exhibició del Reus en una segona part gairebé perfecta.

Amb aquest contundent marcador, els aficionats han corejat des de les grades les combinacions de la bola dels jugadors del Reus, mentre que Càndid Ballart continuava amb la seva particular exhibició d’aturades. En el tram final, els roig-i-negres han abaixat les revolucions del joc i, això, ho ha aprofitat el conjunt de Ricardo Ares per maquillar el marcador i pensar en la diferència de gols de cara a la classificació final.

A cinc minuts per al final, Diogo Barata ha desviat una bola i ha marcat el 5 a 1 que ha sorprès el porter reusenc. I el capità del FC Porto, Gonçalo Alves ha fet el 5 a 2 definitiu. El jugador Diogo Barata ha vist l’única targeta blava del partit quan faltaven menys de 3 minuts per finalitzar i l’equip portuguès ha hagut de jugar amb un jugador menys.

Un cop celebrada la victòria, el Reus Deportiu Virginias ja pensa en el partit contra el Barça d’aquest diumenge, a dos quarts d’1 del migdia a casa. El pròxim dijous, els reusencs tornaran a trobar-se contra el Porto, a Portugal, en una nova jornada de la Champions League d’hoquei patins.

Anuncia't a infocamp.cat, dona suport al periodisme rigorós de proximitat.

Publicitat