El festival de Lego comptarà enguany amb un espai addicional per realitzar els tallers, demostracions i exhibicions de robòtica
Brickània, el Festival de Lego de Montblanc celebra la segona edició els dies 18 i 19 de juny. L’esdeveniment s’estructura en tres eixos per poder portar a terme la celebració.
Exposicions i espais de venda
La nau central de l’antiga església i la Sala Sant Jordi del claustre de Sant Francesc acolliran l’exposició de diorames fets amb peces de Lego. Els temes dels dotze conjunts són variats i s’inspiren en pel·lícules i formats clàssics d’aquest tipus de muntatge. Enguany, molts d’aquests diorames estaran inspirats en la temàtica de Star Wars en motiu de l’estrena de la darrera pel·lícula. També es comptarà amb un espai de venda format per quatre botigues especialitzades en productes Lego que estaran situades a la nau central de l’antiga església.
Tallers, demostracions i exhibicions de robòtica
Alhora, hi haurà una sèrie d’activitats paral·leles. Durant els dos dies del festival, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de la URV realitzarà tres activitats per descobrir aplicacions de les peces de Lego que s’aniran repetint al llarg del cap de setmana.
Alguns dels tallers seran el ‘Taller d’introducció a la programació de robots Lego Mindstorm NXT’ amb un preu de 2 euros per a menors de 13 anys i de 3 euros per a majors de 14 anys; una demostració de la rèplica robot Curiosity de la NASA, a un preu d’1 euro pels majors de 14 anys; una exhibició de competició entre robots per 1 euro pels majors de 14 anys i amb aforament limitat a 50 persones; i una exhibició de mecanismes TECHNIC.
Com a novetat, el festival comptarà amb un espai addicional per realitzar els tallers, demostracions i exhibicions de robòtica; a més de la sala de les Corts del Claustre de Sant Francesc i haurà l’antic hospital de Santa Magdalena.
Entre d’altres activitats, també es podrà gaudir d’un concurs de creativitat amb bricks, d’una àrea de jocs, visita a les torres de la muralla i el pas de ronda i sortejos de productes Lego.
Aquest festival, amb intenció d’atraure visitants arribats d’arreu de Catalunya, s’integra en el calendari d’activitats que continuarà amb Terrània (els dies 23, 24 i 25 de setembre), Clickània (els dies 8, 9, 15 i 16 d’octubre), i Safrània (els dies 5 i 6 de novembre).