L'escriptora tarragonina Tecla Martorell Salvat ha comunicat als seus lectors i lectores que no assistirà a l'acte de presentació del seu nou llibre 'Mil Milles' (Cossetània Edicions), que estava previst pel proper divendres 25 de març, a les 19 h, a la Casa Canals de Tarragona. L'autora afirma que la decisió ve motivada per "un malentès amb la regidora de Nova Ciutadania, Paula Varas, en el format de l'acte de la presentació del meu llibre 'Mil Milles'". En concret, Martorell lamenta que la presentació del seu llibre s'hagi inclòs en l'acte organitzat per Nova Ciutadania per fer balanç de la gestió de la conselleria, com s'observa en aquesta invitació:
Tanmateix, l'escriptora també ha volgut aclarir que "el malentès no ha estat ni amb l'alcalde ni amb l'Ajuntament de la meva ciutat, amb la qual espero poder seguir col·laborant". En aquest sentit, s'ha mostrat convençuda "que hi haurà un altre moment per poder presentar el llibre i parlar de la il·lusió posada en el projecte, conèixer els seus protagonistes i generar debat sobre la migració i, en definitiva, sober els nostres nous veïns".
'Mil Milles'
En l'últim llibre de Tecla Martorell, 'Mil Milles' -Divuit processos migratoris en una Tarragona canviant-, divuit persones d'arreu del món expliquen quins motius els han portat a Tarragona. Com explica l'autora, "alguns s'hi han quedat, altres han marxat, però totes han estat vinculades a la ciutat". No es tracta d'un llibre de ficció: "Jo aquí he recollit la lletra i he posat la música, ells i elles han posat la història", afegeix Martorell.
El volum ja es troba a les llibreries.