Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, aceptes l'ús que en fem.

Publicitat

InfoCamp | Arxiu de notícies de la Conca de Barberà
Urbanisme Josep Lluís Eras / El Portal Nou

Els treballs, que es duran a terme en dues fases, tenen com a objectiu estabilitzar la rasa que afecta el poble

L'Ajuntament de Barberà de la Conca ha tret a concurs les obres destinades a estabilitzar l'esquerda que afecta el subsòl del municipi. Els treballs, dividits en dues fases, tenen un pressupost de 409.452,38 euros i un termini per ser executats de vuit mesos i mig. Per finançar els treballs, el desembre de l'any passat es va signar un conveni amb la Diputació, que hi aportarà 300.000 euros, i els departaments de Governació i Territori i Sostenibilitat (TiS), amb 100.000 cadascun.

La primera fase consisteix en les intervencions de solera a l'altura del número 10 del carrer de Valentí Almirall, amb un termini d'execució d'un mes i mig. La segona fase afecta la zona dels números 10 i 12 del carrer de Valentí Almirall i el carrer de Sant Victorià, la zona afectada pels moviments del subsòl. L'actuació consistirà en una pantalla de micropilons i un mur de contenció amb un termini màxim d'execució de set mesos.

Des que va aparèixer l'esquerda, el 2010, l'Ajuntament ha centrat esforços a esbrinar-ne l'origen i evitar que avanci. L'esquerda fa 240 metres de longitud i de 20 a 25 centímetres d'ample màxim.

Gastronomia Josep Lluís Eras / El Portal Nou

La Fira de Montblanc interessa tant a productors com a consumidors

La novena edició de Safrània, la Fira de Sant Martí de Montblanc dedicada als productes agroalimentaris de la Conca de Barberà, va cloure ahir un intens cap de setmana amb un total d'una cinquantena d'activitats, totes vinculades a la gastronomia, el vermut, els vins i els caves. Aquesta àmplia oferta de degustacions, demostracions de cuina en viu, presentacions de productes i tallers, entre d'altres, fan que el certamen esdevingui, cada cop més, un atractiu per als productors i professionals del sector però també per als consumidors finals. Aquests han omplert l'antic convent de Sant Francesc durant les dues jornades.

Han estat més de 60 els productors i restauradors de la Conca de Barberà i territoris propers que han aprofitat aquest aparador. Els uns, per presentar els seus productes. Els altres, per explicar en directe, davant del públic i a darrere els fogons, com els utilitzen per elaborar els plats dels seus establiments.

En la present edició el safrà ha tornat prendre el protagonisme, amb tallers per anar a collir-ne la flor i continuar-ne el procés de desbrinat. L'activitat s'ha fet amb la col·laboració de l'Ajuntament de Santa Coloma de Queralt, municipi on el proper 12 de novembre tindrà lloc la fira Som Terra de Safrà.

Gastronomia Redacció Infocamp

La marca és el primer projecte de la recent creada Associació de Productors Agroalimentaris de la Conca de Barberà

Gastronomia Maria J. Ramos/El Punt Avui

Els productes de proximitat i la cuina de la Conca de Barberà tenen un gran aparador en aquest certamen que arrenca avui al vespre

Cultura Josep Lluís Eras / El Portal Nou

Convida més de cinquanta músics en el tercer aniversari de les ‘jam-sessions'

Dijous, 27 Octubre 2016 08:03

Aranyes i fang al tanatori de Santa Coloma

Societat Josep Lluís Eras / El Portal Nou

L'associació Esfune fa responsable de la situació l'empresa funerària Mémora

L'associació Esfune, formada per petites funeràries que vetllen per la liberalització del servei, ha denunciat haver trobat el tanatori de Santa Coloma de Queralt ple de brutícia, teranyines i, fins i tot, “aranyes grosses campant per les parets i dintre del túmul on es diposita el fèretre”. La situació va arribar a l'extrem que “alguns familiars els fes por entrar a la sala a visitar el difunt”, afirma Aureli Sànchez, president de l'associació.

Esfune atribueix els fets als “tripijocs” de l'empresa Mémora, responsable de la gestió del tanatori. Fa uns quants mesos, l'empresa Funeconca, de l'Espluga de Francolí, associada a Esfune, ja va denunciar l'actitud de Mémora i la va acusar d'utilitzar estratègies per rebutjar de llogar les sales de vetlla si no se'ls contracta tot el servei.

Ara, Funeconca ha entrat a l'Ajuntament un escrit en què denuncia els fets i sol·licita l'obertura d'un expedient a Mémora per incompliment de la legislació sanitària i funerària.

Art Redacció Infocamp

L’exposició, sota el nom ‘La voz vegetal’, s’inaugurarà el 30 d’octubre al Centre Cívic

El perfil del monestir de Poblet, la frondositat del bosc o la llum del sol sobre els conreus han estat immortalitzats pel pinzell de Fede Balcells durant les seves darreres incursions a la natura. Aquests i altres paratges vimbodinencs configuren avui l’exposició d’aquarel·les ‘La voz vegetal’, que el jove artista argentí inaugurarà el diumenge, 30 d’octubre, a les 12h, al Centre Cívic de Vimbodí. L’acte, obert a tothom, comptarà també amb la participació de l’alcalde de Vimbodí i Poblet, Joan Güell, i l’assistència de la resta dels membres del consistori vimbodinenc i de convidats provinents de diferents indrets de la comarca. La mostra pictòrica romandrà oberta al públic els dos primers cap de setmana de novembre.

Qui visiti l’exposició podrà endinsar-se de ple en el traç colorista, delicat i alhora contundent de Fede Balcells, format a l’Argentina i resident actualment a l’Espluga de Francolí. Les seves aquarel·les s’acompanyen de textos propis o d’altres autors, amb els qual l’artista arrodoneix i dota de sentit el conjunt de l’obra. Així, imatge i paraula es fonen en cadascuna de les obres del pintor. Els qui coneixen l’obra de l’autor en destaquen el seu ‘refinament, maduresa i creativitat’, la bellesa de ‘les seves precioses pintures’, les seves obres ‘embolcallades en una llum poètica’ o el seu mestratge. Doctorat en Arts Visuals, Fede Balcell també conrea altres gèneres com el dibuix, l’escultura o el gravat.

Cultura Josep Lluís Eras / El Portal Nou

L'esdeveniment programa tres concerts, que mostraran la versatilitat de l'orgue

Matteo Imbruno serà aquest dissabte l'encarregat d'obrir la quarta edició del Festival Internacional d'Orgues de Poblet. Serà amb el concert que oferirà a dos quarts de nou del vespre, amb una programa que es desenvoluparà amb el títol Un viatge barroc a través d'Europa. Imbruno, que és l'organista de l'Oude Kerk d'Amsterdam i del Museu de l'Ermitage, interpretarà peces de William Byrd, Pablo Bruna, Johann Caspar Ferdinand Fischer, Nicolaus Bruhns, Antonio Vivaldi, Georg Böhm, Johann Sebastian Bach i Marin Marais.

Enguany, el Festival de Poblet posarà a prova la versatilitat de l'orgue Metzler del monestir, que va ser inaugurat el 2012. L'orgue conté més de 3.500 tubs, que li confereixen una sonoritat única, i està pensat especialment per interpretar-hi la música que es va crear durant l'època del barroc a Alemanya i a França. Però les possibilitats de l'orgue van també més enllà, ja que pot acollir repertoris de l'època del romanticisme i també d'autors contemporanis.

El segon concert, programat per al 29 d'octubre, anirà a càrrec de Yves Rechsteiner. El repertori, amb el títol Bach & Rameau estarà format íntegrament per transcripcions de peces barroques que inicialment van ser creades per a altres instruments.

Per al 5 de novembre, la proposta anirà a càrrec del duet format per Olivier Vernet i Cédric Meckler, que amb el concert ¡Pasión! porten al monestir un programa que mostrarà una altra cara de l'orgue de Poblet. Les obres que interpretaran comparteixen l'esperit de la dansa hispana de l'Estat i d'Amèrica Llatina. Es tracta d'un programa que els dos organistes interpreten a quatre mans d'ençà del 2010, però que han adaptat per a l'orgue de Poblet.

Gastronomia Josep Lluís Eras / El Portal Nou

‘Aquí, vins catalans' distingirà els establiments que disposin a les cartes de vins d'un 60% de productes catalans

Promoure una major presència dels vins de les DO del país en un dels sectors clau en la seva comercialització i difusió com és el de la restauració. Aquest és l'objectiu de la campanya Aquí, vins catalans, que ahir es va presentar al simbòlic Viver de Celleristes de Barberà de la Conca, amb la presència de la consellera d'Agricultura, Meritxell Serret.

La iniciativa de l'Associació Leader de Ponent, que té la complicitat del Consorci Leader de Desenvolupament Rural del Camp, té com a primers destinataris els restaurants. Així, es distribuirà un distintiu entre aquells establiments que ofereixin a la carta de vins almenys un 60% de productes de les DO catalanes. Aquests, a banda de poder exhibir-lo a les portes dels restaurants i a les cartes, formaran part d'una campanya de promoció que inclourà entitats públiques i privades, els sectors vinculats a la gastronomia i el turisme, i les xarxes socials.

En contrapartida, els clients podran saber d'entrada quins són els establiments que donen visibilitat als productes del territori. I a la vegada, on poden descobrir la riquesa vitivinícola del país.

Meritxell Serret va aplaudir aquesta iniciativa en un moment en què el sector “s'ha convertit en un dels motors del país”. La consellera va destacar el paper que ja desenvolupa però va afirmar que encara ha de tenir més transcendència. D'una banda, per la vinculació al medi d'uns professionals que tenen cura del territori. De l'altra, pel que suposa directament en el desenvolupament econòmic rural desenvolupant altres activitats lligades a la gastronomia i el turisme. I al davant, el repte de “fomentar el relleu generacional”, va concloure la consellera.

Encara amb molt de camí per recórrer

Tot i que el volum de vendes de vins catalans ha crescut un 29,2% en els darrers tres anys i que els productes del país ja van ser el 2015 els segons més consumits a l'hostaleria, queda encara molt camí per recórrer. Juanjo Cerezuela, president de l'Associació de Sommeliers de Lleida, va posar el dit a la nafra. Segons el seu parer, a Tarragona, Lleida i Girona es poden millorar les xifres, però cal posar la mirada cap a Barcelona, que “és la zona menys productora de Catalunya però on hi ha més públic”.

Medi Ambient Josep Lluís Eras / El Portal Nou

Els municipis podrien adoptar aquest sistema de recollida, a partir del 2019

La majoria dels alcaldes de la Conca de Barberà s'han mostrat inicialment favorables a aplicar la recollida de residus porta a porta als municipis de la comarca el 2019. Aquest any finalitza el contracte vigent amb l'empresa que fa la recollida i, segons assenyalen, seria un bon moment per fer aquest pas. De fet, Josep Andreu, alcalde de Montblanc, s'ha ofert per aplicar al seu municipi el pla pilot del nou servei. Altres alcaldes han destacat la importància de preparar un projecte conjunt a fi d'abaratir els costos i no encarir el servei.

La reunió dels alcaldes de la Conca va tenir la presència de Josep Maria Tost, director de l'Agència de Residus de Catalunya (ARC). Tost va destacar que perquè funcioni un servei com aquest cal fer uns bons estudis individualitzats que analitzin les necessitats de cada municipi.

La Conca de Barberà és una de les deu comarques catalanes capdavanteres en matèria de recollida selectiva de residus, segons Tost. Pel director de l'ARC, la Conca té cinc anys d'avantatge en matèria de percentatges de recollida selectiva de residus sobre les previsions de requeriments que té la Unió Europea. Per aquest motiu, va expressar el suport als projectes que en aquests moments hi ha sobre la taula a la Conca de Barberà per millorar la recollida selectiva i el reciclatge.

Cultura Josep Lluís Eras / El Portal Nou

La Fira dels seguidors de Playmobil atrau un turisme positiu per al comerç

Una mitjana de més de 3.200 persones diàries, tot i l'aiguat del primer cap de setmana, certifiquen el paper d'atracció de visitants del festival Clickània de Montblanc. És un públic bàsicament familiar que “ha ajudat a dinamitzar el teixit econòmic de Montblanc”, diuen en l'organització. “Els comerços de la vila i, molt especialment els restaurants, han notat positivament l'efecte del festival” atenent el perfil de visitants.

En absència de les xifres definitives d'ahir, el primer cap de setmana van registrar-hi més de 6.500 visitants i dissabte hi va haver 3.200 persones que van participar de l'esdeveniment. Clickània atrau visitants del Camp de Tarragona, les Terres de l'Ebre, la zona metropolitana de Barcelona, el Penedès, la Catalunya Central i la plana de Lleida. En aquesta edició s'ha notat un augment de visitants del País Valencià, que van aprofitar la festivitat del 9 d'octubre. Però també, de procedents de les comarques de Girona.

Enguany també hi ha hagut una especial implicació del comerç amb l'exposició 'Click Patum' i oferint vals de compra. I cal afegir-hi la programació d'exposicions, espai de venda, jocs i tallers, actuacions al carrer, el concurs 'Click Amagat' i el concurs de diorames.

Societat Redacció Infocamp

Mateu va ser alcalde del 2007 al 2011 i actualment era regidor

L'Ajuntament de Sarral ha informat de la mort ahir després d'un llarg procés de malaltia de l'exalcalde de Sarral i actual regidor, Anton Mateu Miret als 65 anys. Anton Mateu Miret va ser alcalde de Sarral durant el mandat 2007-2011 i regidor durant els períodes 2003-2007, 2011-2015 i en la nova legislatura començada el 2015.

Aquest diumenge, entre les 16:00 i les 21:00h, la família serà al Tanatori de Montblanc, i el funeral es farà demà dilluns 17 d'octubre, a les 10:00h, a l'Església de Santa Maria de Sarral. L'Ajuntament de Sarral lamenta la pèrdua d'una persona molt vinculada al municipi i al seu consistori.

Empreses Josep Lluís Eras / El Portal Nou

L'objectiu és prmoure empresarialment i turísticament el municipi

L'Ajuntament de l'Espluga de Francolí ha signat un conveni amb la Unió de Botiguers i Empresaris amb l'objectiu de promoure empresarialment i turísticament la vila. A la reunió hi van assistir l'alcalde, David Rovira; el regidor de Comerç, Antoni Vendrell; la presidenta de l'associació empresarial, Maria Teresa Martí, i també altres representants de les agrupacions comercials i empresarials.

Així, l'Ajuntament farà una aportació econòmica anual destinada a finançar les polítiques de dinamització que estableixin els comerciants i empresaris locals, que per altra banda col·laboraran en la promoció turística exposant i difonent el material promocional de l'oficina municipal de turisme. El consistori també vetllarà per la difusió de l'activitat comercial i turística davant organismes com ara el Consell Comarcal, la Diputació i la Generalitat. Per tal de fer un seguiment d'aquest pla d'actuació, es constituirà una comissió bilateral que analitzarà el desenvolupament de les polítiques consensuades i les millorarà en cas que calgui.

Segons el consistori, aquest és un acord “basat en la col·laboració altament enriquidora entre el sector públic i el sector privat de la vila, nascut amb la vocació de crear sinergies que ajudin al desenvolupament econòmic, turístic, cultural i social” de l'Espluga de Francolí.

Cultura Redacció Infocamp

Montblanc torna a ser capital del turisme en família amb el festival de Playmobil

Unes 6.500 persones han assistit aquest cap de setmana a la novena edició del festival de Playmobil realitzat al recinte de Sant Francesc de Montblanc. Tot i que la pluja del diumenge ha condicionat molts desplaçaments, s’ha comptat amb quasi bé uns 3.200 assistents al llarg de la jornada. Segons l'organització, la valoració general del cap de setmana "ha estat molt bona i les novetats han estat molt ben acollides pels visitants", sobretot l’exposició 'ClickPatum', que ha permès donar un aire diferent a la sala de les Corts Catalanes, i la varietat i complexitat dels diorames temàtics.

El públic, majoritàriament familiar i de proximitat, provenia del Camp de Tarragona, les Terres de l’Ebre, l’àrea metropolitana de Barcelona, del Penedès, de la Catalunya Central i de la Plana de Lleida. Aquest any però s’ha notat un increment de visitants d’Osona, de Girona i també del País Valencià, que han aprofitat la festivitat del dia 9 d'octubre per viatjar.

La gran quantitat d’assistents de Clickània ajuda any rere any a dinamitzar el teixit econòmic de Montblanc. Els comerços de la vila, en especial els restaurants, han notat molt positivament l’efecte d’aquest festival. Un tret important a destacar d’aquest edició és l’especial implicació de la Unió de Botiguers i Comerciants de Montblanc, que ha patrocinat l’exposició 'ClickPatum' i ha ofert vals de compra en els sortejos diaris del festival.

La programació del proper cap de setmana comptarà amb un seguit d’actes semblants als d’aquest primer: exposicions, espais de venda, jocs i tallers, actuacions al carrer, concurs ‘click amagat’ i concurs de diorames, entre d’altres. El concurs popular de diorames, amb més d’una trentena de participants aquest primer cap de setmana, tornarà a ser doble.

Els guanyadors del primer cap de setmana han estat: a la categoria 'Espitllera' (fins a 6 anys) la Cristina Martí en primer lloc i el Nil Asensio i el Biel Campdepadrós en segon (ex-aequo). A la categoria 'Merlet' (de 7 a 11 anys) el guanyador del primer lloc ha estat el Ferran Gil i la guanyadora del segon l’Anna Brugarolas. A la categoria Torre (de 12 a 16 anys) la Marta Andreu ha obtingut el primer lloc i l’Anna Andreu el segon. Finalment, a la categoria Muralla (més de 17 anys) l’Anna Maria s’ha emportat el primer lloc i l’Òscar Torres el segon.

Aquest any es repeteix el concurs d’Instagram en el qual es pot participar, fins el diumenge 16 d’octubre, ja que el dia 19 s’escollirà la fotografia guanyadora d’entre les cinc finalistes a través del compte de @montblanc_medieval. Per participar-hi cal ser seguidor de @montblancmedieval i etiquetar les fotografies amb els hashtags #montblancmedieval i #clickània2016. Tota la informació relativa al festival segueix disponible al web www.clickania.cat i a través de les xarxes socials.

Pàgina 242 de 251

Anuncia't a infocamp.cat, dona suport al periodisme rigorós de proximitat.

Publicitat

Segueix el nostre canal de Telegram 

Per rebre en temps real els titulars d'InfoCamp 

telegram1

No s'ha pogut desar la teva subscripció. Siusplau torna-ho a provar.
La teva subscripció ha estat correcta.

Butlletí de titulars diari

Subscriu-te per rebre cada matí els titulars d'InfoCamp al teu correu: