Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, aceptes l'ús que en fem.

Publicitat

WEB banner 728x90 EXPROREUS 092023Advertisement

L'obra 'Hierba en movimiento', de Maider López, guanya la Biennal d'Art Diputació de Tarragona

Les propostes d'Antonio Manuel Menchen i Daniel Moreno s'emporten un accèssit

La presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, observa l'obra 'Hierba en movimiento', de la donostiarra Maider López La presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, observa l'obra 'Hierba en movimiento', de la donostiarra Maider López DIPTA.CAT
Art ACN
Dissabte, 16 Setembre 2023 10:24

L'obra 'Hierba en movimiento', de la donostiarra Maider López, ha guanyat la Biennal d'Art 2023 de la Diputació de Tarragona. Les obres 'Cel Inferno', de Daniel Moreno, i 'Sin título', d'Antonio Manuel Menchen, s'han endut els dos accèssit d'aquesta edició. Aquest divendres al vespre, el Museu d'Art Modern de l'ens supramunicipal (MAMT) ha acollit l'acte de lliurament dels premis i s'ha inaugurat l'exposició que mostra les propostes dels artistes guardonats i dels finalistes. Totes les obres es podran visitar fins al pròxim 10 de desembre al museu, on el visitant pot contemplar les peces artístiques fruit de la reformulació d'aquest "històric" certamen, que va fusionar els guardons de pintura i escultura en un de sol, l'any 2021.

La proposta guanyadora d'aquesta edició, 'Hierba en movimiento', és una creació audiovisual que reflexiona sobre el món rural i la natura a través de l'acció de la sega i recol·lecció de l'herba de manera col·lectiva. La peça, que mostra les tasques agrícoles i els sistemes productius, fa visible la constant transformació de la natura i fa una reflexió sobre la ruralitat. L'obra ha estat guardonada amb 6.000 euros.

Els accèssits, de 3.000 euros cadascun, s'han lliurat a les obres 'Cel Inferno' ,de Daniel Moreno (Vilassar de Mar) i 'Sin título', d'Antonio Manuel Menchen (Madrid). La proposta de Moreno és una videoinstal·lació que tracta sobre l'obsolescència i la nostàlgia en els formats audiovisuals i reflexiona sobre el fetitxisme material, la noció d'escassetat en el col·leccionisme i l'especulació econòmica basada en el sentimentalisme.

Pel que fa a 'Sin titulo', de Menchen, forma part d'una sèrie de treballs que es troben entre l'escultura i la pintura i que pretenen continuar amb una indagació en el terreny de la imatge a partir d'un treball de recol·lecció de fotografies que l'autor ha desenvolupat en els últims quinze anys.

A banda, el jurat també ha seleccionat deu obres, dues d'elles d'artistes de la demarcació. En concret, '8 Cercle', de Pau Magrané (la Selva del Camp) i 'Dibuixos per recerca sobre taules', de Quim Packard (Almoster). Aquesta última ha rebut una menció especial.

La resta de propostes seleccionades són 'Intersection', de Pedro Rogerio Aires; 'Tomaquets', de Judit Bou; 'Ordit d'agost', de Mariona Cañadas i Pedro Murúa; 'Destierro', de Daniel Alberto de la Barra; 'Tres Bolígrafos', de Maider López; 'Lo que siempre ha estado ahí', de Sofia Montenegro; 'El tapis del rei' d'Ignasi Prat; 'Sabes como disponer de un cuerpo?', de Maria Remedios Silvestre i 'Hand movie', de Marta Van Tartwijk.

Èxit de participació en la Biennal

Enguany, han participat en la Biennal d'Art 163 artistes d'arreu de l'Estat. De tots ells, 32 són autors de les comarques tarragonines i ebrenques i 131 procedeixen d'altres indrets de Catalunya i d'Espanya. La Biennal d'Art és un certamen de creació artística de referència arreu del país, impulsada a través del Museu d'Art Modern (MAMT), el qual va néixer fa 79 anys amb l'objectiu de potenciar la creativitat, atraure el talent i consolidar el MAMT com a motor i aparador de noves tendències artístiques.

Anuncia't a infocamp.cat, dona suport al periodisme rigorós de proximitat.

Publicitat

Segueix el nostre canal de Telegram 

Per rebre en temps real els titulars d'InfoCamp 

telegram1

No s'ha pogut desar la teva subscripció. Siusplau torna-ho a provar.
La teva subscripció ha estat correcta.

Butlletí de titulars diari

Subscriu-te per rebre cada matí els titulars d'InfoCamp al teu correu: