firagost 728 x 90pixels

Agredeixen un conductor de l’EMT de Tarragona per no deixar fumar un usuari a dins del bus

El comitè d'empresa condemna els fets i demana la convocatòria "urgent" de la Comissió de Seguretat i Salut per revisar les mesures de seguretat i el protocol d'actuació davant d'agressions

cabina bus emt 85 destrossada

Imatge de la cabina destrossada del conductor del bus de l'EMT (CEDIDA)

El Comitè d’Empresa de l’Empresa Municipal de Transports de Tarragona (EMT) ha condemnat l’agressió que va patir aquest diumenge passat per part d’un usuari. El conductor de la línia 85 (Sant Salvador – Battesttini) hauria cridat l’atenció d’un usuari que estava fumant a l’interior del bus tot recordant-li que estava prohibit. Aleshores, l’usuari s’hi hauria negat i va agredir el conductor a la cabina del vehicle. El conductor va haver d’anar a fer-se una revisió i actualment es troba en bon estat, mentre l’usuari ha estat detingut, segons han confirmat fons del comitè d’empresa de l’EMT.

cabina destrossada autobus 85

Estat de la cabina del conductor que va ser agredit diumenge passat (Cedida)

A través d’un comunicat, el Comitè d’Empresa ha traslladat «la seva condemna més absoluta per la greu agressió patida pel conductor de l’empresa durant l’exercici de les seves funcions, així com expressar tot el seu suport i solidaritat al company ia la seva família, desitjant-li una recuperació ràpida i completa». Els representant dels treballadors recorden que «aquest tipus de fets són absolutament inadmissibles i no poden tenir cabuda en una societat com la nostra. Cap treballador o treballadora no ha de ser objecte d’amenaces, insults o agressions pel simple fet d’exercir un servei públic essencial per a la ciutadania«.

Des del comitè alerten que l’agressió patida pel conductor «no s’ha d’entendre com a aïllat»: «La víctima ha estat un conductor, però demà pot ser qualsevol altre treballador o treballadora que exerceixi un servei públic o estigui de cara a la ciutadania», han advertit. Per això, combatre aquest tipus de conductes «ha de ser un compromís ferm de tota la societat i de les administracions públiques», han expressat.

Revisió de les mesures de seguretat i del protocol d’actuació

Davant la gravetat dels fets, el Comitè d’Empresa ja ha sol·licitat la convocatòria «urgent» de la Comissió de Seguretat i Salut per revisar les mesures de seguretat ja implementades i el protocol d’actuació vigent davant d’agressions, analitzar-ne l’eficàcia, reforçar aquelles mesures que siguin necessàries i continuar avançant en la protecció de tota la plantilla.

Així mateix, també s’ha demanat a l’Ajuntament de Tarragona «que impulsi les modificacions normatives necessàries, inclosa la revisió de l’Ordenança Municipal, per reforçar les mesures davant de les conductes incíviques, amenaces i agressions que afectin el servei públic de transport urbà, estudiant la implantació de mecanismes que permetin restringir o impedir l’ús del transport públic a aquelles persones que hagin comès sense perjudici de les responsabilitats penals o administratives que poguessin correspondre i sempre amb les degudes garanties legals».

De la mateixa manera, insten a la direcció de l’EMT i les administracions competents a continuar treballant conjuntament amb la representació legal dels treballadors, la Guàrdia Urbana, els Mossos d’Esquadra i la resta d’organismes implicats «per reforçar la prevenció, millorar la resposta davant d’aquest tipus d’incidents i promoure totes les mesures necessàries per protegir els qui presten aquest servei públic essencial».

Finalment, des del Comitè d’Empresa «fem una crida a la ciutadania perquè mostri el màxim respecte pels professionals que, cada dia, garanteixen la mobilitat de milers de persones a Tarragona».

RELACIONAT
Logo Oxary - InfoCamp
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore