Valls estrena la nova Àliga recuperant la imatge de la figura barroca destruïda el 1936 durant la Guerra Civil

ARNAU MARTIÍNEZ / ACN

La nova Àliga de Valls beneïda a les portes de l'església de Sant Joan (ARNAU MARTÍNEZ / ACN)

El canvi ha generat malestar entre la ciutadania i s’han organitzat activitats per contextualitzar l’element

Valls ha estrenat quest dilluns, coincidint amb el dia de la patrona, la Mare de Déu de la Candela, la nova Àliga de la ciutat que s’incorporarà al seguici, en substitució de l’anterior, de 1991. S’ha recuperat la imatge de la figura barroca que va ser destruïda el 1936 durant la Guerra Civil.

De titularitat municipal, ha estat construïda al taller Santuari, amb l’estudi històric previ de la comissió del Seguici Cerimonial de la ciutat. S’ha reproduït amb materials de l’època: un esquelet de fusta recobert de tela de lli estocada i policromada a l’oli.

El cap, les ales i la cua són de fusta de cedre. El canvi d’àliga ha generat malestar entre la ciutadania i els últims dies s’han organitzat activitats per contextualitzar el nou element.

RELACIONAT
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore