Showcookings, tastos i divulgació a la Fira de la Tòfona Negra de Vimbodí i Poblet

HELDER MOYA

Els xefs Rafel Muria i Arnau París seran presents al certamen

Vimbodí i Poblet serà l’epicentre de la tòfona negra el cap de setmana del 17 i 18 de gener amb la celebració de la IX edició de la Fira de la Tòfona Negra, una cita plenament consolidada que posa en valor el potencial d’aquest producte al territori.

La Fira de la Tòfona Negra oferirà un programa divers que combina divulgació, gastronomia i experiència. El mercat de tòfona fresca i de productes alimentaris de proximitat, un dels eixos centrals del cap de setmana, estarà format per una vintena de parades i s’ubicarà a l’interior del pavelló municipal, amb obertura durant tota la jornada de dissabte i fins diumenge al migdia. Es tracta d’una fira d’accés completament gratuït per al públic general.

 Els xefs Rafel Múria i Arnau París, presents a la Fira

El programa posa un èmfasi especial en els showcookings, amb la participació de xefs de primer nivell com Rafel Múria, del restaurant Quatre Molins (Estrella Michelin i Sol Repsol), i Arnau París, xef i presentador del programa Cuines de 3CatInfo, que mostraran diferents aplicacions de la tòfona negra a la cuina.

La proposta gastronòmica es completarà amb tastos guiats, com el maridatge de vins artesans del celler Rendé Masdeu amb embotits tradicionals de Ca la Cova, així com degustacions de tapes trufades durant tot el cap de setmana. El capvespre de dissabte, la Fira incorporarà ambientació musical, pensada per acompanyar el mercat i els espais de degustació.

Un dels moments més esperats tornarà a ser el Concurs de Gossos Tofoners, que se celebrarà diumenge al migdia, un certamen que reconeix el treball conjunt de persones tofonaires i gossos en la recerca d’aquest producte tan preuat.

 La tòfona, posada en valor

 Dídac Espasa, director de la Fira de la Tòfona, explica que «la tòfona negra s’ha de conèixer, s’ha d’olorar, s’ha de tocar i s’ha de tastar. A més, aquí a la Conca, com a terra de vins que som, també es podrà degustar i maridar tapes amb tòfona amb una copa d’un bon vi. Convido tothom a venir i gaudir del certamen a Vimbodí i Poblet, ja que estarà molt bé».

La IX Fira de la Tòfona Negra és també una mostra de l’aposta del consistori de Vimbodí i Poblet per potenciar els productes de proximitat, el teixit productor i l’economia vinculada al territori, tot reforçant el paper de la fira com a espai de promoció, trobada i dinamització local.

 Tota la informació detallada del programa es pot consultar al web municipal: www.vimbodiipoblet.cat.

RELACIONAT
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore