El guanyador ha estat l’artista Marco Noris per al projecte ‘La vora oberta. Anatomia d’una extracció’, basat en la problemàtica de l’aigua
El Museu de Falset ha estat l’escenari, aquest diumenge 21 de desembre, del lliurament del Premi Isabelle Meyer d’arts visuals 2025, que convoca l’associació Terra d’Art del Priorat amb el suport de la Diputació de Tarragona. El premi, dotat amb 3.000 euros, ha estat per a Marco Noris i el AEU projecte ‘La vora oberta, anatomia d’una extracció’. En aquesta tercera edició s’han rebut 15 propostes, que es van exposar durant l’acte.
Segons el jurat, aquesta proposta mereix el premi “pel seu interès artístic, a partir d’una implicada experiència sobre el terreny que toca a fons una problemàtica tan actual i sensible a la comarca com l’aigua”. Marco Noris és un artista que compta amb una important trajectòria caracteritzada per propostes expositives molt completes, a partir de l’experiència corporal, documental, audiovisual i plàstica sobre el territori.
Les altres tres propostes finalistes han estat ‘Pintura florida i estoica’ de Roger Aimerich; ‘Sense títol’ de Mireia Banchs; i ‘Les flors que moriran: llenguatge(s) com a gest’, d’Ignasi Sadurní i Joana Castellà.

Els finalistes del Premi Isabell Meyer d’arts visuals 2025 (Cedida)
La Comissió tècnica avaluadora i el Jurat es van reunir el passat 29 de novembre per seleccionar les 4 propostes finalitstes. La Comissió i el Jurat han destacat l’alt nivell de les propostes presentades enguany, i en especial, de les finalistes.
Els membres de la Comissió i del Jurat d’aquesta edició han estat: Íngrid Caba, professora de l’Escola d’Art de Móra la Nova; Manel Margalef, director del Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona (MAMT); Teresa Blanch, crítica d’art i exdegana de la Facultat de Belles Arts de Barcelona; Lily Brick, reconeguda artista muralista; Rosa Poy, regidora de Cultura de l’Ajuntament de Falset; i Salus Álvarez, president de la DOQ Priorat. Des de l’organització s’ha agraït “el treball i dedicació de les persones que han format part de la Comissió i el Jurat”.
L’acte
L’acte del lliurament del premi, conduït per la periodista i sommelier Ruth Troyano, i va comptar amb la presència de l’alcalde de Falset, Carlos Brull, entre altres autoritats.
El públic que va complir la sala d’actes del Castell de Falset va poder veure la projecció del documental ‘Pedra, terra, cep, raïm’ d’Agustí Masip i van gaudir de la música de Gerard Marsal i la dansa d’Alhazar. Al final de l’acte, els assistents van poder celebrar el nou premi amb un vermut final.
Premi Isabell Meyer d’arts visuals
Aquest premi, doat amb 3.000 euros, va néixer per retre homenatge a l’artista Isabell Meyer, amb l’objectiu de mantenir el seu treball per potenciar, visualitzar i promocionar les arts visuals a la comarca del Priorat.
Terra d’Art, l’entitat que convoca el premi, és una associacio cultural del Priorat que té com a finalitat promoure, impulsar i difondre l’art al Priorat i a les comarques veïnes, fent valdre les característiques paisatgístiques i productives del territori.