La tórtora turca

Fotografies: ENRIC PÀMIES

Comparada amb un colom, és una mica més fina i lleugerament més petita, sobretot en l’envergadura

La tórtora turca (Streptopelia decaocto) és un ocell de la família dels coloms. És de color cendrós, una mica marronós al dors i ales. Les puntes de les ales són més fosques.

S’observa fàcilment una ratlla negra amb les vores blanques al seu coll. Comparada amb un colom, és una mica més fina i lleugerament més petita, sobretot en l’envergadura.

tórtora turca 2

Dos exemplars de tórtora turca (E.P.)

La tórtora turca és una espècie resident tot l’any a Catalunya. És present a gran part de les nostres comarques, més habitual a les zones properes al litoral.

Aquest moixó va anar ampliant la seva distribució de forma natural, entrant a Europa per l’est i, de mica en mica, va anar conquerint regions fins arribar a la Península Ibèrica als anys setanta.

tórtora turca 3

S’ha convertit en un ocell habitual a zones urbanes (E.P.)

La tórtora turca a casa nostra s’ha convertit en una espècie força urbana. És present a ciutats i pobles, i també a les zones properes. De mica en mica, però, és possible que acabi ocupant hàbitats més similars als de la seva àrea de distribució històrica, que serien zones obertes i semi-estepàries.

És habitual trobar-la a la ciutat, als parcs i jardins però també aturada a sobre de les antenes. Haurem de mirar bé, doncs sovint la veurem al terra buscant aliment entre coloms i tudons, dos parents seus.

tórtora turca 4

La podem veure fàcilment a sobre de les antenes (E.P.)

És un ocell granívor i, per tant, s’alimenta principalment de llavors. També pot menjar algun brot verd i invertebrats, en menor mesura.

Com passa en moltes espècies urbanes també pot aprofitar resta de menjar que tiren les persones, tal i com fan els coloms.

tórtora turca 5

5- Tórtora turca a un parc urbà.

RELACIONAT
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore