Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, aceptes l'ús que en fem.

Publicitat

TEMES: Tàrraco
Patrimoni

El conseller de Cultura es va comprometre ahir a actualitzar i a presentar el pla aquest 2016

El pla funcional de la Tabacalera, és a dir, el document que marcarà els usos i la distribució concreta de tots els espais del gran complex cultural en què s'ha de convertir l'antiga fàbrica de tabacs de Tarragona, estarà llest enguany. Santi Vila va dir ahir, en la seva primera visita institucional a Tarragona com a conseller de Cultura, que aquest era el seu compromís. Malgrat que ja hi havia un primer esborrany del pla funcional, Vila va destacar la necessitat d'actualitzar-lo: “Tenim el compromís d'actualitzar i resoldre el projecte aquest 2016”, va reblar.

No hi haurà gaires novetats respecte a la previsió inicial: l'edifici noble de la Tabacalera serà per al nou Museu Nacional Arqueòlogic de Tarragona. Però segons ha pogut saber aquest diari, sí que es confirma que un dels antics magatzems de l'antiga fàbrica, el número 6, es reservarà com a seu del centre de creació contemporània de Tarragona, un equipament llargament reivindicat pel sector cultural de la ciutat.

Al complex s'hi situarà també la biblioteca pública, la seu de l'Institut Català d'Arqueologia Clàssica i de la Reial Societat Arqueològica Tarraconense, que s'afegiran als tres serveis que ja es troben a la Tabacalera: la Capsa de Música, Tarragona Impulsa i l'arxiu històric. Pel que fa al centre de catalogació i classificació de materials arqueològics, que la Generalitat també preveia situar a la Tabacalera, estaria encara pendent d'aprovació, ja que el mateix consistori aposta perquè, més que un magatzem amb material arqueològic, fos un centre “viu” per al patrimoni.

Un cop enllestit el pla funcional es podrien desenvolupar els conseqüents projectes executius de cadascun dels equipaments que conformaran el complex cultural.

El conseller Santi Vila es va reunir amb l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, i amb altres representants dels departaments de Cultura del govern i del consistori per començar a perfilar els passos a seguir per “situar Tarragona com a epicentre de la cultura clàssica de Catalunya, esdevenir la capital del món clàssic del país”, segons l'alcalde. Pel conseller Vila, “la ciutat de Tarragona està cridada a tenir el lideratge que es mereix en matèria cultural, amb el patrimoni visible i amb el projecte d'una veritable ciutat de la cultura a través de la Tabacalera”. Vila va apuntar que ho farà “superant els dèficits actuals econòmics per a la millora del patrimoni i per resoldre deutes històrics, com és el cas de les biblioteques”.

Cultura

Enguany és la quarta edició i, com a novetat, els alumnes dels diversos centres han treballat conjuntament

Els alumnes de diversos centres del municipi de Constantí han presentat els seus treballs envers la vil·la romana de Centcelles. Els col·legis que han participat en aquesta activitat han estat l’Escola Centcelles, l’Escola Mossèn Ramon Bergadà, l’Institut Constantí i el Col·legi Turó.

Projectes de cada centre educatiu

Cada centre educatiu ha treballat en una àrea. L’Escola Centelles, on han participat els alumnes de 5è de primària, han estat els encarregats de realitzar una revista sobre Centcelles que s’encertarà en la revista del municipi. L’Escola Mossèn Ramon Bergadà, on també han treballat els alumnes de 5è de primària, han portat a terme una audio-guia de Centcelles a través de codis QR en anglès i àrab; mentre que, els alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Constantí han estat qui han realitzat un projecte pluridisciplinari de les àrees de llatí i informàtica amb l’execució d’espots publicitaris i una plataforma per a la participació anomenada ‘Kahoot sobre Centcelles’. Finalment, els alumnes de 1r d’ESO del col·legi Turó, han treballat l’entorn natural de la vil·la romana.

El director de l’Escola Centcelles, Samuel Montes, ha valorat l’experiència “molt positivament” ja que a banda del treball realitzat i el coneixement adquirit envers Centcelles, també ha destacat “la interactivitat que hi hagut entre els alumnes”.

Quarta edició

Enguany, aquesta iniciativa arriba a la seva quarta edició. El director del Museu Nacional Arqueològic de Tarragona (MNAT), Francesc Tarrats, ha volgut explicar que respecte a la novetat d’enguany, sobre el fet de treballar de manera conjunta tots els col·legis, permet que “els alumnes dels diversos centres educatius es poden conèixer entre ells i aprendre a treballar de diferent manera”. Referent a la presentació de l’exposició sobre Centcelles que es va presentar ahir, el director del MNAT ha afegit que “en un futur proper, no es descarta que viatgi i s’ampliï la itinerància per tal de donar-ho a conèixer”.

‘Centcelles, el nostre objectiu’

Aquest projecte, que es va iniciar a principis d’octubre, es de caire educatiu i de participació ciutadana envers el patrimoni. Els objectius són introduir noves formes d’accés al coneixement de l’època romana, a partir d’un monument clau de Constantí; plantejar una experiència de participació ciutadana envers el patrimoni històric i cultural més proper, amb l’objectiu d’implicar els joves en el seu coneixement; fomentar entre els participants el treball cooperatiu; incentivar propostes per al coneixement de Centcelles; i treballar a partir de les noves tecnologies.

Cal recordar que l’any 2014, aquest projecte, va rebre el Premi Didascàlia, a experiències docents, concedits en la XXII edició dels Premis Auriga.

Patrimoni

El MNAT va inaugurar ahir un mostra sobre el monument, amb un conjunt excepcional de documentació i material

Sobre el conjunt de Centcelles, un monument singular situat a Constantí, un dels tretze de Tàrraco declarats patrimoni mundial de la Unesco, hi planen moltes incògnites. Encara ara ningú no té del tot clar si es tracta d'un edifici religiós, un mausoleu, una vil·la romana o, segons les darreres interpretacions, un antic campament militar del segle V. “Centcelles continua sent un enigma per resoldre”, va dir Pilar Sada, conservadora del Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, que ahir mateix va inaugurar una exposició sobre aquest monument.

En el muntatge Re-descobrint Centcelles, que estarà obert fins al 8 de gener del 2017, s'hi exposa per primer cop un conjunt excepcional de documents i materials generats pels investigadors que han passat pel monument al llarg dels anys. Destaquen els dibuixos realitzats per Lluís Domènech i Montaner i els seus alumnes de l'Escola Superior d'Arquitectura de Barcelona a l'inici del segle XX, i una selecció de material de l'Institut Arqueològic Alemany de Madrid, que va ser propietari de Centcelles fins al 1978, quan el govern alemany el va vendre a l'Estat.

Un altre dels atractius de l'exposició és que presenta una reconstitució arquitectònica de Centcelles, mitjançant noves tecnologies infogràfiques. Ferran Gris, responsable d'aquests treballs juntament amb Josep Anton Remolà, va destacar que la recreació l'han feta sense tenir en compte les diferents interpretacions sobre la seva funcionalitat.

Les restes visibles de Centcelles són les d'un edifici de més de 90 metres de llargada, presidit per l'anomenada sala de la cúpula, amb una impressionant decoració de mosaics. Va funcionar com a església gairebé fins al 1859, quan la finca va ser adquirida per Antoni Soler, que la va convertir en un mas. Ell mateix va explicar –en una carta al seu fill– que en desprendre's el guix del sostre havien aparegut el que semblaven unes pintures antigues. En realitat eren els mosaics, que a partir d'aquell moment van atraure nombroses estudiosos. La darrera interpretació sobre el monument és la proposada pel mateix Josep A. Remolà i per Meritxell Pérez. Segons ells, Centcelles va ser un campament, una base d'operacions dels exèrcits imperials a Hispània durant el segle V. “Res no és definitiu, però el cúmul d'indicis que tenim no fa inversemblant aquesta hipòtesi”, segons Remolà.

Segons el director del MNAT, Francesc Tarrats, la mostra “renova la mirada sobre Centcelles”, un monument “que ha tingut una repercussió social, econòmica i acadèmica des del renaixement”.

Dimecres, 20 abril 2016 08:47

Foto oficial del Nàstic al Circ romà

Esports

El primer equip del Nàstic va triar la capçalera del Circ romà per fer la foto oficial de la temporada

La plantilla del Nàstic al complet, incloent el cos tècnic i el cos mèdic, i també la presència del president Josep Maria Andreu, han realitzat la fotografia oficial de la temporada 2015-2016 a la capçalera del Circ romà de Tarragona.

Dimarts al migdia, després de la primera sessió d’entrenament setmanal, els jugadors i l’staff tècnic i mèdic grana ses van desplaçar fins a la Rambla Vella de Tarragona en l’autocar del Nàstic. Un cop allí, a les 13.30 hores, el president es s va unir a l’equip per posar conjuntament, davant els mitjans gràfics, en la fotografia oficial de la present temporada a la Liga Adelante.

Com a novetat, cal destacar que aquesta foto no s’ha realitzat davant la Llotja Presidencial del Nou Estadi, com és habitual. La gespa de davant de la capçalera del Circ romà, un dels vestigis més importants del llegat romà de la Tarraco Imperial, ha estat l’escenari escollit per immortalitzar aquesta imatge nastiquera. La d'ahir és la segona fotografia protocol·lària de la campanya –la primera es va realitzar el mes de novembre al Nou Estadi¬– després de les baixes i incorporacions que es van produir en el mercat de fitxatges d’hivern.

Turisme

La ruta turística fa un viatge per la tradició vitivinícola del territori, des de l’època romana fins a l’actualitat

En Philodamus, un productor de Roma, ens espera a l’amfiteatre -amb una àmfora- per donar-nos la benvinguda . El personatge ens explica que “el vi de Tàrraco és molt millor que el vi que és a punt d’arribar al port procedent de la Gàl·lia” i encara “molt més bo” que el que es fa a la Laietània. Així comencen les visites teatralitzades del Vi Tour Tarragona, un nou producte turístic que combina la història del vi i de Tarragona de forma amena. Es tracta d’una iniciativa impulsada per l’agència de viatges El Brogit, el Celler Mas Vicenç, la Vinícola de Nulles, Autocars Nika i el grup de reconstrucció Arqueoescena. Es programarà tots els segons dissabtes de mes, de les nou del matí a les dues del migdia, per un preu de 28 euros, i que s’estrenarà el 16 d’abril.

Les visites teatralitzades recorreren l'amfiteatre romà, el Celler Mas Vicenç i la Vinícola de Nulles

El viatge en el temps comença a l’amfiteatre, on Philodamus “ens introduirà d’una manera amena al món del vi en els temps romans, ens explicarà com es consumia i les seves varietats”, tal com assenyala Maribel Panosa, d’Arqueoescena. Seguidament, els visitants pujaran al bus, que els traslladarà fins al Celler Mas Vicenç, a Cabra del Camp, on un jove enòleg explicarà el paper dels monjos a l’hora de millorar la qualitat del vi en l’època del Cister. Després, el bus els portarà fins a Nulles, on deixarà els visitants a peu de vinya d’Adernats, la cooperativa de la Vinícola de Nulles. Allà, una jove pagesa els introduirà en els inicis del cooperativisme i les feines del camp a principis del segle XX i acompanyarà al grup fins a l’edifici modernista, on explicarà les seves qualitats arquitectòniques. La visita s’acabarà amb un tast de vins i caves Adernats, de la DO Tarragona, maridats amb oli produït a la cooperativa.

Reivindicar la tradició del vi del territori

És la primera vegada que un producte turístic vincula la història i el vi del territori. El cap del departament d’enoturisme de la Vinícola de Nulles, Francesc Boronat, explica que “Tarragona és un territori que escriu la seva història en vi”, alhora que afegeix: “No enteníem com pot ser que no hi hagués un recorregut de cellers que expliqués la història”. La gerent d’El Brogit, Meritxell Omellà, destaca que “buscàvem una proposta on la gent aprengués què hi ha al darrera d’una ampolla de vil, sense adonar-se”.

Patrimoni

Les prospeccions a la zona del carrer Ferrers permeten identificar les restes

Les excavacions arqueològiques que l'empresa Còdex està duent a terme a les restes arqueològiques del circ romà de Tarragona evidencien la presència de noves graderies de la cara nord d'aquest monument. Les mostres que s'han pogut observar en les primeres prospeccions que ha fet l'equip d'arqueòlegs durant les darreres dues setmanes evidencien que les tasques de condicionament que es preveu que es duguin a terme molt aviat en aquest espai deixin al descobert diverses fileres de graderies del circ de l'antiga ciutat de Tàrraco, que podrien trobar-se en bon estat per ser interpretades juntament amb les restes d'aquest monument que es troben a la plaça dels Sedassos i a la capçalera del circ.

En aquest sentit, l'arqueòloga municipal de l'Ajuntament de Tarragona, Imma Teixell, va destacar que les primeres aproximacions en aquest terreny permeten augurar que “les restes es troben en bon estat de conservació” i mostren la convivència dels elements del patrimoni romà amb els usos posteriors que es van donar a aquest espai durant l'edat mitjana i èpoques posteriors, una barreja que, segons Teixell i la regidora de Patrimoni de l'Ajuntament de Tarragona, Begoña Floria, “augmenta l'interès per mostrar aquestes restes a la ciutadania”.

El consistori preveu que les tasques de condicionament de l'espai del carrer Ferrers i la plaça dels Sedassos permetin obrir un espai obert que serveixi per interpretar les restes i que estigui finalitzat el primer semestre de l'any vinent.

Dimecres, 30 Març 2016 08:48

Egipte entra al Tarraco Viva

Cultura

El festival de reconstrucció històrica de Tarragona dedicarà part del programa d'enguany a la influència que la cultura egípcia va tenir en l'imperi Romà

Mostrar la dimensió multicultural del món romà. Aquest és l'objectiu que es proposa el festival de reconstrucció històrica Tarraco Viva de Tarragona en la divuitena edició, que se celebrarà del 15 al 29 de maig. Amb el Mediterrani com a marc, la iniciativa dedicarà part del seu programa d'enguany a girar la vista cap a Egipte, territori que va formar part de l'imperi Romà des del segle I abans de Crist. L'anàlisi d'aquesta interrelació entre les dues cultures serà la principal novetat que acompanyarà el gruix del programa, que, amb un total de 124 activitats previstes, se centrarà, com és habitual, en el passat romà, amb algunes novetats, com el retorn de la recreació de la cavalleria.

Un debat per obrir

El diàleg entre la cultura del Nil i l'imperi Romà, que es farà amb la col·laboració del Museu Egipci de Barcelona, estarà present en vint de les activitats previstes, incloses les que serviran per inaugurar i cloure el festival. “Volem fer arribar com de complex era el món antic. Roma no era ni unicolor ni l'única civilització existent”, va destacar el director de Tarraco Viva, Magí Seritjol. Tot i que algunes de les activitats tractaran l'Egipte faraònic més popular, el gruix del capítol se centrarà en la seva època sota domini romà; de fet, les últimes investigacions estan aportant noves dades i ara es considera la de “més esplendor econòmic” per al territori, malgrat la pèrdua d'autonomia política. “La possessió d'Egipte convertia l'emperador romà en el número 1 del Forbes de l'època”, va manifestar Seritjol.

Per primer cop, el festival s'obrirà el diumenge 15 de maig amb un debat del cicle Diàlegs amb la Història, que tot just es va estrenar en l'edició passada, precisament per cloure'l. En aquest cas, sota el lema del festival (“Roma i Egipte, una fascinació mediterrània”), quatre experts debatran si la relació entre Egipte i Roma va ser “una trobada o una topada”, segons va detallar Seritjol.

De to diferent serà l'acte que servirà per cloure Tarraco Viva dues setmanes més tard. Sota el títol Mirades a l'eternitat, una col·laboració entre MV Arte, Argos i el grup de reconstrucció històrica local Projecte Phoenix parlarà d'una de les principals contribucions artístiques de l'Egipte sota domini romà, els retrats funeraris del Faium, que uneixen “l'idealisme egipci i el realisme romà”, segons va explicar el director de Tarraco Viva. Ho farà traçant la història personal d'un dels personatges retratats, reconstruïda a través de cartes.

L'oficina del festival a Casa Sefus es convertirà durant els quinze dies de programació en seu de l'exposició Kemet, la Terra Negra, en què els visitants es podran endinsar en la cultura egípcia. Retrats dramatitzats de personatges de l'Egipte romà, tallers sobre la cervesa i els obeliscs, recreacions històriques sobre els ritus funeraris, la momificació i els legionaris egipcis també formaran part del programa.

Esforç de Turisme per difondre el festival

El Patronat de Turisme de Tarragona té en marxa diferents accions per tal de donar a conèixer el festival. Així, s'ha fet un viatge a Pamplona i hi ha previstes presentacions a Barcelona i Lleida.

Un 60% de les activitats seran de pagament

El festival manté l'aposta per ser un esdeveniment “tranquil”on més de la meitat dels actes seran de pagament, amb preus d'entre 2 i 10 euros. Les entrades es posaran a la venda el 26 d'abril.

Una passejada escolar pel teatre de Tàrraco

Alumnes d'ESO i de batxillerat d' instituts de Catalunya podran fer una passejada pel teatre romà, que és una de les 27 novetats del programa, com la visita teatralitzada al Fòrum de la Colònia.

El projecte Colònia Tarraco Viva, en espera

Tot i que el festival és una de les principals partides del pressupost de Cultura, amb 300.000 euros, l'ambiciós projecte de Colònia Tarraco Viva continua buscant finançament per fer-se possible.

La cavalleria romana torna al programa

El grup local Ala Augusta explicarà el paper de la cavalleria en l'exèrcit romà amb l'espectacle Equi Equitesque Pro Roma. Aquest tipus de recreacions s'havien eliminat per falta de pressupost.

Turisme

Es podrà visitar de manera gratuïta aquest dimarts, 29 de març, de 10 a 14h

Aquest dimarts, 29 de març, amb motiu de la celebració de la festa Major d’Altafulla, el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona (MNAT) organitza una Jornada de Portes Obertes a la Vil·la romana dels Munts. Es podrà visitar de manera gratuïta en horari de 10 a 14h.

Aquesta vil·la romana, situada a Altafulla, és un dels conjunts més importants d’Hispània. Es tracta d’un important nucli residencial, amb rics elements decoratius. A través d’aquest conjunt es pot conèixer com era la residència d’un alt càrrec de l’administració de Tàrraco.

Per a més informació, es pot contactar a través del telèfon 977 25 15 15/ 977 65 28 06.

Patrimoni

El nou pla d’actuació també contemplarà la conservació del búnquer de la Guerra Civil que hi ha a la zona

L’Ajuntament d’Altafulla i el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona (MNAT) han donat el primer pas per a la museïtzació de les termes de mar de la vil·la romana dels Munts. El regidor de Cultura d’Altafulla, Jordi Molinera, es va reunir divendres passat amb l’arquitecte, Carles Brull, per iniciar la redacció de l’avantprojecte de la museïtzació, que preveu que estigui enllestit en uns quinze dies.

L’objectiu de l’actuació és protegir i revalorar aquest espai, seguint els criteris tècnics marcats pel museu. Es dóna la circumstància que els Munts és de les poques vil·les romanes que disposen de termes de mar, un tret característic d’Altafulla que es vol difondre entre el públic. Per fer-ho, s’haurà d’aconseguir conservar aquesta part del jaciment, tot i les dificultats que presenta “a causa de la seva proximitat amb el mar”, com va apuntar el director del MNAT, Francesc Tarrats.

Al marge de la museïtzació dels termes de mar, l’Ajuntament elaborarà un pla d’actuació que també inclogui el període de la Guerra Civil espanyola, de manera que també es treballi per preservar el búnquer existent en aquest mateix indret.

Patrimoni

La intervenció permetrà conèixer l’estat de conservació de les estructures de la grada nord

Una nova intervenció arqueològica al Circ romà ha començat aquest dilluns amb les prospeccions en dos solars municipals del carrer Ferrers - on hi havia l’Hort del Circ-, que han de permetre ampliar la part visitable de la grada nord. L’objectiu és conèixer quines estructures del monument es conserven i en quin estat es troben. La intervenció, tot i la pluja, es preveu que finalitzi la setmana vinent.

La regidora de Patrimoni de Tarragona, Begoña Floria, ha explicat que “la idea és fer un tractament en la línia del que es va fer al carrer Trinquet Vell, ja que es tracta d’un carrer poc atractiu”. L’arqueòloga municipal, Imma Teixell, ha afirmat que, amb les prospeccions “podrem saber quines estructures estan en peu i quin és el seu estat de conservació”. Les dades s’obtindran amb l’excavació de tres obertures en el subsòl que hauran de donar resposta a les diferents estratificacions i les seves naturaleses dipositades en els solars, com a una mostra representativa que agrupi tot l’àmbit a estudiar. S’arranjarà la tanca que hi ha al carrer Ferrers perquè es converteixi en un mirador, de manera “que la gent pugui saber quin és l’àmbit del circ i que es pugui interpretar”, ha afegit Floria.

Begoña Floria ha remarcat que enguany, l’any 2016, serà l’any del Circ per aquest projecte dut a terme, pel Pla director del circ i pel Congrés d’Arqueologia que es realitzarà al novembre. També ha volgut destacar “que feia molt de temps que no es feia una excavació com aquesta en ple centre de la ciutat”. Finalment, ha recordat que encara queda un solar per poder excavar, situat al carrer Sant Llorenç, però de cara a un futur “perquè ara no hi ha diners i primer es farà aquest projecte”. 

Conveni de col·laboració

L’actuació s’emmarca en el conveni de col·laboració entre la Fundació Mútua Catalana i l’Ajuntament de Tarragona. La Fundació contribueix, amb una aportació de 110.000 euros, a les despeses de prospecció i recuperació arqueològica de les voltes del Circ romà d’aquesta zona, seguint el Pla director del Circ. La voluntat és fer-la visitable i posar-la a la disposició de la ciutadania. També es rebrà l’ajuda de l’1% cultural de l’Estat.

Patrimoni

El Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya (CRBMC) del Departament de Cultura ha finalitzat la restauració del criptopòrtic de la domus de la vil·la romana dels Munts d'Altafulla. Aquest espai, d'època romana altimperial, és un dels conjunts més importants d'Hispània en la seva categoria i preserva un dels conjunts de pintura mural romana i de mosaics més importants del país.

La intervenció forma part del pla de conservació del conjunt arqueològic que està desenvolupant el CRBMC amb la col·laboració del Museu Nacional Arqueològic de Tarragona. L'actuació es va iniciar amb una neteja dels mosaics de la zona del criptopòrtic i amb una reintegració de les tessel·les, que s'havien anat perdent amb el temps, segons va informar el Departament de Cultura. També es va retornar l'esplendor cromàtica a les pintures murals, els colors de les quals havien esdevingut opacs arran d'una antiga intervenció dels anys 90. En un futur immediat es preveu la substitució de l'actual coberta per una de nova, amb la finalitat de renovar i de continuar protegint de la pluja els elements de la domus. D'aquesta manera, els mosaics de la zona anomenada del triclini i de l'ambulacre es podran retornar al seu emplaçament original.

Patrimoni

Els alumnes de l’Institut Vidal i Barraquer de Tarragona presenten els seus treballs on s’inclou una ruta literària, una gimcana, materials audiovisuals o jocs didàctics

El passat mes de novembre va tenir lloc la signatura del conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Constantí i l’Institut Vidal i Barraquer de Tarragona per desenvolupar el projecte ‘Ruta de l’aigua’, una activitat inclosa en el Pla Educatiu d’entorn al municipi. L’objectiu ha estat el de dinamitzar aquesta ‘Ruta de l’aigua’, una ruta de paisatge cultural promoguda per l’àrea de Cultura de l’Ajuntament de Constantí i que compta amb una sèrie d’indrets emblemàtics i d’interès que tenen l’aigua com a nexe comú. En aquesta ruta hi podem descobrir els banys romans i les escenes aquàtiques del mosaic paleocristià de la vil·la de Centcelles, l’aqüeducte del Pont de les Caixes i els molins medievals.

Presentació dels treballs

El passat dimecres 9 de març, a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Constantí, va tenir lloc la presentació dels materials i les activitats didàctiques sobre la ‘Ruta de l’aigua’ de Constantí, elaborat per una vintena d’alumnes de 2n curs del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Animació Sociocultural i Turística de l’Institut Vidal i Barraquer.

Entre els treballs realitzats per part dels alumnes, destaca una ruta literària inspirada en aquesta ‘Ruta de l’aigua’, una gimcana, materials audiovisuals o jocs didàctics, que passaran a disposició de l’Ajuntament de Constantí i que es podran utilitzar com a material educatiu a les escoles i també adreçat als visitants del municipi en general. Des de l’Ajuntament s’ha ofert l’assessorament i el suport logístic per a l’elaboració d’aquest material, amb tasques de recerca documental i aportació de recursos bibliogràfics.

La regidora d’Ensenyament de l’Ajuntament de Constantí, Dolors Fortuny, s’ha mostrat molt satisfeta dels resultats obtinguts amb l’activitat i ha parlat de l’objectiu de “millorar i potenciar amb noves aportacions el material didàctic existent al voltant d’aquesta ‘Ruta de l’aigua’ i revaloritzar així el patrimoni històric i cultural del municipi”.

Patrimoni

La mesura permetrà reobrir al públic les cases Canals i Castellarnau

L'Ajuntament de Tarragona ha començat a posar fil a l'agulla per evitar que espais patrimonials com les cases Canals i Castellarnau hagin d'estar tancats a les visites públiques pels problemes de falta de personal de consergeria, fet que ha estat criticat per la ciutadania i pels grups de l'oposició. La regidora de Patrimoni, Begoña Floria, va anunciar ahir a la comissió de seguiment de l'àrea de Cultura i Turisme que inicien un procés per millorar la gestió dels espais del Museu d'Història de Tarragona i que es convocarà un concurs per gestionar aquest servei.

Des del maig del 2011 fins avui, el nombre de personal subaltern del Museu d'Història ha disminuït en 22 persones, i no s'han cobert les vacants per la impossibilitat de contractar més personal per l'aplicació de l'LRSAL.

“Ara la plantilla és de 25 persones amb un bon rendiment, però no és suficient”, va dir Floria. “Per exemple –hi va afegir–, l'administració no permet donar una resposta immediata i amb prou agilitat quan es produeix una baixa o s'han d'organitzar els torns de vacances.” Per això l'equip de govern proposa treure a concurs la gestió del servei. Una decisió que, segons ella, no afectarà el futur professional de les 25 persones que té assignades el Museu d'Història, que mantindran les condicions de treball en escoles i altres recintes municipals. La previsió és que el nou model estigui en marxa el primer semestre del 2017.

Turisme

Temes com l’enoturisme i Tarraco Viva són els escollits per ampliar la relació que ja existeix entre tots dos municipis

L’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, va rebre dimarts, 23 de febrer, a l’alcalde de Falset, Jaume Doménech, i a la regidora Maria Jesús Sánchez per estrènyer les línies de col·laboració entre els dos municipis. Els dos alcaldes han acordat ampliar la relació que ja existeix en temes com l’enoturisme i també Tarraco Viva. Falset ja es present al programa, “del que es tracta ara- explica l’alcalde Doménech- és d’estendre aquesta relació a tota la comarca”.

BCN World i els Jocs Mediterranis

A la reunió també s’ha parlat d’altres temes com el projecte de BCN World i els Jocs Mediterranis. “Són dos temes importants pel territori. Hem expressat a l’alcalde de Tarragona la nostra predisposició a sumar junts, perquè és normal que la capital estiri però el territori ha d’estar al costat”, ha afegit Domènech.

Pàgina 8 de 13

Publicitat